SL-deksels 404 vervangen door kleine exemplaren, dacht ik

Voor alle informatie over de wielen, dus de verschillende type en maten banden en (lichtmetalen) velgen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

SL-deksels 404 vervangen door kleine exemplaren, dacht ik

Berichtdoor Mark » 29 jul 2006, 22:54

Jeanne heeft SL-wieldeksels en dat slaat natuurlijk nergens op, voor een tweede type 404. Bij de auto ook de juiste, kleine doppen die alleen het middelste deel van de velg bedekken. Die compleet met een rubberen ring die tussen dop en velg zit. Lijken trouwens verdacht veel op de doppen die ik op Citroens tegenkom. De velgen zijn ook van tweede type, dus met de langwerpige ventilatiegaten erin. Eitje om te verwisselen, dacht ik...

Want wat blijkt: de kleine doppen zijn niet fatsoenlijk vast te draaien. Wel een beetje vast, maar niet echt goed. Tuurlijk even geprobeerd de bouten die bij de kleine doppen zaten te verwisselen voor die van de SL-deksels (al zijn ze volgens mij identiek).

Iemand hier een slim idee over?
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Mark » 02 aug 2006, 11:47

Uh, niemand?
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Bert » 02 aug 2006, 12:26

als je ook chroomranden op de deurraamstijlen hebt + chroom koplampranden , dan horen de SL doppen er wel een beetje bij vindt ik. Want dan is er (uiterlijk) een SuperLuxe uitvoering van gemaakt 8)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Mark » 02 aug 2006, 15:07

Tja, Bert, nou breng je me aan het twijfelen wat te doen...

Want ik heb idd chromen koplampringen en een SL-kentekenplaathouder maar geen chroom langs de raamstijlen. Met de SL-doppen lijken de wielen groter dan hun toch al kloeke 15 inch (werkt optisch altijd zo met dichte velgen/doppen, let maar 'ns op bij moderne auto's) dan met de kleine doppen, maar dat ziet er wel lekker puur/basic uit.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Bert » 03 aug 2006, 08:54

het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keuze en als de velgen er nog goed uitzien en de grijze kleur hebben ( dus niet het zwart van de SL uitvoering) dan misstaan kleine doppen natuurlijk ook niet
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Banden en velgen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten