Stuiteren met nieuwe banden

Voor alle informatie over de wielen, dus de verschillende type en maten banden en (lichtmetalen) velgen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Stuiteren met nieuwe banden

Berichtdoor Malle Pietje » 15 aug 2007, 09:55

Sinds een goeie 2 weken heb ik 4 nieuwe Vredestein H-tracks op de 205 cabrio en het valt me op dat de auto veel instabieler lijkt te zijn dan op de vorige banden (merk Kwikflut).

Ik heb de bandenspanning teruggehaald van 2.4 (door de garage) naar 2.1 maar dat haalt vrij weinig uit. Helemaal met een gangetje van 80 gaan slingeren (om te proberen, niet voor de lol) slingert de auto vrolijk door als ik het stuur alweer recht heb. En dat is niet wat ik gewend was op de oude banden!

Heeft iemand een idee hoe dat kan, of het normaal is en of het over gaat, over dat ik me ergens over moet buigen?

Wel een hele boel meer grip met nieuwe goeie bandjes!!!! Heerlijk gevoel!
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor AMPlas » 15 aug 2007, 13:16

en harder oppompen?
had een soortgelijk iets met de 305, na (harder dan voorgeschreven) de banden opgepompt de hebben was ik het kwijt.
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Malle Pietje » 15 aug 2007, 15:00

Tja, dat lijkt me juist de boel verergeren. De garage die de banden monteerde had er al 2.4 voor ingedaan, en ook zoiets achter, maar dat vond ik teveel eigenlijk. Zal het nog eens proberen!
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor AMPlas » 16 aug 2007, 08:30

ben benieuwd.
bij mij was het juist zoals ik al verwacht had; eerst zaten er dure, bekend merk, fuel saving mega power banden op en reed de wagen zoals bedoeld. Toen kwamen er goedkope banden op en had ik hetzelfde doorslinger gevoel als jou.
vreemd dat het bij jou dan andersom is. Je zou verwachten dat een duurdere band een stevigere wand heeft en daarmee meer stabiliteit geeft.
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Re: Stuiteren met nieuwe banden

Berichtdoor Jeetje » 16 aug 2007, 09:51

Malle Pietje schreef:Sinds een goeie 2 weken heb ik 4 nieuwe Vredestein H-tracks op de 205 cabrio en het valt me op dat de auto veel instabieler lijkt te zijn dan op de vorige banden (merk Kwikflut).

Ik heb de bandenspanning teruggehaald van 2.4 (door de garage) naar 2.1 maar dat haalt vrij weinig uit. Helemaal met een gangetje van 80 gaan slingeren (om te proberen, niet voor de lol) slingert de auto vrolijk door als ik het stuur alweer recht heb. En dat is niet wat ik gewend was op de oude banden!

Heeft iemand een idee hoe dat kan, of het normaal is en of het over gaat, over dat ik me ergens over moet buigen?

Wel een hele boel meer grip met nieuwe goeie bandjes!!!! Heerlijk gevoel!


Dat duidt op versleten schokbrekers en heeft volgens mij niet zoveel te maken met je banden...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Stuiteren met nieuwe banden

Berichtdoor johnssons » 31 aug 2007, 19:01

2.1 is er hoog voor een een 205, het is toch geen bestelbusje.....ik denk bandenspanning voor 1,8, achter 2,0 ... en wat al eerder is geschreven .. laat je schokbrekers checken .. het lijkt op versleten schokbrekers ...


John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Peu204 » 31 aug 2007, 21:42

Zijn de voorwielen wel goed gebalanceerd?
Speling op de stuurkogels?
Even voor indrukken....als het blijft deinen...zijn de schokbrekers op.
Bij twijfel langs de Kwikfitter met testbank....heeft niet elke vestiging.

Bij onderdelen staan twee complete veerpoten te koop (even reclame maken).

Volhouden.....zeker als alles tegen lijkt te zitten.

Gr.

Henri.
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Banden en velgen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten