Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateur)

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor joospeugeot » 02 jun 2014, 14:39

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 15 jan 2016, 01:14, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor MarcoPeus » 02 jun 2014, 14:47

Achter zijn t trommels. Remverschil met t pedaal was redelijk, 20% zoiets. Ik heb geen nieuwe schoenen gemonteerd na het vervangen van de lekkende cilinders. misschien toch maar wel doen dan.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor joospeugeot » 02 jun 2014, 19:29

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 15 jan 2016, 01:14, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor MarcoPeus » 13 nov 2014, 21:00

NONDENONDEGETVERDENONDEJU!!!&%@&&&%@@(@) :evil:
Sta ik vanmiddag uit t keukenraam te kijken, valt me op dat de voorbumper aan de 405 wel een beetje vreemd oogt.
Toch even naar buiten lopen om te kijken, heeft er iemand tegen de 405 aan gereden en de bumper finaal uit model naar binnen gedrukt. Ondergril helemaal los gedrukt.
Bedankt stelletje malloten, is al de zoveelste deuk die iemand in de 405 drukt. Komt allemaal door die domme figuren bij mijn vrouw op t werk. Kunnen allemaal niet parkeren in een parkeergarage. Eerst een deuk in de deur, nu weer in de bumper. Leuk hoor, begint een rijdend wrak te worden die auto. :evil:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor jan-03 » 13 nov 2014, 21:10

Ai das balen...parkeerplaatsen zijn daar vaak ook niet ruim bemeten.. Dat zoiets door je collega,s word veroorzaakt zonder iets te zeggen..
Er vanuit gaand dat de Chauffeuse geen blaam treft!!!!. :D
Heeft niet iedereen een vast plekkie daar???
Gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor MarcoPeus » 13 nov 2014, 21:25

Nee helaas niet Jan. Alleen de dames en heren boven CAO hebben vaste plaatsen (maar goed ook want alleen honden hebben een vaste plaats :mrgreen: )
Mijn vrouw treft geen schuld en ook geen schade aan haar vege lijf. Dat is het belangrijkste eigenlijk maar wel knap lullig dat iemand dat zomaar doet en niet de ballen heeft om dat te melden. Is al de 2e keer daar. Aangezien de 405 verreweg de oudste auto in die parking is zullen ze zich niks aantrekken van "zo'n oude bak" of "die zal wel van de poetsvrouw zijn". Bah.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor 403diesel » 14 nov 2014, 00:41

Balen Marco,

De achteloosheid voor de spullen van een ander is een probleem in deze tijd. Veel zakken zijn alleen geïnteresseerd in hun eigen spullen en geven geen moer om de spullen van een ander.

Je ziet dit soort dingen helaas steeds vaker. Ik zoek mijn parkeerplekken al uit op het voorkomen van schade. Jammer dat het nodig is.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor CinqCentCinq » 19 nov 2014, 22:26

Ik lees het nu pas maar k×× is het wel zoiets! :evil:

Pas heeft er in Den Haag nog een hufter met de trekhaak van z'n gare Ford Courier de nummerplaat+houder van m'n 107 aan bonken gereden. Ik had 'm strak in de hoek van het ruime parkeerhaventje voor 2 auto's gezet zodat er een dikke 2 meter op de lengte van dat wrak over was om netjes te parkeren maar dat was kennelijk nog te moeilijk... :roll: (Nee, ik heb geen extra deuk in die Ford getrapt want dat ziet natuurlijk iemand...)
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor Steven- » 19 nov 2014, 22:29

^^ Ik heb het ook gemist. Balen Marco! :?
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor MarcoPeus » 19 nov 2014, 22:34

Stelletje randdebielen ja Diego. Zal wel een stuk koerier zijn met z'n courier.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor Harrie » 19 nov 2014, 23:02

aj, wat NU weer.... :( dat is wel bitter en heel erg jammer....
mee eens, men had gerust een briefje onder de ruitenwisser mogen achterlaten.
nu zal er weinig te halen zijn.. of alle auto's in die parkeergarage controleren op schade
en lakresten ? dat zal de veroorzaker vast al wel weggemoffeld hebben......
grr, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor MarcoPeus » 12 dec 2014, 23:44

Mijn 405 had al een tijdje last van valse trek via de uitlaat of zoals wij hier in t zuiden dat zeggen: Las van votbletsche. :mrgreen:
Anyway, de uitlaat bleek lek. Gelukkig was een nieuwe originele einddemper nog leverbaar en kwam vandaag binnen. 405 op de brug en daar bleek dat de rubbers en flensklem ook gaar waren, die ook nog even gehaald.
De pot was net voor waar de pijp erin gaat finaal weggerot en hing met een zijden draadje nog in elkaar. Rotte demper er onderuit, nieuwe demper met rubbers en klem er op en we kunnen weer verder.
En passant nog even olie gepeild en beetje bijgevuld en klaar. Weer een stuk stiller aan boord.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor MarcoPeus » 08 maart 2015, 00:49

We moesten er maar eens aan gaan geloven, de 405 moest groot onderhoud hebben.
Na zoveel tienduizenden en 20 jaar werd het tijd om de distributie en aanverwanten te vervangen. ook was de benzineleiding en retour slecht, de multiriem slecht etc etc.

Alles demonteren, nieuwe distributieriem met spanner en ook maar een nieuwe waterpomp. Die bleek toch wel eens gelekt te hebben.
Ook meteen maar een nieuwe keerring voor de nokkenas en een nieuwe kleppendekselpakking aangezien het blok toch wel wat nat was van de olie. Niet veel maar we zijn toch bezig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De multiriem loopt over een rol en een spanner dus die ook maar meteen vernieuwen evenals de krukaspoulie die erg slecht was en wel eens kon slippen. ($$$€€€$$$ :shock: )
Afbeelding
KVS bijvullen, olie met filter (Purflux) vervangen en nog eens een keer de automaat voorzien van een plons nieuwe ATF2. Bah wat meurt dat en hoe zwart kan olie worden. 2,75 liter kwam er uit en ging er in.

En passant vroeg ik me ook nog af waarom de auto kon kreunen en steunen als deze drempel of en af reed (waar we in mijn woonplaats er nogal wat van hebben).
Bij controle bleken de veerpootlagers helemaal versleten en dus aan vervanging toe te zijn.
Die ook nog maar eens vervangen.
Het resultaat van deze inspanningen is verbluffend, auto stuurt en veert strak, rijdt heerlijk en trekt zowaar beter. Geld goed besteed.

Helaas bleek na eerste start dat de auto na 10 seconden weer afsloeg, weer 't zelfde probleem als toen ik 1,5 jaar geleden olie ververst hebt. Toen weet ik t aan de stappenmotor. PSH zag echter dat ik, om de automaat bij te vullen, het hoofdrelais los had gehaald. Een tik op dit relais deed de auto wederom afslaan, dat wordt dus tijd voor een nieuw relais.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor andreti » 09 maart 2015, 00:23

wat een mooi weekend al niet kan veroorzaken zeg,

goed bezig Marco !!! 8)
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor MarcoPeus » 22 maart 2015, 20:24

De 405 valt toch weer regelmatig uit bij b.v. stoplichten of kruisingen. Onder t rijden voel je ook alsof de ontsteking of benzine druk af en toe wegvalt. Het ECU lampje gaat dan branden.
Dus toch vandaag maar eens de inertie schakelaar en het hoofdrelais vervangen. Het hoofdrelais had ik gelukkig al besteld bij de dealer en de schakelaar komt van bij de Populier en ze zitten er zo op.
Auto start gelukkig nog dus de inertie schakelaar is goed. Helaas viel de auto 3 seconden na t starten weer uit :? :(
Start gelukkig wel weer meteen. Heel vreemd
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor MarcoPeus » 26 apr 2015, 20:21

Nu na enkele weken nog eens de balans opgemaakt. De 405 slaat niet meer af op 1 keer na. Valt dus mee. Ik heb de slang van de MAP sensor niet meer bekeken dus die zou ook nog kunnen lekken.
Gisterochtend kneep ik 't 'm even. De 405 is uitgerust met een startonderbreker/afstandbediening voor de CV. 's ochtends viel me de sleutel/remote op de grond waarna ik direct dacht: "Als de afstandbediening nu eens kapot valt?"
Kom ik buiten, gaat de auto me toch niet meer open met de afstandbediening.............. :shock: :evil: Met de sleutel wel maar de startonderbreker gaat er zo dus niet vanaf en dan kun je niet starten... SHIT!
De 306 dan maar even snel gepakt.
Thuis gekomen van t werk toch even kijken naar de afstandbediening. De metalen verbindingen op de printplaat waar de batterij tussen geklemd zit lijken een behoorlijke scheur te hebben in de soldering. Die heb ik toch maar eens even opnieuw doorgesoldeerd en wat schetst mijn verbazing, hij werkt weer :shock: :D
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor 403diesel » 26 apr 2015, 22:42

Oefff, door het oog van de naald :D
Gelukkig is het afslaan nu minder. Dan zit je er toch (nog) lekkerder in.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor MarcoPeus » 04 jun 2015, 13:54

Yes, ook hier weer een nieuwe APK in bezit. Hij gaat lekker de laatste tijd (Zou willen dat ik dat ook van de Expert kon zeggen met alweer de koppelingskabel over)
Snelste keuring ooit. Heeft zeggen en schijven 10 minuten geduurd.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor pauldevries » 06 jun 2015, 01:18

:D :D 8)
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor MarcoPeus » 13 sep 2015, 19:44

Gisteren heeft mijn 405 de 200.000km gepasseerd. 5 keer de aarde rond en stil going strong............. alhoewel............. Valt toch nog wel eens uit helaas. Afgelopen vrijdag zelfs 5 keer achter elkaar. Zojuist eens even gekeken naar de bedrading en de sensoren/relais/verbindingen. Wat me opviel was dat toen ik aan de stekker en de slang van de MAP sensor bewoog de motor opeens langzamer ging draaien....... Misschien toch meer eens een nieuwe MAP sensor erop schroeven.
Toen ik den stekker van de MAP sensor een keer los-vast had gemaakt leek t terugvallende toerental weg wanneer ik aan de stekker en de slang bewoog.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor pauldevries » 04 okt 2015, 13:55

Beste Marco

Ik herken dit probleem grotendeels als een bdp-sensor probleem.
Mijn ex-309 met ddz motor heeft vergelijkbare klachten gehad
(uitvallen onder het rijden, wel wildde deze als die warm was bijna niet meer starten,
weet niet of dat bij jou ook het geval is)
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Onderhoud aan mijn 405 (was schijven blokken en radiateu

Berichtdoor MarcoPeus » 04 okt 2015, 14:22

Bij mij start hij wel gewoon weer. Ik denk dat het probleem zich bevindt in de MAP sensor of de bedrading daarvan. Ik heb de stekker van de MAP een keer bewogen onder t stationair draaien van de motor. Toen viel de motor bijna uit. De stekker een paar keer heen en weer bewogen en sindsdien geen probleem gehad. Ik denk dat er een beetje corrosie in de stekker zit/zat.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Vorige

Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten