Bram's (inmiddels ex-) 405 GRe

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Bram's (inmiddels ex-) 405 GRe

Berichtdoor BRAM » 24 okt 2009, 20:52

Goedenavond mede forummers,

Vanmiddag ben ik wezen kijken naar een voor mij nieuwe daily-driver. Door verandering van werkzaamheden gaat de lease-vectra er uit, en moet ik prive een auto kopen. Ik wil in 1e instantie een goedkope Peugeot, om de winter door te komen.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een '91er 405 1.9 SRI met automaat.
Ik heb er vanmiddag een proefrit mee gemaakt. In de laatste 4 jaar is er slechts 5000 km op de teller bijgekomen. Totaalstand nog onder de 90.000 km.
Er mankeert echter wel het een en ander aan. Hieronder een opsomming:
- originele elektrische schuifdak werkt niet ( motot bromt wel even, maar geen beweging in het paneel). Bij indrukken van de bedieningsknop, gaat de ventilator langzamer draaaien.
- bedieningsknopje van de linkerspiegel is lam
- trage acceleratie, en boven de 70 km/h begint de motor te bokken ( bougiekabels zijn vervangen, maar geen verbetering.
-zware brom in de uitlaat, en bij optrekken een snorrend geluid onder de motorkap.
- tot overmaat van ramp klapte in 1 keer alle koelvloeistof uit de radiateur, juist op het moment dat ik de auto bij de verkoper terugbracht.
- APK loopt tot maart 2010.

Tot zover de ergste door mij geconstateerde mankementen.
De vorige 88-jarige eigenaar gebruikte de auto de laatste jaren alleen nog maar om naar het volgende dorp te rijden voor een bezoek aan de bakker. APK keuringsrapporten van de laatste 4 jaar heb ik ingekeken, waarbij ik de juistheid van de kilometerstand en eventule afkeur/adviespunten heb kunnen lezen. In alle rapporten werden geen afkeur/adviespunten aangegeven.
Afbeelding
Ik vond het zelf een keurige auto, maar hik tegen de bovengenoemde mankementen aan. De vraagprijs is slechts € 700,= ( gevraagd voordat de radiateur stuk ging).
Met de verkoper afgesproken hem in de loop van deze week te berichten wat de doen. Verkoper zal kijken of hij de radiateur vervangt ( of ik..... tegen een lagere aanschafprijs)
Wat moet ik doen?? Ik wil wel een auto die mij redelijk betrouwbaar de winter doorhelpt. Als hij goed blijft, kan ik nog overwegen om nog langer te blijven rijden.

Wie o wie kan mij adviseren. Hoe betrouwbaar is een 405 ( ik heb alleen maar ervaring met een fabrieksnieuwe 405 GLD (in 1994)

Hieronder nog een paar door mij gemaakte plaatjes.

Afbeelding
Rechterkant van de auto is iets gedeukt en bekrast.
Afbeelding
Afbeelding

Groet, Bram.
Laatst bijgewerkt door BRAM op 27 nov 2009, 20:08, in totaal 1 keer bewerkt.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor fab405 » 24 okt 2009, 21:35

Zo op het eerste gezicht een mooie 405 met een lage km stand. Maar in mijn ogen een TE lage km stand. Ik heb ooit een 12 jaar oude 309 met 23.000 originele kilometers gehad. Nadat ik er in anderhalf jaar 60.000 bij had gezet, zat er zoveel slijpsel uit het blok in de oliepijlstokbuis (en dus ook in de motor), dat ik de peilstok er niet meer normaal in kreeg. Een auto met een bijzonder lage km stand is wel leuk maar is nooit warm gereden :wink:

Voor die € 700,- kun je ook een fase 2 kopen. Welliswaar waarschijnlijk met een hogere km stand maar wel wat moderner en degelijker. Een daily driver moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn.

Overigens zal het mechanisme van het schuifdak wel rot zijn. Ik heb er een paar vervangen en wat je dan soms aan roest zooi tegen komt... Compleet vervangen is meestal de enige remedie maar er zijn niet veel goede mechanismes meer te vinden. Het mechanisme van een fase 1 is trouwens anders dan een fase 2.

Succes met je zoektocht. Een 405 is een zeer fijn rijdende auto maar dat hoef ik je niet te vertellen :wink:
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor ruudxs » 24 okt 2009, 21:38

Qua motor is de SRI gelijk aan de 205 gti, dus ligt er een DKZ blok in.
Het stotteren kan ook heel goed aan de rotor en verdeelkap liggen en de ontstekingsmodule wil ook vaak voor gezeur zorgen.

Mijn vader heeft zelf 8 jaar 405 gereden en was erg tevreden over de 1.9 GRI die hij als laatste 405 had.
De auto staat mij bij als zeer vlot en comfortabel.
Voor dagelijks een 307 1.6 16V op lpg-g3.
En voor de pret weer een 205 1.4xs.
En nog een meer jaren project in de vorm van een 205 1.6 xs.
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Marinus » 24 okt 2009, 21:43

@Bram, ikzelf heb ook alleen ervaring met een nieuwe 405 GR. Destijds geleverd met LPG. De auto beviel goed, de LPG installatie wat minder. Maar mijn ouders hebben een aantal jaren geleden nog heel lang in een 2e hands 405 1.6 automaat gereden en dat was toch wel bedrijfzeker. Ze reden en rijden echter wel meer km's dan de 405 van je verkoper doet, ongeveer 18.000 km/jr. Het enige euvel wat ik mij kan herinneren is dat ze een keer met pech hebben gestaan met de 405 omdat er een lek was ontstaan in een slang van het koelsysteem. Maar dat was iets dat de wegenwacht eenvoudig kon verhelpen en in de garage met een nieuw onderdeel snel structureel opgelost bleek.
Verder zie ik qua kwetsbaarheid van het koelsysteem raakvlakken met mijn voormalige 504 L. Ik heb daarmee ook wat aanloopproblemen gehad omdat de auto in de jaren voor de aankoop heel weinig kilometers had gelopen. Behalve de radiator is dan de waterpomp ook wel iets om in de gaten te houden.
Wat dat 'inhouden van de auto bij 70 km/u' betreft; wellicht is er verband met het feit dat de auto weer 'los' gereden moet worden boven de 70 km/u omdat de auto jarenlang alleen maar binnen de bebouwde kom is gebruikt. Het zou wel erg goed uitkomen als het een kwestie van kilometers en tijd was om dit op te lossen.
De vraagprijs van 700 euro lijkt redelijk, maar een reparatie aan radiator, schuifdak etc betekent uiteraard een hogere investering en wellicht loont het de moeite even door te zoeken naar een iets duurder exemplaar dat iets beter onderhouden lijkt en meer recent gebruik kent.
In ieder geval is het een mooie kleur en de SRI uitvoering geeft de auto toch een bovengemiddelde chique uitstraling. En - zoals je zelf al eerder hebt ervaren - rijdt het zeer comfortabel. Succes met de afweging.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor daflover » 24 okt 2009, 21:51

hey fab
fase 1 rules :mrgreen:

hay bram gefeli met je aankoop
zo te zien nog een hele mooie auto
en die mankementen vallen toch wel mee :wink:
net wat fab zegt ,van t dak is de rails en de spiraal hoogstwaarschijnlijk verrot
je kunt eerst eens probeeren om alleen het motortje eruit te halen,en kijken of het tandwieltje nog goed is(die wil ook nog wel eens stuk gaan)
je speigel is waarschijnlijk alleen een kabeltje gebroken maar een spiegeltje is overal te vinden en makkelijk te vervangen(hou wel rekening met het kabeltje van de spiegelverwarming)
en je uitlaat is gewoon rot :mrgreen:
voor de motor zou ik zeker eens beginnen bij een verdelerkap :wink:

en natuurlijk ff lid worden van de 405 club :roll: :roll: :roll: :wink:
beter oud en frans......................
daflover
 
Berichten: 417
Geregistreerd: 28 maart 2008, 13:47

Berichtdoor ruudxs » 24 okt 2009, 21:55

Mischien is dit ook nog wel een optie, iets duurder maar wel jonger en met ook een redelijk lage kilometerstand.
http://link.marktplaats.nl/289446299

En deze is iets ouder, maar wel in dezelfde kleur en met vol lederen interieur.
http://link.marktplaats.nl/289070278
Voor dagelijks een 307 1.6 16V op lpg-g3.
En voor de pret weer een 205 1.4xs.
En nog een meer jaren project in de vorm van een 205 1.6 xs.
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Indium » 24 okt 2009, 22:23

Heb zelf een 405 SR 1.9 gehad en heb (nog net) een 405 SRi 2.0 Break. Kan niet anders zeggen dan dat het zeer fijne en betrouwbare auto's zijn die zonder meer heel veel waar voor hun geld geven! Een break is overigens wel een stukje stugger geveerd dan een sedan.
Als ik eerlijk ben zou ook ik de door jou bereden auto laten staan en bijvoorbeeld naar de 1e van de hierboven geopperde alternatieven gaan kijken (van ruudxs). Zo op het oog een schitterende auto!
Mijn voorkeur zou zeker gaan naar een 2e type omdat ze ontdaan zijn van wat kinderziekten en niet dat (naar mijn mening) lelijke dashboard hebben met de vele piepjes en kraakjes. Ook zijn de motoren een stuk fijner en beter (en wat zuiniger).
De mening dat een lage kilometerstand (soms) eerder een nadeel dan een voordeel is, kan ik onderschrijven. Bij mijn 505 met slechts 56.000km (zelf direct gekocht van de 87-jarige eigenaar) staat de koppeling helemaal bovenin! Korte ritjes zijn funest voor een auto, je kunt beter een auto nemen met een "normale" kilometerstand die bewezen degelijk onderhoud gehad heeft.

Lang verhaal kort samengevat: wil je een 405 voor "degelijk" dagelijks vervoer, dan zou ik voor een 2e type met een goede onderhoudshistorie kiezen.

PS:Mocht je een fijne 405 2.0 SRi Break overwegen, dan weet ik er nog wel eentje.. :wink: :!:
Oude liefde roest...
Avatar gebruiker
Indium
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 08 mei 2005, 12:47

Berichtdoor BRAM » 24 okt 2009, 23:56

Mede forummers,

bedankt voor jullie snelle reacties. Nu ik er wat langer over heb kunnnen nadenken, moet de '91er toch maar laten staan.

Van de 2 door Ruud genoemde 405's kan ik jullie zeggen dat de rode in Kaatsheuvel er slecht uitziet. Dze heeft namelijk een aftermarket schuifdak met heel veel roest!!!! Ik heb deze al bekeken en er vanaf gezien.
De beige in Sittard zal ik in overweging nemen.

Meer info over de 2.0 Break is zeker welkom. Ik hoor graag!.

Wordt vervolgd.

Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor fab405 » 25 okt 2009, 11:33

Goede beslissing, je komt wel een goede tegen :wink:

Dat interieur van de beige 405 hoort gewoon in mijn 405! Groene auto, beige leer, dè mooiste combinatie :D
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor Manitoba » 25 okt 2009, 11:49

Vanwege dit topic zat ik ook even op Marktplaats de aangeboden 405's te bekijken, kom ik daar de auto van m'n wagenparkbeheerder tegen: http://link.marktplaats.nl/283962585. Geen idee van de technische staat van de auto, maar zoals 'ie er in de bedrijfs-parkeergarage bij staat is het iig een nette auto om te zien. En ik denk dat 'ie bedoelt "APK tot 1-10-2010... :wink:

Ideetje?

Grtz,
Manitoba
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor daflover » 25 okt 2009, 12:11

dit is ook wel een erg mooie 8)

ik weet niet wie trouwens de opmerking geplaatst heeft over de fase 1 en kinderziektes :roll:
de fase 2 is zeker niet ziekte vrij :roll: :roll: :roll: :roll:
beter oud en frans......................
daflover
 
Berichten: 417
Geregistreerd: 28 maart 2008, 13:47

Berichtdoor fab405 » 25 okt 2009, 14:42

Een fase 1 is zeker roestgevoeliger dan een fase 2 (zinkbad) :wink:
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor Manitoba » 25 okt 2009, 15:08

fab405 schreef:Een fase 1 is zeker roestgevoeliger dan een fase 2 (zinkbad) :wink:


Ik weet vrij zeker dat de door mij gevonden 405 daar geen last van heeft... Auto staat vrijwel altijd in de parkeergarage van het werk.

Grtz,
Manitoba
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor fab405 » 25 okt 2009, 15:10

Het hoeft ook niet persé zo te zijn dat ze roesten maar de kans er op is groter :wink:
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor mars406 » 25 okt 2009, 15:33

In Loil ( bij Didam) staat al een langere tijd een 405 break te koop.
Ziet er netjes uit.
Tis een 95er 1.6.
Vraagprijs 1500 euro.
De garage staat goed bekend in de buurt!
http://www.opels.nl/
Is voornamelijk een Opel garage.
205 1.4 Generation 1998 blauw
306 1.8 Cabriolet Roland Garros 1996
406 2.2 GTX BREAK 2001 zwart
......en een Fiat 500F( 1e serie) uit 1965 ( 18 PK)
mars406
 
Berichten: 511
Geregistreerd: 16 apr 2007, 19:57
Woonplaats: Doesburg

Berichtdoor Leeuwtje » 25 okt 2009, 15:48

fab405 schreef:Het hoeft ook niet persé zo te zijn dat ze roesten maar de kans er op is groter :wink:


sja zo lang het niet met cijfers onderbouwd is blijven het meningen en ervaringen en die verschillen nogal ;-) Mijn pa had begin jaren '90 niets dan ellende met 2e type 405 en de '91-er 205 die ik in 1996 van een oud vrouwtje kocht (ja echt) met 25.000 km trok vanwege de lage km stand maar had ik juist daarom beter kunnen laten staan, wat een ellende mee gehad.

Beter een auto met (snelweg) ervaring die netjes onderhouden is omdat hij gebruikszeker moest zijn dan een boodschappen auto met weinig km die alleen voor de jaarlijkse APK in de garage kwam. Zo weer een mening :mrgreen:


ps die 405 break die Mars406 voorstelt lijkt mij het bekijken waard ;-)
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Martijn » 25 okt 2009, 17:25

Doe mij die SR met leer maar....wàt een fraaie, zeldzame Serie 1 is dat zeg. welke je ook neemt : Reserveer een paar honderd eu voor het vervangen van disriem en waterpomp. Heb er al teveel een voortijdig einde zien krijgen wegens "goedkoop" onderhoud!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Harrie » 25 okt 2009, 18:37

fab405 schreef:Een fase 1 is zeker roestgevoeliger dan een fase 2 (zinkbad) :wink:

electrolytisch verzinkt plaatwerk past Peugeot al veel langer toe...
1e series hadden last van roest aan de binnenranden van de portieren, doordat het afdichtingsrubber aan
het dak en dakstijlen schuren tegen de portierranden, een beetje zand en pekel en het was zo doorgeschuurd..
na de 1e bouwjaren werd dit 'verholpen' door doorzichtige foliestroken op de portierranden te plakken.
Bij vervanging van een portier door nieuw, moet dus ook nieuwe folie aangebracht worden na het lakken v.h. portier.
.
en Martijn heeft gelijk: die SR met leder is weergaloos mooi! ik was net de schoenendoos aan het omkeren...effe tellen... :roll:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 25 okt 2009, 21:58

Begon met een 405 GR 1.9 caburatie van '88 op LPG. Gekocht voor 1900 gulden in 1999. Stond toen op 440k 100% probleemloos doorgereden tot 550k. Toen zat m'n achterruit los en begon te lekken. Verder zat op alles wat kon bewegen ruimte. Alles was gaar als boter, door de achtertrein gezakt, zwak punt. Aan dit soort dingen merk je dat het een licere bouwkwaliteit is dan 504 en 505, maar het is wel allemaal goed in balans, alles klopt. En uiteraard ga je altijd voor een type 1 dash, want dat is prachtig. Zo mooi en exotisch qua vormgeving dat je die paar kraakjes voor lief neemt. Net als bij de 505 is Peugeot gewoon beter in phase I dashboards...
Daarna kocht ik onderstaande voiture. Bij 255k werd ik 2e eigenaar. Hij rook zelfs nog nieuw van binnen. Ondanks dat het een turbodiesel was, altijd gekoesterd door 1e eigenaar. Was monteur, dus top-onderhouden. Probleemloos tot 400k doorgereden, altijd 1 op 20. En wat was deze luxe, echt alle denkbare opties behalve elektrische stoelverstelling (wel verwarmd uiteraard). Airco zat er in '91 ook al in. Mis hem nog steeds...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 25 okt 2009, 22:26

Koffiemolen schreef:<....>. Verder zat op alles wat kon bewegen ruimte. Alles was gaar als boter, door de achtertrein gezakt, zwak punt. Aan dit soort dingen merk je dat het een licere bouwkwaliteit is dan 504 en 505, maar het is wel allemaal goed in balans, alles klopt. En uiteraard ga je altijd voor een type 1 dash, want dat is prachtig. Zo mooi en exotisch qua vormgeving dat je die paar kraakjes voor lief neemt. Net als bij de 505 is Peugeot gewoon beter in phase I dashboards...

en 305 phase 1 dashboard, en 504 GL/TI dashboard ( vergeleken met dat afschuwelijke plastic rammelding na 1981... :evil: )

Koffiemolen schreef:Daarna kocht ik onderstaande voiture. <...>. Mis hem nog steeds...
WAUW ! wat m o o i ! :D ik zie de 204 ook staan, die je toen nog had.. 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor fab405 » 25 okt 2009, 23:15

Harrie schreef:
fab405 schreef:Een fase 1 is zeker roestgevoeliger dan een fase 2 (zinkbad) :wink:

electrolytisch verzinkt plaatwerk past Peugeot al veel langer toe...
1e series hadden last van roest aan de binnenranden van de portieren, doordat het afdichtingsrubber aan
het dak en dakstijlen schuren tegen de portierranden, een beetje zand en pekel en het was zo doorgeschuurd..
na de 1e bouwjaren werd dit 'verholpen' door doorzichtige foliestroken op de portierranden te plakken.
Bij vervanging van een portier door nieuw, moet dus ook nieuwe folie aangebracht worden na het lakken v.h. portier.
.
en Martijn heeft gelijk: die SR met leder is weergaloos mooi! ik was net de schoenendoos aan het omkeren...effe tellen... :roll:
grt, Harrie


Van een doorgerotte veerschotel heb ik bij een fase 2 nog nooit gehoord... fase 1 helaas wel al een paar keer gezien. Zo ook met het roesten om de voor-en/of achterruit.

Trouwens, bij al mijn 5 (fase 2) 309's van eind 1989 en nieuwer, heb ik ook nooit een spatje roest kunnen ontdekken. :wink:
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor Harrie » 25 okt 2009, 23:50

fab405 schreef:
Harrie schreef:
fab405 schreef:Een fase 1 is zeker roestgevoeliger dan een fase 2 (zinkbad) :wink:

electrolytisch verzinkt plaatwerk past Peugeot al veel langer toe...
grt, Harrie
Van een doorgerotte veerschotel heb ik bij een fase 2 nog nooit gehoord... fase 1 helaas wel al een paar keer gezien. Zo ook met het roesten om de voor-en/of achterruit.
Trouwens, bij al mijn 5 (fase 2) 309's van eind 1989 en nieuwer, heb ik ook nooit een spatje roest kunnen ontdekken. :wink:

veerpootschotels heeft niks te maken met electrolytisch verzinkt plaatwerk van de carrosserie toch?
en 405 was er al in 1987, dus 2 jaar eerder dan jouw 309 1989... :roll:
Als je een auto GOED wast, ga je met de hogedrukspuit door de wielkasten!
De veerpoten en draagarmen voor en achter van onze 406 Break zijn schoner dan het binnenspiegel !
ook de rubbers langs de dorpels en langs de dakrand houd ik schoon, er zit geen kruimeltje zand achter!
een kwestie van goed onderhoud dus!
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor fab405 » 26 okt 2009, 00:11

Inderdaad, onder andere een kwestie van goed onderhoud, alleen kun je met een hogedrukspuit niet overal in de wielkast komen doordat er een kunststof kuip voor zit :wink:

Oh, ik ben wat vergeten :D : mijn fase 2 roest wel: aan de onder-en bovenkant van de bestuurdersdeur aan de binnenkant, terwijl er geen sprake van schade is. Schoonheidsfoutje :wink:

Afbeelding
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor Harrie » 26 okt 2009, 00:43

fab405 schreef:Inderdaad, onder andere een kwestie van goed onderhoud, alleen kun je met een hogedrukspuit niet overal in de wielkast komen doordat er een kunststof kuip voor zit :wink:

Oh, ik ben wat vergeten :D : mijn fase 2 roest wel: aan de onder-en bovenkant van de bestuurdersdeur aan de binnenkant, terwijl er geen sprake van schade is. Schoonheidsfoutje :wink:

mooie 405 ! 8)
roest aan portierranden had ik hierboven al beschreven, zit er folie op de bovenste rand geplakt?
direct aanpakken en behandelen!
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 26 okt 2009, 19:38

die mooie 405 SRi 1988 met leder is zojuist door mij aangekocht :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
voor slechts 500 euro een fantastisch mooie 405 1e phase...
zonder krasje, zonder deukje, leder in perfect staat, en de motor loopt als een zonnetje.
de 305 GR-GTX kan dus nu vervroegd met pensioen....
ik was vanmorgen echt bang, dat ik met het kreng niet het parkeervak op het werk zou bereiken... :evil:
wat een opluchting!
met zeer prettige herinneringen aan onze 405 SR 1987, ben ik heel erg verheugd met deze aankoop!
de APK van de 305 GR-GTX loopt nog tot januari, maar de 305 haalt dat niet meer....
en de 604 GTI krijg ik niet voor januari gereed, ik wil dat niet afraffelen...
ik start een nieuw topic over de zojuist verworven 405 SRi 8)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Volgende

Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten