Velgen Poedercoaten

Voor alle informatie over de wielen, dus de verschillende type en maten banden en (lichtmetalen) velgen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Menno » 03 maart 2010, 21:32

@CXpeu:
Die velgen zien er uit om te likken. Prachtig resultaat! 8)
Peugeot Partner 1.4 uit 2002-01
Menno
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 02 maart 2010, 14:44
Woonplaats: 033

Berichtdoor CXpeu » 03 maart 2010, 22:24

Ik bedank voor de eer, en schuif de eer door aan de firma waar ik ze gebracht heb :wink:

Op het CX-forum kwam www.wheeltrim.nl en www.develgendokter.nl ter sprake die goed uit de bus kwamen. Er zijn er waarschijnlijk nog meer, maar zij controleren de velgen voordat ze eraan beginnen. Ze zijn misschien duurder, maar alles heeft zijn prijs denk ik.

Het laten controleren van je velgen die je op wilt knappen lijkt me hoe dan ook het belangrijkste, anders hoe je niet te beginnen :mrgreen:
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Berichtdoor Chiel » 03 maart 2010, 22:37

In der daad! Echt super zo, als ik ooit zo ver kom dan weet ik het wel. Alleen dat verhaal van die klem is me niet helemaal duidelijk. Is dat bij het ballanceren?
Avatar gebruiker
Chiel
 
Berichten: 144
Geregistreerd: 23 mei 2007, 11:48
Woonplaats: Regio Houten

Berichtdoor CXpeu » 03 maart 2010, 22:46

Yep!! Die om de rand van de velg geklemd worden, zie 3e foto.
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Berichtdoor Chiel » 03 maart 2010, 22:54

Na een paar minuten zoomen en turen zie ik t nog niet, maar ik geloof je op je woord :D T getuigt sowieso van een heel deskundig en klantvriendelijk velgenbedrijf.

En over het ballanceren... Tja, dat is gewoon een drama met die blinde velgen. :(
Avatar gebruiker
Chiel
 
Berichten: 144
Geregistreerd: 23 mei 2007, 11:48
Woonplaats: Regio Houten

Berichtdoor Bert » 03 maart 2010, 22:57

Chiel schreef:En over het ballanceren... Tja, dat is gewoon een drama met die blinde velgen. :(


een beetje bandenboer heeft toch wel een balanceerapparaat waar blinde velgen op passen ???? ( allband in rotterdam heeft dat in ieder geval wel )
Peugeot pepermolen (bouwjaar 1979) + ander PSA product ( Xsara Picasso 2.0-16v aut.)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Chiel » 03 maart 2010, 23:05

Bij de KwikShit moest ik toen een beetje extra betalen, een ander kon het nieteens en bij de dealer was het helemaal onbetaalbaar. Binnenkort laat ik banden monteren op mijn zomervelgen. Dan zal ik meteen even vragen of die ook blind kunnen ballanceren.
Avatar gebruiker
Chiel
 
Berichten: 144
Geregistreerd: 23 mei 2007, 11:48
Woonplaats: Regio Houten

Berichtdoor Harrie » 03 maart 2010, 23:30

CXpeu schreef:Yep!! Die om de rand van de velg geklemd worden, zie 3e foto.

idd.... na heel lang turen snap ik het eindelijk... je bedoelt het BALANCEEERLOOD !
Tja, die met klemmen is origineel.
De meeste garages en bandenspecialisten gebruiken toch PLAKLOOD bij lichtmetalen velgen !
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Velgen poedercoaten en richten bij Wheeltrim

Berichtdoor Mathieu » 23 jul 2010, 12:51

Heb twee weken geleden de velgen van mijn 505 Turbo naar Wheeltrim in Nijkerk.
Bepaald niet goedkoop, maar ik wist dat 2 velgen krom waren en het bleken 4 kromme te zijn (hoogteslag). Dus die hebben ze moeten richten.

De ontvangst was keurig: men nam royaal de tijd mij te woord te staan.

Het afgeleverde werk ziet er puik uit: beschadigingen zijn weggewerkt en ook heeft men rekening gehouden met de laagdikte van de coating in relatie tot de naaf en de naafdoppen.
De pasvlakken aan de binnenkant hebben ze keurig vlak gedraaid (minimaal om de ET waarde niet te vernaggelen).

Het afleveren: ook daarvoor namen ze royaal de tijd en ze hebben precies verteld hoe de velgen ooit door een bandenboer zijn mishandeld en waar je op moet letten bij montage.

Goed teken: ze hadden veel werk omhanden.

De banden heb ik er weer op laten leggen bij de Bandenberg in Hengelo.
Daar bevestigde zij dat de velgen weer "kogelrond" waren en het balanceren hebben ze meer dan puik gedaan!

Voordat ik naar Wheeltrim ging heb ik eens wat ervaringen bekeken van mensen die naar de Velgendokter (Uden) waren geweest en in Hellevoetsluis.

De Velgendokter levert -zo las ik- troep af, te laat en te duur.
Werk van ? in Hellevoetsluis heb ik gezien en de coating kwam na amper 1 jaar al los van de velgen.

Tip: neem of stuur de naafdoppen mee om te passen.
Mathieu
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 21 aug 2005, 13:22

Re: Velgen poedercoaten en richten bij Wheeltrim

Berichtdoor Martijn » 23 jul 2010, 16:57

Mathieu schreef:Heb twee weken geleden de velgen van mijn 505 Turbo naar Wheeltrim in Nijkerk.
Bepaald niet goedkoop, maar ik wist dat 2 velgen krom waren en het bleken 4 kromme te zijn (hoogteslag). Dus die hebben ze moeten richten.

De ontvangst was keurig: men nam royaal de tijd mij te woord te staan.

Het afgeleverde werk ziet er puik uit: beschadigingen zijn weggewerkt en ook heeft men rekening gehouden met de laagdikte van de coating in relatie tot de naaf en de naafdoppen.
De pasvlakken aan de binnenkant hebben ze keurig vlak gedraaid (minimaal om de ET waarde niet te vernaggelen).

Het afleveren: ook daarvoor namen ze royaal de tijd en ze hebben precies verteld hoe de velgen ooit door een bandenboer zijn mishandeld en waar je op moet letten bij montage.

Goed teken: ze hadden veel werk omhanden.

De banden heb ik er weer op laten leggen bij de Bandenberg in Hengelo.
Daar bevestigde zij dat de velgen weer "kogelrond" waren en het balanceren hebben ze meer dan puik gedaan!

Voordat ik naar Wheeltrim ging heb ik eens wat ervaringen bekeken van mensen die naar de Velgendokter (Uden) waren geweest en in Hellevoetsluis.

De Velgendokter levert -zo las ik- troep af, te laat en te duur.
Werk van ? in Hellevoetsluis heb ik gezien en de coating kwam na amper 1 jaar al los van de velgen.

Tip: neem of stuur de naafdoppen mee om te passen.


Deze ervaring kan ik onderschrijven, ik heb er al verschillende setjes laten doen (15 inch TRX look-a-likes) die ook na jaren nog mooi zijn.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Koffiemolen » 24 jul 2010, 20:39

tomtom schreef:Nog steeds dezelfde vraag; :mrgreen: :evil: Waar weet iemand in/bij Arnhem een goed en goedkoop poedercoat cq straalbedrijf?


Ja, die is er. Doet het hele regiment wat Swinkels hierboven ook doet. Alleen dan bij jou om de hoek, bij Harskamp, fractie van de prijs, 30 jaar ervaring. Alleen zijn echte werklui, mond tot mond reclame, geen secretaresse en geen website. En nu weet ik dus niet meer waar dat was. Een boerderij ergens tussen Lunteren en Harskamp. Mijn draagaarmen beiden gestraald, gescoupeerd en gecoat voor 80 euro samen.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor BRAM » 14 nov 2010, 19:53

Nu de winterbanden onder de 205RG zijn gemonteerd, maar eens denken om de RG velgen ( sorry, maar ik blijf ze zo maar noemen, dan weet een ieder om welk type het gaat) te laten opknappen.

Bas, effe googlen leverde mij onderstaand adres op:

Maassen A- straalbedrijven
Laarweg 11/A
6732DGHarskamp
0318-457393

Was dit het adres waar je de draagarmen van de 505 hebt laten behandelen?

Zal hem dan eens een belletje geven.

Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Break-Rider » 18 feb 2011, 14:51

Misschien ook een idee om mijn 16 inch licht metaal eens naar Sander te brengen, aangezien het mijn wintervelgen worden. Als je GOED gepoedercoat zijn, zijn ze goed pekel bestendig :wink:
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Berichtdoor Koffiemolen » 18 feb 2011, 22:30

BRAM schreef:Nu de winterbanden onder de 205RG zijn gemonteerd, maar eens denken om de RG velgen ( sorry, maar ik blijf ze zo maar noemen, dan weet een ieder om welk type het gaat) te laten opknappen.

Bas, effe googlen leverde mij onderstaand adres op:

Maassen A- straalbedrijven
Laarweg 11/A
6732DGHarskamp
0318-457393

Was dit het adres waar je de draagarmen van de 505 hebt laten behandelen?

Zal hem dan eens een belletje geven.

Bram.


Lees dit nu pas, ja die was het!! Nog steeds apestrak!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Leeuwtje » 18 feb 2011, 22:37

hmm mooi adres om mijn 1.6 speedlines op te laten knappen maar het hart daarvan en blank aluminium en zou dus afgedraaid moeten worden en dat doet weer niet iedereen. En wat is nu beter/ mooier? Spuiten of poedercoaten?
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor jurgen » 18 feb 2011, 23:04

poedercoat is sterker, maar lak heb je onneindig veel kleuren in en kan strakker (lees minder appelsienstructuur) gezet worden.
Avatar gebruiker
jurgen
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 12 jul 2009, 11:14
Woonplaats: België

Berichtdoor Harrie » 18 feb 2011, 23:32

poedercoaten kan in nagenoeg elke RAL-kleur, maar heeft amper / geen 'metallic'-effect !
'de Velgendokter' kan wel draaien na poedercoaten.
Iemand uit Maastricht had m'n gepoedercoate TRX-velgen overgenomen en
daar laten afdraaien zodat de 'spaakrandjes'en velgrand weer blank werd.
Nadien in blanke lak: supermooi resultaat !
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Leeuwtje » 18 feb 2011, 23:42

Harrie, hoor erg wisselende berichten over de Velgendokter. Vorig jaar eens een bezoekje gebracht en schrok van de ruim 400 euro die men rekende voor het spuiten/ afdraaien van een set velgen. Velgen laten stralen en helemaal zilver laten spuiten is een stuk goedkoper maar niet origineel. Daarnaast hoor/ lees ik ook wisselende berichten over het van een blanke laklaag laten voorzien van aluminium. Gewoon regelmatig poetsen/ schoonhouden schijnt beter te werken. Blank laklaag schijnt los te laten of witte (vocht?) vlekjes te gaan vertonen.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Harrie » 18 feb 2011, 23:58

tja, je zag het al bij 1e type 205 GTI-velgen( en 305 GTX-velgen ), met dat mooie blanke hart,
al snel 'draadjes'en plekjes onder de blanke lak, gaat wit uitslaan en de lak gaat afbladderen.
Dat ligt aan de samenstelling van de aluminiumlegering. waar o.a. magnesium in zit.
( sommige mensen noemen lichtmetalen velgen daarom 'magnesium velgen', kolder want magnesium is wit poeder ).
De legeringsbestanddelen zijn er dus debet aan, ook corrosie van buitenaf.
Vaak zie je, dat het aan de scherpe randjes begint..
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Leeuwtje » 19 feb 2011, 00:11

klopt.... ik heb die 1e type GTI velgen onder mijn CT en er gaat soort corrosie (molshoopjes) ontstaan onder de blanke lak. Geen lak en gewoon poetsen dus misschien wel net zo goed. Vraag me af of hetzelfde gebeurt als je velg helemaal laat spuiten. Ander idee wat ik heb is gat laten draaien in het hart van de velg zodat velg ook makkelijk te balanceren is en er een afdekkapje in te doen zoals in het type 2 GTI velg. Is het nadelig voor de velg?
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Harrie » 19 feb 2011, 00:27

nee. goed idee.
de bandenbedrijven en garages die deze wielen nog kunnen balanceren, worden met de maand zeldzamer...

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Bart-Peugeot » 19 feb 2011, 01:50

Harrie schreef:poedercoaten kan in nagenoeg elke RAL-kleur, maar heeft amper / geen 'metallic'-effect !

Gepoedercoate RAL kleuren hebben inderdaad geen metallic effect.

Maar er zijn wel degelijk poedercoat lakken die wel metallic effect geven. Vraag maar aan Sander.
Ook in Hoogerheide zit een poedercoater die 'metallic' kan coaten.

Het licht aan de soort en het merk van de coating.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor 304 coupe s » 19 feb 2011, 10:10

Iemand ervaring met Gerritsen coating in Nijkerk?
Schijnt ook goed werk te leveren.
Avatar gebruiker
304 coupe s
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 03 nov 2007, 20:59
Woonplaats: Coevorden

Berichtdoor Bart-Peugeot » 21 feb 2011, 00:23

304 coupe s schreef:Iemand ervaring met Gerritsen coating in Nijkerk?
Schijnt ook goed werk te leveren.

Ja, iemand van het 307forum laat daar zijn velgen coaten:

http://www.307forum.nl/viewtopic.php?t= ... &start=141

Volgens mij een aanrader.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor gomp » 04 apr 2011, 13:35

Gerritsen in Nijker levert kleurig werk af. Ze zijn ook tegenwoordig wat meer gericht op de wieltjes die weer mooi moeten worden.

Bij de ingang staat nu een demo standaard. Diverse wielen in diverse kleuren gepoederd zodat je een idee kunt krijgen wat er mogelijk is en hoe dat eruit ziet.

Wel is het nog steeds zo dat je na het coaten ff de tijd moet nemen om ze te monteren. Je naafgat is namelijk een fractie kleiner geworden....

Wat wielen balanceren betreft...

ik kan http://www.angelosbandenservice.nl/ van harte aanbevelen. Je kunt daar naast het gewone balanceren ook kiezen voor superbalanceren.

Dan worden EERST de banden gebalanceerd tov de velg. Daarna word het geheel gebalanceerd. Op die manier kan men met veel minder lood toe.
Verder gebruiken ze dan geen gewoon plaklood maar een soort holle strips. In die strips zitten heel kleine loodballetjes die daarna door het draaien zelf de exacte plek opzoeken.

Ik heb met eigen ogen op deze manier een velg neutraal zien worden waar een stevige deuk in zat aan de binnenkant.

naafgatloze wielen is daar geen enkel probleem.
gomp
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 29 jul 2010, 02:18

VorigeVolgende

Keer terug naar Banden en velgen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten