Motorblok vervangen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Motorblok vervangen.

Berichtdoor Globmeister » 04 jul 2017, 18:53

Dag allen,

Vorig jaar heb ik een Peugeot 405 GRI 1.8 E2 gekocht, voor niet al te veel geld. Er staat net iets meer dan een ton op de teller, en hij rijdt als een zonnetje.
Echter, er was een probleempje met koeling, die leek te lekken. Eerst dacht ik aan een lekke koppakking, maar dit bleek wat ernstiger, namelijk een scheur in het motorblok.
De vorige eigenaar heeft kennelijk water gebruikt als koeling in de winter, en is dat vergeten te vertellen.
Omdat deze Peus nog in zo'n prima staat was heb ik al wel een nieuwe uitlaat er onder laten zetten en wat andere cosmetische reparaties uit laten voeren, dit kwam dus echt als een zeer onaangename verrassing.
Temeer omdat ik nu eenmaaal niet de munten heb om een nieuwe auto te kopen.

Dus hier mijn vraag; Geld om een auto in deze staat (los van het motorblok) te kopen heb ik niet, maar wel voor het vervangen van de motor.
Ik zoek dus iemand die EN een motorblok kan regelen EN deze vervangen. Ik snap dat dat serieus geld kost, maar dat heb ik ervoor over, zeker omdat ik best gehecht ben aan deze auto ondertussen.

Dus voor iedereen in de regio Alphen a/d Rijn - Gouda, laat me weten als je me hiermee wilt helpen. Uiteraard betaal ik ervoor!

Groeten,

Daan Smit
Globmeister
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 jul 2017, 18:42

Re: Motorblok vervangen.

Berichtdoor EH Autoservice » 05 jul 2017, 12:33

Motor wisselen is zeer goed te doen , heb dat tientallen keren gedaan bij 405's :mrgreen:

Blokje is makkelijk te vinden op de grote bekende sloperijen ......
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee


Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten