Pagina 2 van 6

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 28 jun 2015, 16:13
door Steven-
Nogmaals gefeliciteerd met je unieke aanschaf, Marco. Ik vind het een erg leuke en charmante voiture om te zien. Veel plezier en succes ermee!

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 28 jun 2015, 20:05
door 305 friesland
Ruitenwissers hoeven er niet op te zitten ,de mijne is gewoon origineel 12 volt weet niet of die van jou dat ook hoort te zijn.
Voor de rdw belangrijk dat je een aankoopbon hebt en het is makkelijk als het chassis nummer leesbaar is ,is dat het niet dan staat het vrijwel zeker op de rechter balk ter hoogte van de carb.
Daar zit een uitsparing in het spadbord zodat je op die plek op de balk kunt kijken.
Als hij niet leesbaar is maar er staat wel wat ,niks aan doen anders lijkt het of er aan gerommeld is ,zij maken het wel schoon hebben ze bij de mijne ook gedaan.

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 28 jun 2015, 21:34
door MarcoPeus
Dank voor de tips Hans.
Waar hoort die aluminium plaat te zitten op de auto waar alle nummers en gewichten op staan. Die is na restauratie nog niet terug gezet dus die moet ik nog even vast klinken.
Ook heb ik nog 2 plaatjes van vorige (Franse) eigenaren uit de Ardeche. Die wil ik ook nog ergens plaatsen. Zitten die normaal ergens (verplicht) op de auto?

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 28 jun 2015, 21:40
door SV605
Gefeliciteerd met deze aanwinst Marco !!! :D

Prachtig om te zien, zal wel een ervaring zijn om mee te rijden, veel plezier & bonne route :!: 8)

Groet

Steven

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 29 jun 2015, 07:12
door 305 friesland
Dat plaatje zit bij die van mij rechts op het schutbord halverwege de ronding en dan in het midden ,kan er wel een foto van maken maar is dus niet de zelfde auto
Naamplaatje staat links boven vlak bij de zonneklep.
Gewoon veel op internet sneupen naar fotos en je vind genoeg .
Ik heb nog wel ergens een email adres van een franse site die heeft nog redelijk veel te koop nieuw.

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 29 jun 2015, 10:19
door tuuur
Geweldig Marco! Ik ben jaloers :wink: :mrgreen:

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 29 jun 2015, 10:59
door Jineuf
Heel Cool deze oude dame.
Ik hoop dat we er veel foto's van mogen zien!

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 29 jun 2015, 17:18
door 403diesel
Geweldig!!

Leuke bak hoor.

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 30 jun 2015, 10:27
door MarcoPeus
Gisteren met de 201 naar een bevriende garagist geweest om eens wat werk er aan te verrichten. Op de brug gezet bleek al snel dat de auto best goed en hard is. Weinig tot geen roest, weinig speling. Alleen de fusee pennen vertonen een beetje speling en het ophang oog van de lange stangen die lopen van de wielen naar de aandrijfas/bak voor vertonen speling op t montageoog aan een traverse. (zie foto hieronder)
Afbeelding
Motor is ook redelijk droog en schoon

Afbeelding
Afbeelding

Rem rechtsvoor
Afbeelding

Rem links voor
Afbeelding
Maar eens 10L peut in de tank gedaan en een accu geplaatst. Carb even vullen (knopje om de vlotter omlaag te duwen), ff choken en vroem, startte meteen. Wel leek de carburateur over te lopen. De vlotterkamer dus maar eens even los halen en schoon maken. Alles leek in orde dus maar weer gemonteerd en daarna was de lekkage weg. Toch binnenkort maar even een filtertje monteren in de brandstofleiding want de tank is alles behalve schoon van binnen.

Toen moest t er toch maar even van komen. Een ritje op eigen terrein van de garagist. Man man man wat heb ik gelachen, ik voelde me net Stan Laurel die een rondje ging rijden alleen dan 25 kg zwaarder dan Stan :mrgreen:
Zoiets had ik nog nooit mee gemaakt. Sturen gaat alsof je in een vrachtwagen van 50ton zit, de koppeling is min of meer digitaal, vrij/vast dus. en optrekkend klinkt de auto alsof, tsja, alsof je in een auto uit de 20-30er jaren rijdt. Dat gearende geluid van de recht vertande versnellingsbak. Lachen. Wel heel warm in de cabine en erg krap voor iemand van 1,97 maar ontzettend leuk.

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 30 jun 2015, 11:01
door Steven-
Gaaf Marco! Ik kan me dat unieke gevoel goed voorstellen. Mooi dat de 201 in goede conditie blijkt te zijn. Unieke auto binnen je collectie.

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 30 jun 2015, 12:33
door Jineuf
Toen moest t er toch maar even van komen. Een ritje op eigen terrein van de garagist. Man man man wat heb ik gelachen, ik voelde me net Stan Laurel die een rondje ging rijden alleen dan 25 kg zwaarder dan Stan :mrgreen:
Zoiets had ik nog ooit mee gemaakt. Sturen gaat alsof je in een vrachtwagen van 50ton zit, de koppeling is min of meer digitaal, vrij/vast dus. en optrekkend klinkt de auto alsof, tsja, alsof je in een auto uit de 20-30er jaren rijdt. Dat gearende geluid van de recht vertande versnellingsbak. Lachen. Wel heel warm in de cabine en erg krap voor iemand van 1,97 maar ontzettend leuk.

8)

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 30 jun 2015, 12:37
door MarcoPeus
De APH maar eens een mail gestuurd voor wat gegevens en hulp bij kenteken aanvraag. Vooral de technische eisen wil ik weten zodat de keuring meer kans van slagen heeft.

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 01 jul 2015, 19:32
door MarcoPeus
Nog even wat fototjes maken in t zonnetje.

Een blik onder de motorkap:
Afbeelding

Er is slechts 1 onderdeel aan deze 201 dat er subiet uit moet
Afbeelding

Plaats van t typeplaatje ook gevonden.
Afbeelding
Er zit alleen nog een ruitvormig plaatje bij de hele handel waar Poids Mort 900kg op staat en laad vermogen 400kg. Geen idee waar dat hoort.

Blik in t interieur
Afbeelding
Zwengel van het linker portier raam is helaas afgebroken.

Dashboard
Afbeelding
Snelheidsmeter is helaas overleden. Wijzer is afgebroken en staat standaard op 70km/u

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 01 jul 2015, 19:56
door RondeB
Ruitesproeiert zou ik idd maar snel verwijderen, hoeft ook niet meer voor de kentekenkeuring. :D

Typeplaatje hoort idd links op het schutbord onder de zijkant tank,bij latere types zit 't plaatje altijd rechts, wrom dat anders moest ? Het ruitvormige plaatje hoort links onder aan de A-stijl vlak boven de treeplank, vast wel een plaatje van te vinden via google.

Ik zie een DAF legervoertuigen massaschakelaar zitten :o grappig, lang geleden heb ik zo'n zelfde schakelaar op de zelfde plek in een 201M gezet :D Ik zou wel ff die moderne schuifstekkertjes vervangen, vind ik zo'n arremoeiig gezicht in zo'n oude auto .....(zitten ook in die 601 van 115.000 euri zag ik 8) )

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 01 jul 2015, 20:23
door MarcoPeus
Dank je Ron, de schuifstekkertjes vonden we zelf ook erg knullig maar zo zijn er wel meer van die dingen die erg knullig zijn gedaan maar goed. Geen idee wat ik dan voor een stekkertjes zou moeten monteren.....
Dat tankje was voor mij de reden om te roepen:"Hij gaat terug de verkoop in" Met een dikke glimlach natuurlijk, waarop mijn zoontje van 7 naar binnen rende om zijn moeder (mijn vrouw) het vreselijke nieuws te vertellen. :mrgreen:
Ik ga natuurlijk een andere passende zoeken. Weg halen zou kunnen maar dan blijft de sproeier wel nog op de cowl/paravan/schutbord zitten en dan kan hij net zo goed werken lijkt me.
Die schakelaar zat er in toen ik m kocht, wel handig, zo kun je de hele auto spanningsloos maken in 1 beweging.

Ook bericht van APH gehad. Ze gaan een geboorte bewijs voor me aanvragen aan de hand van het type plaatje en het importdocument. Ben benieuwd. Onderdelen zijn ook redelijk voorradig blijkbaar dus maar eens een keer richting Lelystad rijden (met de moderne auto wel helaas, niet met de 201)

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 01 jul 2015, 20:33
door RondeB
Origineel is het zwart 2,5 draad met linnen isolatie, draadbundels hebben een linnen in lak gedrenkte slang er om heen. (Dat is in Frankenrijk ook nog te koop, ENPI heeft dat geloof ik) De verbindingen zijn metalen oogjes met een genummerd hoesje er overheen. Op zich prima na te maken met modern zwart draad, oogjes zijn verkrijgbaar in alle maten, die kan je klemmen maar ook solderen (meningen verschillen daar over trouwens, persoonlijk soldeer ik wel altijd) De aansluiting voorzien van een stukje krimpkous en een nummertje met doordrukcijfertjes er op maakt 't af. (druppeltje blanke lak op 'nummertje en 't blijft nog zitten ook)

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 01 jul 2015, 21:09
door jacqabe
MarcoPeus schreef:
Er is slechts 1 onderdeel aan deze 201 dat er subiet uit moet

Haha prachtig tankje toch :-)
Nee, alle gekheid op een stokje. Een geweldig project, ik ben jaloers.
Wie weet treffen we elkaar nog eens in Lelystad, lijkt me leuk.

Groet, Abe

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 01 jul 2015, 22:40
door CinqCentCinq
Erg gaaf Marco, je hebt de voorloper van mijn 205 GTi Commercial gekocht! :D Veel plezier en succes ermee! :wink:

(Ik heb dit topic niet eerder gezien, kijk veel te weinig bij het echt oude spul... :oops: )

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 01 jul 2015, 22:44
door Steven-
Gave foto's, Marco. Lijkt me leuk deze 201 eens te mogen aanschouwen. Café et Voitures was daar natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid voor geweest, maar kan er dan waarschijnlijk dus niet bij zijn. :( :wink:

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 02 jul 2015, 16:55
door MarcoPeus
Dankje Abe, Diego en Steven.

Vandaag de hitte getrotseerd om het typeplaatje even te monteren. 3mm popnagels er in en vast.
Het ruitvormige plaatje kan ik even niet zo 1-2-3 plaatsen, geen idee waar t moet. Ik heb de plaats die jij hebt opgegeven Ron gezocht maar daar zitten geen gaatjes voor de montage. Dat betekent natuurlijk niet dat er geen gaatjes waren maar toch.
In t dashboard zitten 4 gaatjes maar daarmee komt geen enkel plaatje overeen, zowel het ruitvormige plaatje als ook de 2 eigenaar plaatjes niet.

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 02 jul 2015, 17:18
door RondeB
Afbeelding

Duidelijker foto kan ik (nog) niet vinden....

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 02 jul 2015, 17:23
door MarcoPeus
Ahhh, moet dus buiten op de carrosserie geschroefd/gepopd worden....... Hmm.
Hier nog eens:
Afbeelding

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 02 jul 2015, 20:33
door MarcoPeus

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 02 jul 2015, 21:15
door 305 friesland
Kenteken stelt niet zo veel voor ,wel erg belangrijk dat je veel info zelf aanlevert dat stellen ze erg op prijs dus zo veel mogelijk technische info ,ik heb van exact een zelfde auto het kenteken genoteerd en meegenomen ,ook aankoop bon erg belangrijk.
Zal wel zelfde speling op de vooras hebben als de mijne had het ziet er allemaal nog het zelfde , goedkoopste is gewoon de oude pennen vlak draaien en nieuwe bronzen bussen er bij draaien ,ben je voor erg weinig aan onderdelen klaar alleen wat werkloon als je het uitbesteed.
Eisen voor apk zijn echt nihil ,remmen moeten goed zijn vooras ook verlichting werkend dan heb je het meeste wel gehad.
Wat naar mijn mening nog het belangrijkst is dat is een meewerkende rdw man ,die kan het maken of breken .
Achterlichten vind ik echt geen porum ,er is zat nieuw te koop wat mooi oud lijkt ,ik kan me daar nog meer aan storen dan de ruitensproeier die zit ten slotte onder de kap.

Re: Een vooroorlogse Peugeot in mijn bezit

BerichtGeplaatst: 02 jul 2015, 23:48
door 403diesel
De speling op de vooras, is dat dan op de fuseepennen?
Op zich idd redelijk goed te repareren. Oorzaak is vaak gebrekkige smering in het verleden.