door Nico Indenor » 24 jan 2020, 22:23
Hallo Michael,
Ik ben op zoek naar een kort koppelingshuis wat past op de XD3T(E) Het belangrijkste is de aansluiting van de 3 bouten die je in de motor draait en dat de startmotor aan de kant van de brandstofpomp(bestuurderskant) terecht komt(aan de andere zijde zit de Turbo in de weg)
Zoals ik net in even voorstellen heeft getypt wil ik een XD3TE in een Landrover gaan plaatsen. Nu zijn Land Rover bakken niet het beste wat ooit gemaakt is. De beste bak is een R380.
Deze hebben echter een koppelingshuis waar mijn motor ongeveer 14 cm te ver van naar voren komt. Een passende short bellhouse bak die zeldzaam gemaakt is van Land Rover begint bij 1200 pond.
Ik werk op een machinefabriek en kan wel wat dingen aanpassen aan de kant van de bak. Ook denk ik dat ik met een hydraulisch druklager gaat werken dus dat is ook allemaal niet zo'n probleem.
Als je mij een foto toe zou kunnen sturen van wat je heeft liggen dan kom ik misschien wel goedkoper uit. Ben ook al aan het kijken bij LDV(daf) 400 waar de motor ook in gezeten heeft.
Weet jij misschien het verschil in aansluiting van koppelingshuis tussen een XD3(TE) en een XUD motor? is dat erg anders? Weet wel dat er ook een koppelingshuis voor een Ford geweest is voor de 2.3 Sierra en de 2.5 Scorpio diesel. De Ford Bak heette dan T9(en altijd lek op het schuifstuk en de lagers liepen uit het gietijzeren huis). Ook zijn er nog Mahindra jeeps waar er Indenors in zaten. Word ook nogal eens in een Nekaf jeep(M38A) geplaatst. Geen idee hoe een koppelingshuis van een Peugeot P4 Eruit ziet?
Groeten Nico