Groeten uit Francorchamps!

Voor de schaalmodellen van ons favoriete merk.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Groeten uit Francorchamps!

Berichtdoor 307204XSI » 12 jul 2007, 17:12

Lijkt een beetje rare titel bij dit bericht en bijgevoegde foto van de fraaie 205 Turbo 16 Grand Raid.

Toch is dit geheel conform de waarheid, aangezien ik de afgelopen 3 dagen bij de bandentests op Spa aanwezig was. (Geweldig spektakel en super genoten en me wezenloos gefotografeerd. Helaas liggen de actieve dagen van ons merk met de leeuw in de Formule 1 ver achter ons.)

Terug naar dit schitterende model; in een onooglijke "La Presse" in Stavelot vind ik dit juweeltje en bedacht me geen seconde. Inderdaad de 10 Euri's meer dan waard!. Vanaf vanmiddag vult ze mijn vitrine aan, en heeft een ere plaatsje gekregen naast de goudkleurige Jordan Peugeot F1. En zo is de cirkel toch weer bijna rond.

Afbeelding

Afbeelding


PS; een ieder kan ik een bezoek aan het musee in de Abdij van Stavelot aanraden. Een selectie zeer fraaie race auto's met roemrijke historie, eregalerijen aan befaamde coureurs, en de entourage in de kelder van de abdij is edembenemend. Prachtige gewelven, en een fantastisch alibi de dag af te ronden met een smaakvolle en krachtige lokale Trappiste!
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor jon » 13 jul 2007, 00:03

Ben er geloof ik 3 jaar geleden ook geweest. Weekje op Landal gezeten in Stavelot. Met de 205 Dturbo toen. Mooie omgeving daar. Uiteraard ook nog een paar keer op/bij het circuit geweest.
Het museum hebben we ook bezocht. Heb toen ook nog foto's gemaakt van o.a. de Peugeot F1 bolide.
Ik heb toen nog een berichtje neergezet van die dealer in Trois-Ponts waar nog een paar bijzonder Peugeot's stonden.
Maar terug on-topic, mooi modelletje!

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook


Keer terug naar Modelauto's algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron