Hulpveren 305

Voor het (gratis) plaatsen van je vraag naar onderdelen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hulpveren 305

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 18 jan 2010, 09:59

Heeft er iemand een setje hulpveren voor 305 Break/ Citroen C15 of weet waar ik die kan vinden?
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Bart-Peugeot » 18 jan 2010, 14:10

In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Menno » 02 maart 2010, 16:58

Ik heb bij een Japanse auto hele goede ervaringen met hulpveren van M.A.D. :wink:
Menno
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 02 maart 2010, 14:44
Woonplaats: 033

Berichtdoor GoodOldDiesel » 02 maart 2010, 17:32

Dan geraak ik nieuwsschierig waarvoor je ze nodig hebt...
Ik heb toch al heel wat uitgespookt met mijn 305, maar nooit het idee gehad dat die door zijn veren zakte, cq op zijn veren bonkte.

Pas bij een C15 waar nog meer zooi inpaste, de ondervinding dat er wel eens een eind in de veering zit...

Is je vering wel goed?

Trouwens, als het goed is, is de achteras van een BX van hetzelfde als de 305.... en dan heb je nooit geen hulpveren nodig
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Menno » 02 maart 2010, 18:39

Ik had op mijn Mitsubishi een trekhaak. Ook een behoorlijke gastank in de kofferruimte resulteerde in onstabielere kont. Met de hulpveren was ik hier totaal van af. Ook oogde de auto weer ´recht´.

Misschien dat de 305 ook op gas rijd, of een trekhaak aanwezig is? Indien één (of beiden) aanwezig is/zijn, dan adviseer ik per definitie hulpveren.
Menno
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 02 maart 2010, 14:44
Woonplaats: 033

Berichtdoor GoodOldDiesel » 02 maart 2010, 19:25

[img]http://www.altenastate.nl/bulk/305break/break%20met%20ambu%20[1280x768].JPG[/img]

Auto vol, 1800kg ambu....

En nog lag die als een dijk op de weg.... zonder dat die in zijn eind van de vering sloeg. Sterker nog, een lekke band achter vervangen is gewoon niet te doen met orginele krik. Schuin stoep oprijden, voorwiel en krik op de stoep en je kan genoeg hoogte krijgen. Zo'n stuk komt achterwiel uit de veren....
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Harrie » 02 maart 2010, 20:09

zo zo ... die ambulance met Volvo mag je qua gewicht NIET trekken met een 305 !!
vast geen politie tegengekomen onderweg? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor GoodOldDiesel » 02 maart 2010, 20:17

Ach wat niet mag, wat niet kan...

Afbeelding
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Harrie » 02 maart 2010, 20:20

zo zo... nu een HY achter de Volvo V70.. ken nét ?? :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor GoodOldDiesel » 02 maart 2010, 20:22

850TDI...

Mijn advies is dan ook altijd; doe vooral niet wat ik wel doe.
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Harrie » 02 maart 2010, 20:28

"don't try this at home" :mrgreen:
.
"use your own brain, this machine has'nt got any.." :mrgreen:

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Menno » 02 maart 2010, 20:51

Vergis je niet: een véél te zware last voorttrekken kan ook wel eens heel erg ongunstig zijn voor bijv. koppelingsplaten... :roll:
Menno
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 02 maart 2010, 14:44
Woonplaats: 033

Berichtdoor GoodOldDiesel » 02 maart 2010, 21:17

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dat klopt inderdaad... de 305 is ook aan andere platen toe, dat was al niet best meer en wordt niet beter op zo.... Hij schakelt nu moeizaam....
Ach gebruikte plaatjes liggen op voorraad, tis meer die halve dag werk...
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 03 maart 2010, 01:22

GoodOldDiesel schreef:Dan geraak ik nieuwsschierig waarvoor je ze nodig hebt...
Ik heb toch al heel wat uitgespookt met mijn 305, maar nooit het idee gehad dat die door zijn veren zakte, cq op zijn veren bonkte.

Is je vering wel goed?


Bij de diesel is de vering aan de slechte kant, maar die heeft geen haast, wacht op restouratie voor volgendjaar (belasting vrij)

de GR word nog wel eens gereden met 5 volwassenen en bagage (5 boog koffers) en doordat ik 405 SRI velgen heb lopen de banden dan aan in de wiel kasten bij elke drempel, tenzij ik echt stapvoets er overheen ga.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel


Keer terug naar Onderdelen Gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten