Kost nou zoiets?

Voor de schaalmodellen van ons favoriete merk.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Kost nou zoiets?

Berichtdoor L'Animal » 07 aug 2007, 13:20

Vorige week was ik eindelijk een keer in Sochaux, en schrok enigzins van de prijzen die aan de modellen hingen.
De gewone speelgoedautos zijn €3, een doosje van NOREV (1:43?) met een 04 serie was al gauw 60-70 euri, en de klapper waren de grote modellen die apart in een vitrine stonden voor schik niet, 1600 euro. Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen want dat waren de conceptcars van beurzen op schaal. Vast een erg kleine oplage.

Maar klopt dit een beetje met de marktwaarde? Als je dus een aantal leuke modellen van een 504 wilt, in sedan, coupe, cabrio, pompiers, ambulance, tour de france etc, wilt aanschaffen dan benje zo een paar honderd euro verder. Geen goedkope hobby lijkt mij die miniaturen.

Moet ik hier aan wennen of kan het ook goedkoper?

Marco
Watch my tail lights, fade.... http://www.youtube.com/watch?v=kQVomwDEzFM

504Gl blauw '73
206 Gentry blauw '00
Discovery2 "ko de boswachter groen" '01
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Steven » 07 aug 2007, 13:31

De miniaturen in het museum zijn inderdaad schandalig duur, ik begrijp eigenlijk niet waarom ze zulke hoge prijzen willen hanteren, want op die manier verkopen ze eigenlijk bijna niets.
Het best is momenteel om in Frankrijk langs te gaan in krantenwinkels (Presse), daar kun je regelmatig miniaturen vinden aan 10 à 12 euro.
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor L'Animal » 07 aug 2007, 13:47

Ja Steven, er werd vooral veel gekeken maar weinig verkocht. En aan de madam achter de toonbank kon het niet liggen, die kon mij alles wel verkopen :shock:

Bedankt voor de tip van de krantezaken, dat soort prijzen zijn leuk om mee te beginnen. Dan is het ook niet zo erg als mijn kroost trots een 504 ralley in een plas modder in de tuin laat zien. Ze zijn soms nogal creatief weet je.

En als ik dna toch in zo'n zaak ben, dan kan ik meteen een paar tijdschriften ala Gazoline meenemen.

Goed plan
Watch my tail lights, fade.... http://www.youtube.com/watch?v=kQVomwDEzFM

504Gl blauw '73
206 Gentry blauw '00
Discovery2 "ko de boswachter groen" '01
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Jeetje » 07 aug 2007, 13:54

Als je lid bent van l'Aventure Peugeot krijg je in de winkel van het museum 20% korting, maar dan zijn -met name- de modelletjes nog belachelijk duur!

Op ebay zijn leuke modellen voor hele schappelijke prijzen te koop...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor 307204XSI » 07 aug 2007, 23:27

Zelfs in het expo-center in BKL zijn de Norev prijzen nog redelijk met een prijs van 27-35 Euri's voor de gangbare modellen.

Die prijzen liggen nog iets scherper op grote beurzen zoals Namac Houten.
Maar verreweg het leukste blijven de franse kiosken series;

De prijzen liggen op 9,95 / 10,95 Peugeot collection) en 11,95 voor de busjes bedrijfs auto's.

Er zijn veel verschillende series; enkele voorbeelden;

Peugeot Collection
Citroen Passion
Eigen series van de 2CV, de DS en de TA
La Belle Annee Simca
Michelin Serie
Nos cheres voiture de Antan,
idem met Camionnettes
Police/ Gendermerie en Pompieres beide eigen series.
Serie van de franse Post (deze maand gestopt bij editie 60)
Voitures de France
Conceptcars (net nieuw ongeveer 10-15 nrs van verschenen)
Diverese Rallye en race series, en nog veel meer.
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Dedonax » 08 aug 2007, 08:18

Waarom spreekt men hier nergens over de kwaliteit (gedetailleerde afwerking bij Norev/Minichamps/...)? Of is enkel de prijs belangrijk?

groetjes,
Axel
I used to be conceited, but now, I'm absolutely perfect Afbeelding
Avatar gebruiker
Dedonax
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 15 apr 2005, 19:58
Woonplaats: Bocholt (B)

Berichtdoor 307204XSI » 08 aug 2007, 08:37

Kwaliteit is voor mij zeker belangrijk, en die is meer dan in orde bij Norev en Minich. Maar dat is bij een merk als IXO voor 2 tientjes zeeeeker niet minder. Ook een merk als Universal Hobbies maakt mooie en gedetailleerde modellen voor zeer schappelijke (=beduidenlagere) prijzen.
Echter een groot gedeelte van de Franse kiosk series zijn door Norev gemaakt en dan kosten ze met een grappig gidsje (fascicule) opeens nog maar 10 tot 12 Euro. Rara??

Waar Jeetje over viel en dat is mij ook op gevallen dat de prijzen van modelletjes van o.a. Norev in het musee zo schrikbarend duur zijn. En dat terwijl Norev frans is dus de verzend/import/export kosten daar toch vrij laag zouden moeten zijn.
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor L'Animal » 09 aug 2007, 10:11

Axel schreef:Waarom spreekt men hier nergens over de kwaliteit (gedetailleerde afwerking bij Norev/Minichamps/...)? Of is enkel de prijs belangrijk?

groetjes,
Axel


Aan kwaliteit ben ik nog niet eens toegekomen. Als beginnende verzamelaar en "ene echte ollander" kijk ik eerst of het mooi is, dan onder op de doos, en dan naar de details.

Voor een echt mooi model, of een type waar ik het meeste voor voel, heb ik uiteraard wel meer over. Maar andere leuke modellen zoals de 1007 mogen voor mij wat minder kosten.
Watch my tail lights, fade.... http://www.youtube.com/watch?v=kQVomwDEzFM

504Gl blauw '73
206 Gentry blauw '00
Discovery2 "ko de boswachter groen" '01
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven


Keer terug naar Modelauto's algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron