Velgen muurvast op naaf

Voor alle informatie over de wielen, dus de verschillende type en maten banden en (lichtmetalen) velgen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Velgen muurvast op naaf

Berichtdoor Martijn » 11 jul 2016, 23:14

okay, lastig probleem. Ik heb een set originele 16 inch turbinevelgen voor mijn fase 1 605 gekocht. Netjes laten stralen en coaten, Michelins erom gedraaid, velgenwax erop. Gisteren eindelijk tijd om ze erop te zetten. Ging lastig, paste niet lekker opde naaf. Middels de wielbouten er toch opgedraaid maar je raad het al : die zit nu vast. Met geen mogelijkheid wil het wiel er weer af. En nu? Moet er toch weer een keer af.

Komt natuurlijk omdat de coating natuurlijk ook op het naafgat terecht is gekomen..hoe krijg ik dat nu weer los? Een grote lagertrekker / pulleytrekker misschien? M'n velgen zou ik het liefste netjes houden dus het moet wel met gedoseerd geweld..
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Velgen muurvast op naaf

Berichtdoor jacqabe » 12 jul 2016, 16:36

De wielmoeren een stukje losdraaien zonder de auto op de krik te zetten. Dan de auto heen en weer schudden waardoor de boel vast wel los komt. Dan uiteraard de auto wel opkrikken :-)
Succes, Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: Velgen muurvast op naaf

Berichtdoor A.B.203 » 28 aug 2016, 23:11

De wielen zullen al wel los zijn vermoed ik. Anders de auto iets opkrikken, een balk vlak op de grond tegen de binnenkant van het wiel leggen en daar met een hamer met een lange steel tegen aan slaan. Hamerkop over de grond laten slepen.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh


Keer terug naar Banden en velgen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten