"Extra Luchtschuif" Peugeot 205

Voor het (gratis) plaatsen van je vraag naar onderdelen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

"Extra Luchtschuif" Peugeot 205

Berichtdoor erka1966 » 08 jun 2017, 10:59

Gezocht :

Voor de Peugeot 205 ben ik op zoek naar een "extra luchtschuif" ...
ik heb geen flauw idee of dit de juiste benaming is, maar een kenner op dit gebied noemde dit onderdeel zo.

Zoals ik in mijn voorstel bericht heb aangegeven hebben we voor een dame een 205 gekocht,
die bij de proefrit goed liep. Motor was koud want de verkoper wist niet dat we er aan kwamen, dus...( handelaar ).
Voor het starten moest wel een paar keer met het gaspedaal worden gespeeld, zonder te starten bedoel ik...
Oke, hier is wel mee te leven dachten we...... verder ook niet erover nagedacht, want de motor liep mooi rond.

Rijden deed die ook goed.

Na de aankoop bleek het starten toch iets moeizamer te gaan en blijft vreemd genoeg na het starten de motor iets minder
goed stationair lopen. De kenner gaf aan dat dit waarschijnlijk de oorzaak ligt in de luchtschuif...

Overigens, er zou een 1.4 blok moeten in liggen....maar die schijnt nooit geleverd te zijn met een automaat...wisten wij veel...
( we waren niet specifiek op zoek naar een 205, kwamer er dus mijn of meer bij toeval bij uit ).
er schijnt dus een 1.9 blok in te liggen met motor code DFZ .

hieronder een foto van het blok, de luchtschuif en de motorcode/ nummers...
Hoop dat iemand verder kan helpen met het onderdeel....

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
erka1966
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 30 mei 2017, 00:06

Re: "Extra Luchtschuif" Peugeot 205

Berichtdoor pauldevries » 09 jun 2017, 08:30

Het gevraagde onderdeel heb ik niet voro je maar wel een kleine tip,
Als deze als 1.4 op kenteken staat en er nu een dfz 1.9 in licht zou ik hem bij de rdw toch maar om laten keuren,
Als je nu een fuik/controle inrijdt kun je een wok-status krijgen, :shock:
Omkeuren kost rond de 60 euro als alles in orde is en dan heb je tenminste de juiste motor op kenteken 8)
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39


Keer terug naar Onderdelen Gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten