R4 openlucht-theater & De rijke historie van Heuliez

Voor de schaalmodellen van ons favoriete merk.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

R4 openlucht-theater & De rijke historie van Heuliez

Berichtdoor 307204XSI » 04 maart 2010, 00:24

Rijke Historie – Heuliez – Renault R4 Decouvrable Heuliez décapotée

Inleiding
De naam Heuliez is in 1 van mijn eerdere betogen reeds voor bij gekomen. Door de keuze voor een bijzonder Heuliez product deze keer, komt de rijke historie van dit carrosseriebedrijf nogmaals en nu uitgebreider aan bod.

Heuliez heeft zich altijd gekenmerkt door grote veelzijdigheid, of het nu prototypes of hoogst exclusieve automobielen betreft of het bouwen van autobussen. Ook het bouwen van levensreddende voertuigen en met name ambulances is altijd een belangrijke tak van Heuliez geweest.

Prototypes en teasers bouwen voor bepaalde merken is Heuliez ook nooit uit de weggegaan. Ook op het bebied van cabriolet en later harde klapdaken heeft Heuliez aardig wat know-how opgebouwd. Denk bijvoorbeeld nog eens terug aan de 407 Macarena van nog maar een paar jaar geleden, ook deze was bij Heuliez ontstaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renault R4 Decouvrable Heuliez décapotée 1980
Wat een gezellig Quatrelletje is de door Heuliez onderhanden genomen Renault 4 eigenlijk. Met vrij weinig aanpassing werd er van deze publiekslieveling een geinige decouvrable gemaakt. Motorisch werden er geen kunstgrepen toegepast, wel wat verstevingingen tussen de dakbogen om de carrosserie niet te veel te laten torderen en ter ondersteuning van het doek wanneer het roldakje gesloten was.
Het grote taxatie boek van “de onschatbare klassieker” verklapt niet veel over een productieaantal of de originele nieuwprijs in die tijd, ondanks de aparte vermelding. De niet malse prijzen die nu worden geindiceerd, geeft aan dat de Heuliez variant inmiddels zeer gezocht is. Dusdanig dat men voor imitatie moet waken.
Voor een exemplaar in concoursstaat (A) ligt de prijs aan de onaangename zijde van de 10.000 Euro inmiddels. Uiteraard komt dit mede door het feit dat er in de productie periode tussen maart 1980 en eind 1984 niet al te veel exemplaren zijn gebouwd van de speciale 4.

Afbeelding


Heuliez –verleden en heden;
Het was Adolphe Heuliez die het bedrijf oprichtte in 1920, in eerste instantie als wagenmaker, en de eerste werkzaamheden waren dan ook aan rijtuigen en koetsen.
De eerste auto werd in 1925 gebouwd en was een speciale carrosserie op basis van een Peugeot 177b. Al in 1932 werd de eerste buscarrosserie vervaardigd op een Panhard onderstel. Men onderkende al snel dat met de bouw van bussen en speciale voertuigen ook zeker een goede boterham verdiend kon worden maar ook reputatie en naamsbekenheid opgebouwd.
De bus en bedrijfswagentak zou altijd een belangrijke rol blijven spelen binnen het bedrijf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Heuliez Bus
Het meest bekend werd Heuliez met de bouw van bussen en touring cars. Deze tak werd in een aparte dochter van het bedrijf ondergebracht met de naam Heuliez-bus. In de jaren ’50 en ’60 reseluteerde dit ook in veel aparte en exclusieve bouwsels in kleine series of one-offs. Voor Heuliez bus werd een apart bedrijfsonderdeel opgericht waar ook de speciale carrosserie varianten en bijvoorbeeld ook de ambulance-bouw in onder werd gebracht. Renault nam in 1998 de meest aandelen van dit onderdeel over, waarna in 1999 Irisbus werd opgericht een joint-venture tussen Renault en Iveco. Heuliez-bus werd hier in ondergebracht, waarna tot aan 2002 gestaag meer aandelen van Renault naar Iveco zijn over gegaan. Inmiddels is Irisbus en daarmee ook Heuliez-bus volledig in handen van Iveco.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Huzarenstukjes van Heuliez
Door de jaren heen heeft het huis Heuliez meer dan prachtige automobiele creaties afgeleverd en op de voor- of achtergrond in sommige gevallen een belangrijke rol gespeeld bij de tot standkoming van seriemodellen van diverse merken.
Weingen weten dat Heuliez eigenlijk de Ami break bedacht en zelfs prototypes heeft vervaardigd in een tijd dat de Ami6 berline maar matig scoorde bij het publiek wegens de niet al te grote bagageruimte en vooral de negatieve C-stijl die niet iedereen kon bekoren. Heuliez liet handig zien wat de andere mogelijkheden waren, heel opvallend, in het prototype zie je zelfs nog de oorspronkelijke daklijn terug als je goed kijkt!.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar Heuliez speelde daarna vaker een rol bij de tot stand koming van breaks voor Citroën. Ook bij de totstandkoming van de BX break, de XM- en de Xantia break had Heuliez de hand. Zelfs voor het ontwerpen van de GS –break werd Heuliez geraadpleegd, echter die keer alleen voor advies.

Zelfs van de AX werd een prototype van een kleine break gemaakt maar deze heeft nooit het productie stadium gehaald. Mogelijke reden omdat de markt op dat moment [nog]niet zat te wachten op een kleine estate.

Afbeelding

Ook dit is Heuliez: XM sedan
Afbeelding

Als er 1 auto is die gebouwd had moeten worden maar het productie stadium onterecht nooit gehaald heeft dan is het wel de Peugeot 309 break. Alles aan deze auto is helamaal in harmonie. Erg netjes afgewerkte lijnen en een vloeiende en logische opbouw van de carrosserie. Het had de 309 die niet onder een erg gelukkig gesternte geboren is een enorme boost kunnen geven. Anderzijds ook wel weer begrijpelijk, Peugeot had de 309 toegeschoven gekregen als een tienermeisje een huilbaby, oftewel ze wisten absoluut niet wat ze er mee aanmoesten. Bovendien waren de middelen tot een minimum verdampt door de overname van Simca/Chrysler.
Maar toch blijft het enorm jammer, deze auto had een kans meer dan verdiend. Kijk en oordeel zelf en denk daarbij aan het segment van bijvoorbeeld de vroege 323 combi’s daar had de 309 estate zeker in thuis gehoord.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Heuliez en Simca
In de hoogtijdagen van Simca en ook nog wel enige tijd daarna, heeft Heuliez ook zijn creativiteit botgevierd op modellen van dit inmiddels verloren gegane merk. Ook hier een wisselende selectie tussen zeer fraaie modellen waarvan iedereen verzucht, dat er hier best wel meer van gebouwd hadden mogen zijn, tot aan resultaten waarvan je met afgrijzen vast moet stellen dat het een heuze verspilling van plaatstaal en verf is en dat het een ware “verschutting” is dat dit ooit gebouwd is [en alles daartussen in natuurlijk]. Waarbij je ook weer voorzichtig om moet gaan met dingen die onder de noemer smaak vallen want die verschilt voor iedereen.

De Simca 1100 als beach /fun voertuig is zeker aardig te noemen en geeft een knipoog naar het buggy tijdperk, maar de Simca 1500 Coupe mag zeker opvallend en weinig bekend genoemd worden.

Wat te denken van de station-variant van de Chrysler Simca 1307/1308??? Helemaal niet slecht als je het zo en-profile ziet. Simca heeft nooit erg royaal in zijn break- en station uitvoeringen gezeten en ook deze studie heeft het daglicht (helaas) nooit gezien.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding



Goede tijden, slechte tijden
Bij een bedrijf als Heuliez waar de automobiele emotie tot een kunst werd verheven liggen de pieken en dalen dicht bij elkaar. Het bedrijf heeft moelijke periodes al in het verleden gekend, soms te wijten aan niet al te goede bedrijfsvoering en minder goede keuzes. Andere perioden kenden weer grote voorspoeid en bloei. Dat dit soort pieken en dalen heel dicht bij elkaar kunnen liggen blijkt wel uit het feit dat Heuliez erg succesvol was met de bouw van de 206CC waarvan er meer dan 350.000 van de band liepen, maar kort daarna aan de (tegenvallende) Opel Tigra Twin top bijna ten onder ging, hierdoor moest er in oktober 2007 zelfs surseance van betaling aangevraagd worden voor de productie divisie van personenauto’s.

Afbeelding


Afbeelding


Schaalmodel;
De groene open R4 van Heuliez stamt uit een inmiddels helaas (voortijdig) beeindigde kiosken-serie. Wat jammer dat deze serie zo snel weer van het toneel verdwenen is. De keuze voor de modellen waren zeker goed te noemen, daarbij waren de mogelijkheden nog lang niet uitgeput. Bij bedrijven als Journaux is al niets meer te vinden van deze kiosken-serie en staat deze al niet meer op de website.
Op modelauto beurzen is dit modelletje, nummer 13 uit de serie nog wel te krijgen. De kleur keuze is ook al iets wat opvalt, aangezien vermoedelijk dit de meest verkochte kleur van de R4-Heuliez is, en tevens de kleurstelling waarin de auto in de brochure is afgebeeld.
In he totaal waren er 10 kleuren verkrijgbaar, waarvan ik geen namen heb kunnen terugvinden.
Wat valt er verder nog over het schaalmodelletje te zeggen; in iedergeval is er goed gekeken naar het origineel in 1/1. We zien op het voorscherm de beschermingbeugels naast de clignoteur waar alle Heuliezzen mee uitgerust waren. Ook de licht-grijze grille en portier bescherming die begin jaren ’80 hoogmodern waren op de 4-tjes en tot het einde van het productie stadium zijn gebleven, zijn zeer waarheidsgetrouw weer gegeven. Hulde voor zoveel oog voor het detail.
Tijdens de eerste fase van de ‘R4-Mythique collection’ werden van veel modellen een tweede uitvoering gemaakt, zo ook van deze Heuliez. Het betreft hier een gesloten versie in een grijsmetallic kleurstelling, welke abonnees als welkomsgeschenk konden krijgen. Ook deze is nog hier en daar te vinden als wordt het al lastiger. Ik heb van internet een foto van deze andere variant geplaatst.
Het schaalmodel is voorzien van een kenteken uit het Dept. 50, Manche aan de Normandische kust. Het fragiele blik van het viertje zal het zwaar gehad hebben in de zoute lucht rondom Cherbourg en Coutances. Reden te meer om nog even te genieten van alle foto’s van de echte exemplaren en die in de maatstaf 1 op 43.

Graag tot een volgende keer,
verzamelaarsgroet,
Arie-Jan


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor MarcelB » 04 maart 2010, 00:36

Leuk modelletje van de R4. Ook die met dicht dak ziet er goed uit.

Top verhaal weer AJ :mrgreen:
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Re: R4 openlucht-theater & De rijke historie van Heuliez

Berichtdoor Harrie » 04 maart 2010, 01:01

Weer een geweldig verhaal Arie-Jan!
Er zullen van die R4 Decouvrable Heuliez Decapoté wel niet zo veel exemplaren meer bestaan....
Het schaalmodel is idd erg mooi gedetailleerd.
De 309 Break had zeker geproduceerd mogen worden vind ik, vooral de 5-deurs is erg praktisch en mooi. Wellicht hoefde dat voor
Peugeot niet naast de 305 Break..? De financ. middelen zullen idd ook erg meegespeeld hebben!
.
Over deze foto's heb je niets geschreven:
Afbeelding
Heuliez Peugeot Safari

Afbeelding
Heuliez Citroën Buggy

zo te zien 1973, ik zie er de 104 Peugette zó naast :D kijk maar eens naar de belijning
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Dedonax » 04 maart 2010, 09:03

spijtig, maar ik lees ook niets over het feit dat die 309 wel iets unieks had: links had ie 1 deur, rechts 2 deuren (wordt tegenwoordig ook gebruikt bij de Mini Breakversie).
I used to be conceited, but now, I'm absolutely perfect Afbeelding
Avatar gebruiker
Dedonax
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 15 apr 2005, 19:58
Woonplaats: Bocholt (B)

Berichtdoor Mark » 04 maart 2010, 10:50

Het is weer helemaal GEWELDIG, echte kost voor liefhebbers :!:
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Remco504coupe » 04 maart 2010, 11:07

Weer een mooi verhaal, ik leer steeds nieuwe dingen van je.

Je lijkt wel een onderzoeks journalist....
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor M. van der Meulen » 04 maart 2010, 18:36

Mooie column weer! Wat betreft de Ami Break kan ik, citerend uit "La Citroën Ami de mon père" van Dominique Pagneux, nog melden dat de toenmalige Citroën-directeur Pierre Bercot helemaal geen break wilde bouwen. De toen al bij Bertoni in dienst zijnde ontwerper Robert Opron, verantwoordelijk voor de GS, SM en CX modellen, meldt dat men er wel al mee bezig was, maar Bercot wilde er beslist niet aan.

"Si vous voulez le faire, faites-le mais sans moi. Je ne suis pas un fabricant d' utilitaires" moet-ie met misprijzende gebaren gezegd hebben.

Domme man, want de verkoopcijfers spreken boekdelen:

Ami 6: 1039384 stuks, waarvan 551880 breaks en 3518 stuk service tolé / vitré

Ami 8: 755925 stuks, waarvan 386582 breaks en 26630 service tolé / vitré

Ami Super: 44820 waarvan 19222 breaks en 804 stuk service tolé / vitré

Vooral veel kleine ondernemers en grote gezinnen hadden blijkbaar baat bij een eenvoudig, handig, comfortabel, makkelijk te onderhouden en ruim vervoermiddel. Doordat ik er nu zelf eentje heb kan ik me dat levendig voorstellen. De 6 berline is, het laatste criterium in aanmerking nemend, al niet erg praktisch, de 8 en Super berline hebben een klein kofferdeksel, en de bank kan niet gekanteld. Daarnaast zijn de breaks nog fraai ook, niks mis mee!

Het schaalmodel van de R4 is een snoepje! Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Mockenrue » 04 maart 2010, 23:10

Deze creatie was ook nog van Heuliez:

Afbeelding

Citroen SM Espace. Twee dakdelen konden als een soort lamellen ingeschoven worden. Wat overbleef was dan zoals bij de Nissan 100NX.
Laatst bijgewerkt door Mockenrue op 06 maart 2010, 02:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Huiliez.....

Berichtdoor Paull en Paulla » 05 maart 2010, 00:41

Beste Arie-Jan,

Wat een fantastisch mooi verhaal met bijzondere modellen. Leuk dat je
zoveel moeite hebt gedaan voor ons.

Tegenwoordig maakt Heuliez vooral electrische auto's. Van de grandeur
van vroeger is weinig over en helaas gaat het met Heuliez op dit moment
helemaal niet goed.
Zwaar weer.
Het is nog maar de vraag of de fabriek nog gered kan worden.....

Hieronder info uit de lokale krant (weliswaar in het Frans).

Met vriendelijke groet,
Paulla

======

Uit de Ouest France van 21 februari 2010:
L’avenir d’Heuliez se jouera les jours prochains

Heuliez, le constructeur automobile de Cerizay (Deux-Sèvres), est de nouveau au bord de la cessation de paiements. Désormais, l’hypothèse retenue pour sauver l’entreprise semble être le remplacement pur et simple du groupe Bernard Krief Consulting (BKC), qui a pris la tête d’Heuliez l’été dernier, par un nouveau repreneur. Christian Estrosi, le ministre de l’Industrie, estime à cinq ou six le nombre de candidats à la reprise. L’un d’entre eux visitera l’usine de Cerizay la semaine prochaine.

Émile Bregeon, l’un des leaders de la lutte syndicale, va plus loin : « Louis Petiet, le patron de BKC, ne sera peut-être plus à la tête d’Heuliez le 15 mars. » Une thèse accréditée par Jean Grellier, le député PS des Deux-Sèvres : « Je ne sais pas si cela se fera avant le 15 mars, mais c’est ce vers quoi l’on s’achemine. Je ne vois pas comment cela pourrait se terminer autrement. De toute façon, il faudra trouver une solution pour Heuliez dans les tout prochains jours. » Sinon, l’industriel pourrait de nouveau être contraint à déposer le bilan. Ses 600 salariés, dont le tiers habitent le Maine-et-Loire et la Vendée, sont inquiets pour leurs emplois.


En uit dezelfde krant van 2 maart 2010:
Reprise d'Heuliez : le patron de BKC s'efface

En lice, désormais, pour reprendre l'équipementier automobile, l'homme d'affaires turc Alphan Manas. Syndicats et salariés restent prudents.

Après le baron Louis Petiet, le Turc Alphan Manas ? Le feuilleton du sauvetage de l'équipementier automobile Heuliez n'en finit plus. Au grand dam des syndicats de l'entreprise de Cerizay (Deux-Sèvres) et de ses 600 salariés, déjà bien échaudés.

Hier, Louis Petiet, le repreneur d'entreprises défaillantes à la tête de BKC, a jeté l'éponge. Il avait été désigné repreneur d'Heuliez, en juillet, par le tribunal de commerce de Niort, sous les applaudissements conjoints de Ségolène Royal, la présidente de la Région Poitou-Charentes, et de Christian Estrosi, le ministre de l'Industrie.

Trouver 20 millions d'euros

Louis Petiet avait apporté un million d'euros. Il en avait promis quinze autres millions qui ne sont jamais venus. Il passe donc le relais à l'homme d'affaires turc Alphan Manas, 48 ans, qui dirige le fonds d'investissements Brightwell.

Christian Estrosi s'est réjoui, hier : « C'est une très bonne nouvelle, je remercie Louis Petiet d'être raisonnable ». Il est vrai que les atermoiements de cet élu local UMP faisaient mauvais effet alors que gouvernement et Région Poitou-Charente jouent la surenchère avant les élections régionales.

Alphan Manas pourrait apporter 20 millions d'euros. Mais celui qui se présente sur son site Internet et son blog comme un féru d'innovation et de nouvelles technologies, qui a bâti son groupe, notamment, sur le solaire et l'électronique, a-t-il la surface financière suffisante pour alimenter le projet de relance d'Heuliez dans la voiture électrique ?

Et, puis, si Louis Petiet s'efface, il ne part pas. Il reste le propriétaire d'Heuliez. Et a rappelé, hier, que ce sont ses « managers qui ont initié le contact » avec l'investisseur turc. Bref, ce n'est peut-être pas encore la fin du feuilleton.
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor 307204XSI » 05 maart 2010, 18:34

Marcel, Mark Markus, Harrie en alle anderen heel veel dank voor de reacties op het essay over Heuliez en de Sardine-blik achtige Renault 4.

Leuk al die spontane berichtjes, da's altijd een echte stimulans om dit soort zaken uit te pluizen en een beetje verantwoord aan het papier, nou ja eigenlijk de glasplaat te te vertrouwen.

@Remco:
Je lijkt wel een onderzoeks journalist....
:mrgreen: :D

Een soort Peter R. de Franse Autofreak??? Hahahaha

@Dedonax:
Heb het feit over de enkele achterportier eigenlijk weggelaten omdat ik het op een prototype die toch niet in productie gegaan is niet zoveel er toe doen. Leuk dat je de Mini aanhaalt, maar denk ook iets verder terug; de 1e serie personen uitvoering van de Berlingo/Partner hadden maar 1 -zij het schuif- deur achter. Daar was toen best wel wat over te doen qua veiligheid enzo. Al na 1 jaar in productie werd de 2e deur als optie opgenomen.

Leuk om weer van Paull en Paulla te horen na enige tijd. Bedankt voor de artikelen uit de krant. Dat het 5 voor 12 is voor dit historie rijke bedrijf mag -helaas- wel duidelijk zijn.

@Arthur

Heel grappig dat je die foto nog toegevoegd hebt van de SM-Espace, [weten we ook meteen wie die naam als eerste gebruikt heeft!]
heel veel dank daarvoor, ik had er zelf ook 2 interessante foto's van liggen en besloot ze op het laatste moment weg te laten, ook met het oog op lengte en leesbaarheid.

Afbeelding


groeten,
Arie-Jan
Laatst bijgewerkt door 307204XSI op 05 maart 2010, 18:53, in totaal 1 keer bewerkt.
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor M. van der Meulen » 05 maart 2010, 18:50

:wink: Over de SM's heeft in een CitroExpert een heel artikel gestaan, met enkele van de hierboven getoonde foto's. Helaas heb ik geen scanner meer, anders zou ik het kunnen posten. Als ik de CE's na zou pluizen kom ik op Citroën-basis vast nog wel meer bussen en one-off's van Heuliez tegen.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor 307204XSI » 05 maart 2010, 22:49

Zat me vanavond te bedenken dat ik afgelopen Mei zo'n Heuliez CX in Frankrijk heb gezien in de buurt van Gy. Even zoeken in de foto-database; en BINGO! ik had hem nog en wil hem in het kader van de volledigheid toch nog even aan het gebeuren toe voegen en met jullie delen. In het eggie toch nog net even anders dan op een folder. En een imposante verschijning dat was het zeker!

Afbeelding
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Harrie » 05 maart 2010, 23:43

307204XSI schreef:Zat me vanavond te bedenken dat ik afgelopen Mei zo'n Heuliez CX in Frankrijk heb gezien in de buurt van Gy. Even zoeken in de foto-database; en BINGO! ik had hem nog en wil hem in het kader van de volledigheid toch nog even aan het gebeuren toe voegen en met jullie delen. In het eggie toch nog net even anders dan op een folder. En een imposante verschijning dat was het zeker!

:shock: :shock: :shock: gigantisch ! :D
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor chr. » 06 maart 2010, 17:12

Beetje late reactie maar weer tot in detail schitterend verwoord A.J.
Top. :wink: Mooi verhaal.
Het wordt nu toch wel een tijd dat je een uitgever gaat zoeken.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor 307204XSI » 06 maart 2010, 23:28

Heee The Chrizz, lang niks gehoord.
Dankje voor de reactie, zat eigenlijk aan jou te denken: een minderharige met imposant gestalte doet het altijd goed als agent en manager :shock: :mrgreen: :D :mrgreen: :lol:

Ik kom binnenkort wel weer eens een bakkie doen in Hsum, groeten aan Yo en Josh

ps goeie avatar overigens!
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor eri©on » 07 maart 2010, 00:15

Machtig mooi artikel weer A.J
Je weet Renault ligt nauw op mijn hart, maar bij ieder artikel van je leer en ontdek ik meer!.
Bedankt voor je genomen moeite, iedere keer weer zeer de moeite om (terug) te lezen.
Ik vond het ook leuk je een keer te ontmoetten.



.
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Berichtdoor Martijn » 07 maart 2010, 00:35

Mooi verhaal AJ, slechts een kleine opmerking van mijn kant : de 206CC werd niet bij Heuliez gebouwd maar in Poissy. Alleen de daken werden bij Heuliez gemaakt en gespoten en al afgeleverd bij Peugeot.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor fab405 » 08 maart 2010, 00:09

Leuk verhaal weer :D

Deze 405 heb ik in 2006 in Frankrijk gespot:

Afbeelding

Gezien de afwerking of het gebrek daaraan, lijkt ie me niet bij Heuliez vandaan te komen. Of wel?
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor 307204XSI » 08 maart 2010, 19:24

Ziet er inderdaad eeeuuhhh 'anders' uit! :shock: :mrgreen:
Krijg er een beetje bijkeukengevoel bij, hahahaha
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Mockenrue » 09 maart 2010, 01:50

307204XSI schreef:Krijg er een beetje bijkeukengevoel bij, hahahaha


Of meer een sarcofaag :D
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor chummy dj » 09 maart 2010, 22:51

mooi verhaal en fotos...Ok de R4 is een leuk hebbedingentje :D
Avatar gebruiker
chummy dj
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 13 sep 2008, 16:16
Woonplaats: belgie

Berichtdoor CinqCentCinq » 12 maart 2010, 00:22

Ik ben wel heel erg laat maar het was weer een heel mooi stukje Arie-Jan!!
Leuke auto ook zo'n 4tje :lol: en het modelletje is helemaal geweldig!! :wink:
Ik denk dat ik zelf maar eens met een ijzerzaag aan de slag moet bij m'n 1:1 4tje :roll:
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

stand van zaken Heuliez

Berichtdoor Paull en Paulla » 13 maart 2010, 00:41

Uit de Ouest France van vandaag, vrijdag 12 maart 2010:

Heuliez : l’investisseur turc repousse sa réponse à lundi


L’investisseur turc Alphan Manas ne fera pas connaître sa décision sur une éventuelle reprise de l’équipementier automobile Heuliez avant lundi, contrairement à ce qui était attendu. « Les discussions sont toujours en cours, il n’y a rien de nouveau pour l’instant », indique-t-il, renvoyant à une possible annonce lundi. Il se dit prêt à engager 20 millions d’euros dans l’entreprise qui emploie 600 personnes à Cerizay (Deux-Sèvres).


Alphan Manas espérait dans un premier temps pouvoir annoncer sa décision mardi 9 mars, puis la date de ce vendredi avait été évoquée. Alphan Manas, président du fonds d’investissement turc Brightwell, est entré fin février en discussions exclusives avec Heuliez, au bord du dépôt de bilan, pour entrer à son capital. La période de négociations exclusives, initialement fixée à une dizaine de jours, a été prolongée jusqu’à ce vendredi en fin d’après-midi.


Emile Bregeon, syndicaliste, explique l’enjeu des négociations avec l’investisseur turc : « Il s’agit avant tout de s’assurer qu’il apportera bien l’argent dont nous avons besoin pour développer notre véhicule électrique, la Mia. Il faudra qu’il verse entre 3 et 5 millions d’euros d’argent frais sur un compte séquestre », comme une sorte de garantie.


Ce n’est pas tout. Alphan Manas ne cachant pas sa volonté de développer l’industrie automobile en Turquie, il s’agit également d’obtenir des garanties solides pour le maintien de l’activité d’Heuliez en France, et donc des emplois à Cerizay. Et donc d’écarter tout risque de délocalisation.


Met vriendelijke groet,
Paulla
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42


Keer terug naar Modelauto's algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten