Wat nodig bij vervangen remdelen?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Wat nodig bij vervangen remdelen?

Berichtdoor BertPleizier » 31 mei 2015, 13:48

De remblokken voor zijn bijna versleten. Ik wil daarom de remblokken en ook meteen de remschijven vervangen (Bendix).

Wat heb ik hier aan materiaal allemaal voor nodig behalve natuurlijk de remblokken en remschijven? Ik zie namelijk niet dat er veertjes / klemmetjes / schroefjes / bouten / enz. bij de remblokken geleverd worden.

Is het verder een ingewikkelde klus om de glijbussen en glijpennen van de remklauw ook te vervangen?
BertPleizier
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 17 okt 2005, 22:56

Re: Wat nodig bij vervangen remdelen?

Berichtdoor DIRK205CTI » 09 jul 2015, 16:03

Als de rubbers van de glijbussen niet beschadigd zijn, dan kan je de glijbussen insmeren met een beetje kopervet, als ze goed loszitten is dit perfect.
Als je de bouten niet beschadigt bij het demonteren mag je alles gewoon terug plaatsen.
Bij beschadiging raad ik aan om nieuwe te halen
Dirk
DIRK205CTI
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 09 jun 2015, 20:36

Re: Wat nodig bij vervangen remdelen?

Berichtdoor EJH405 » 06 aug 2017, 14:22

Op onderdelen-sites is de keuze best wel reuze in remblokken en -schijven als ik het kenteken van mijn 405 sr fase 2 intik.
Welke beperkingen zijn er bij de keuze van remschijven+remblokken?
* remblokken moeten op remklauw passen. Een gewone 405 heeft Bendix of Lucas remklauwen. Correct? Als er staat "remsysteem TRW", betekent dat een remklauw van TRW?
* Moeten de remschijven ook bij de remklauw/remblokken passen? Zijn er combinaties die niet passen?

Alsjeblieft alleen practische reacties, geen religieuze discussies over het beste merk etc. :wink:
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten