Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
zozolala schreef:Vergeet de koppakking niet, veel of weinig kilometers de pakkingen van dit type motor zijn slecht, dus controleer het koelwater en de olie.
Controleer ook de paravan en de rubbers van deuren en kofferdeksel die zijn bij peugeot ook niet van jedat. 405-en hebben rondom weinig last meer van roest maar de onderkant kan een heel ander verhaal zijn.
Test de automaat/aut.koppeling uitvoerig.
daflover schreef:weet niet wat iedereen loopt te zeuren over problemen??
rijd al jaren met verschillende 405's
maar eigenlijk nooit problemen gehad
alleen met een auto met achterstallig onderhoud
kortom
je koopt een wat oudere auto
en dan kun je niet een perfecte auto verwachten
maar zou hewoon goed op letten hoe de auto onderhouden in (distri ed.)
dan kun je er nog jaren plezier van hebben (heb er net zelf een gekocht met 340000 km op de teller en zelfs de automaat schakeld nog prima)
Zwarte 203 schreef:Carterontluchting wil nog wel eens dicht zitten, en de aanjager van de kachel wil nog wel eens alleen maar 3/4 tot voluit blazen.
En net achter het subframe wil de kokerbalk nog wel eens gaar zijn.
daarintegen staat dat je een ruime auto hebt, maar toch goedkoop in de belasting.
Type 1 heeft een hogere kofferdekselrand dan het 2e type.
Dus als je hem koopt voor boodschappen doen, en je hebt een klein vrouwtje dan is dat niet altijd makkelijk.
zozolala schreef:De 1.4 (nog met carburateur en zonder katalysator?) wordt nog zo nu en dan aangeboden op marktplaats en is dan meestal ook snel weer van het scherm verdwenen.
De XU 1.6 is een sterke motor inderdaad waarmee je nog lang met lekke pakkingen rond kunt rijden.
305 friesland schreef: plastic klepdeksel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast