Pagina 1 van 1

Hoog stationair toerental

BerichtGeplaatst: 15 jan 2011, 23:49
door fritzmeier
de 405 heeft een veels te hoog stationair toerental.

bij koude motor is dat ongeveer 2500 a 3000 toeren en bij een warme motor is dat ongeveer 1500, veels te hoog, vooral
het koude stationaire toerental, zal zo'n 1.9 16 klepper fijn vinden :?

heb de stappenmotor eraf gehaald en wd40 ingespoten, later met een draadje iets spanning opgezet en doet hij zijn werk wel,
teminste dat klepje dat gaat heen en weer, als ik dan de lucht toevoer vanaf stappenmotor naar spruitstuk iets dichtknijp gaat hij ook gelijk minder hard stationair lopen.

zou het dan de ecu zijn die de stappenmotor aan stuurt of toch de stappen motor, of mischien de lamdasonde wat ik heb gelezen

wat zou hier van de oorzaak kunnen zijn??? :!:

oja hij start nog steeds prima via de sleutel :roll: en er zit nu een sony radio/cd speler in :mrgreen:

vr.groet Robert

BerichtGeplaatst: 17 jan 2011, 20:27
door fritzmeier
als ik dat 2 polig stekkertje van de stappenmotor aftrek blijft de motor naar het starten 2 sec stationair
lopen om daarna gelijk uit te gaan, als ik het slangetje er af heb en ik knijp hem iets dicht gaat hij rustiger lopen,

zou het dan de ECU (aansturing stappenmotor) zijn of toch de stappen motor :?

BerichtGeplaatst: 17 jan 2011, 20:59
door joospeugeot
kijk eens naar je kvs sensor, die wat de computer gebruikt, niet die voor t metertje. als die een rare waarde heeft denkt die dat de motor nog koud is
succes

BerichtGeplaatst: 17 jan 2011, 21:04
door fritzmeier
joospeugeot schreef:kijk eens naar je kvs sensor, die wat de computer gebruikt, niet die voor t metertje. als die een rare waarde heeft denkt die dat de motor nog koud is
succes


joost,

waar zit die kvs sensor ??? en moet ik die dan uitlezen?

groet robert

BerichtGeplaatst: 17 jan 2011, 21:50
door joospeugeot
\

re

BerichtGeplaatst: 18 jan 2011, 00:01
door 305 friesland
je kunt met het diagnose lampje ofwel motorstoringlampje op een bepaalde manier de storing uitlezen ,1 draad aan de massa en daar een schakelaartje tussen .
maar dat staat in een vraagbaak van de gewone type,s wel beschreven.
alleen gaat dat lampje branden bij een storing .
dus een sensor met verkeerde waarde is eerder aan de orde.
sensors zijn van veel types gelijk dus kun je op de sloop wel halen om te proberen.

BerichtGeplaatst: 19 jan 2011, 14:15
door daflover
joospeugeot schreef:
fritzmeier schreef:
joospeugeot schreef:kijk eens naar je kvs sensor, die wat de computer gebruikt, niet die voor t metertje. als die een rare waarde heeft denkt die dat de motor nog koud is
succes


joost,

waar zit die kvs sensor ??? en moet ik die dan uitlezen?

groet robert


geen idee, in en om t thermostaathuis heen, is volgens mij een blauwe sensor .
uitlezen ? weet niet of je dat al bij deze auto kunt, zou je ff langs moeten komen, kan ik hem proberen uit te lezen. maar ff meten of er gewoon een nieuwe in zetten


ik zou t in de radiateur zoekken :roll:

BerichtGeplaatst: 19 jan 2011, 14:16
door daflover
al eens aan de lucht massa meter gedacht???

BerichtGeplaatst: 19 jan 2011, 16:44
door mars406
zelfde probleem gehad bij onze 406...... oplossing( tot nu toe, 2 jaar geleden) was het schoonmaken van het gasklephuis.

BerichtGeplaatst: 19 jan 2011, 17:09
door mars406

BerichtGeplaatst: 26 jan 2011, 14:23
door fritzmeier
bedankt voor de tips.

gasklephuis heb ik er inmiddels helemaal af (stelt geen flikker voor) en heb ik schoon gemaakt met remreiniger, de pakking was zeer goed uitgehard en vertoond onderaan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel iets lekkage, dus mischien dat dat de oplossing is, nu nog effe naar de peugeot dealer, ook vervang ik die kvs sensor en die blauwe sensor in het thermosstaat huis.

verder ben ik nog op zoek naar wat grei zoals die bedieningspaneel van kachel/venti enz van GL of GR, volgensmij past dat zo aan elkaar en met kabel.

BerichtGeplaatst: 24 maart 2011, 22:26
door fritzmeier
nieuwe sensor er in gedraaid, andere stationairklep erop, en starten, meteen goed lopen eerst 1500 rpm daarna 800 rpm, maar slecht reageren op gas pedaal, en naar 1 keer gas geven blijft hij weer steken bij de 2000 rpm.

nu haal ik dus stekker van de stationairklep(stappenmotor) en dan blijft hij wel goed lopen, maar 1000 a 800 rpm zoiets.

maar hoe kan dit nou, waar zou dat nou aan kunnen liggen???

iemand een ideetje ??

ik hoor graag van jullie, ik wil hem namelijk een deze maanden op de weg hebben :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 26 maart 2011, 03:02
door Break-Rider
Ik ooit meegemaakt dat een Opel die ik had dit probleem had omdat het een ex gas auto bleek te zijn. Was niet op te lossen. Andere carbateur was het enige.
Weet jij of je auto een ex LPG auto is? :shock:

BerichtGeplaatst: 26 maart 2011, 19:47
door Harrie
Break-Rider schreef:Ik ooit meegemaakt dat een Opel die ik had dit probleem had omdat het een ex gas auto bleek te zijn. Was niet op te lossen. Andere carbateur was het enige.
Weet jij of je auto een ex LPG auto is? :shock:

dit is een MI 16, dus injectie !

BerichtGeplaatst: 26 maart 2011, 23:39
door fritzmeier
geen gasrijk verleden :mrgreen: en er is hier geen carburateur aanwezig :roll:

BerichtGeplaatst: 27 maart 2011, 00:05
door joospeugeot
\

BerichtGeplaatst: 21 apr 2011, 20:22
door fritzmeier
als ik de stekker van de luchthoeveelheidsmeter er af haal, gaat ie een stuk minder in toerenlopen wel gaat het motorcontrolelampje branden.

als ik de stekker van de stappenmotor er af haal, gaat hij ook een stuk minder in toeren lopen.

ik snap mijn god niet waar het aan kan liggen, begin er wel van te balen, ook het lager van de koppeling maakt een naar schurend geluid dus die zal binnekort ook vervangen moeten worden, kun je trouwes de koppeling vervangen zonder dat de hele motor er uit moet???

:mrgreen: :D :-) 8)

BerichtGeplaatst: 21 apr 2011, 20:40
door fritzmeier
of zou het ook aan de lamdasonde kunnen liggen ??