Setje winterbanden op staal

Voor alle informatie over de wielen, dus de verschillende type en maten banden en (lichtmetalen) velgen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Cubebikes » 12 dec 2013, 10:59

Voor mijn 407 die ik vorige week kocht, wil ik nu een setje winterbanden op stalen velgen kopen.
Maar omdat er onder mijn 407 standaard LM-velgen zitten, moeten daar voor een stalen velg kennelijk andere wielbouten op.
Weet iemand zo welke maat boutmaat dat is? Ik heb er totaal geen kaas van gegeten nl.

De bandenwissel zal worden uitgevoerd door een universeel autobedrijf hier in het dorp. Zijn dergelijke wielbouten iets wat elke garage standaard heeft liggen en wat hij dus even doet tijdens de wissel? Of moet ik die bouten zelf ook ergens los vooraf kopen?

Bij mn vorige auto had ik geen LM en kon ik steeds dezelfde bouten gebruiken
...Het leven is goed in het Brabantse land....oftewel uit "Swird" (Valkenswaard voor niet Brabanders)
Avatar gebruiker
Cubebikes
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 03 dec 2013, 00:49

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor MarcoPeus » 12 dec 2013, 11:15

Voor een 407 zou de dealer je de juiste bouten moeten kunnen bestellen/leveren. Even langs rijden.
Ik zou echter mooie (tweedehands) LM velgen kopen, zo veel duurder is dat niet t.o.v. stalen en het ziet ook nog mooier uit.
B.v. deze: http://link.marktplaats.nl/1005038463
Laat je lekkere brede wielen en banden voor de zomer en leg je winterbandjes op je huidige kleinere wielen. Hoef je ook geen wielbouten/deksel te kopen.
Is maar een idee.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Cubebikes » 12 dec 2013, 11:24

is inderdaad een strak plan...ware het niet dat budgetair, wegens aankoop/verbouw nieuw huis, dat even geen optie is.

Ik kan een set van een collega overnemen die net de set afgelopen januari NIEUW heeft laten monteren en er in april weer heeft laten afhalen. Betreft setje stalen velgen en winterbanden, die ik voor 100 euro mag hebben.....hij heeft een andere auto gekocht. En 100 euro lijkt me een koopje
...Het leven is goed in het Brabantse land....oftewel uit "Swird" (Valkenswaard voor niet Brabanders)
Avatar gebruiker
Cubebikes
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 03 dec 2013, 00:49

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor MarcoPeus » 12 dec 2013, 14:32

100 euro is (op 100 euro na) voor niks. Dan zou ik me ook geen LM velgen kopen inderdaad. 100 euro leg je normaal al neer voor 1 band en dan heb je nog geen velgen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Cubebikes » 12 dec 2013, 14:36

Dat dacht ik ook. Heb banden inmiddels egzien. Op de voorbanden zittenz elfs de "draadjes" nog aan. Zijn gewoon topstaat.
Hij doet ze voor mij in een weggeefprijs weg. Koop wel setje Peugeot-wieldopjes. dan LIJKT het nog een beetje netter ;)

Moet alleen nog setje wielbouten ritselen, maar een appje naar mn garagehouder, leerde me dat hij die zo heeft liggen
...Het leven is goed in het Brabantse land....oftewel uit "Swird" (Valkenswaard voor niet Brabanders)
Avatar gebruiker
Cubebikes
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 03 dec 2013, 00:49

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Bart-Peugeot » 12 dec 2013, 14:39

Kletskoek. Je hoeft geen andere wielbouten te kopen.

Jouw lichtmetalen velgen zitten als het goed is met deze bouten vast:

Afbeelding

De stalen velg komt vast te zitten op het konisch gedeelte in de bout. (zie rode pijl)

De lichtmetalen velg komt vast te zitten doordat de metalen ring op het vlakke gedeelte rond het gat klemt.

Kortom, omwisselen en vastzetten. De peugeotdealer doet dit ook zo. Mijn stalen velgen zitten ook zo vast.
Laatst bijgewerkt door Bart-Peugeot op 12 dec 2013, 14:44, in totaal 1 keer bewerkt.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Cubebikes » 12 dec 2013, 14:43

Ooo kijk aan! Alle banden-boeren doen net of dat standaard dus niet zo is en er bij LM-velgen ALTIJD aparte bouten bij MOETEN.
Lees net appje van mn garagehouder, dat ie ter plekke ziet of er moeren bij moeten, dat verschilt per merk auto...
...Het leven is goed in het Brabantse land....oftewel uit "Swird" (Valkenswaard voor niet Brabanders)
Avatar gebruiker
Cubebikes
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 03 dec 2013, 00:49

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor joospeugeot » 12 dec 2013, 14:56

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 21 jan 2016, 23:01, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Cubebikes » 12 dec 2013, 15:05

joospeugeot schreef:alleen op dat moment ligt die rinn wel los. en die zou je kunnen horen dat die dan rammellen.
voor als reserve neem je dat voor lief, voor winterbanden zou ik er een paar andere bouten bij scoren. zo duur zijn die nu ook weer niet.


Nee idd
...Het leven is goed in het Brabantse land....oftewel uit "Swird" (Valkenswaard voor niet Brabanders)
Avatar gebruiker
Cubebikes
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 03 dec 2013, 00:49

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Bart-Peugeot » 12 dec 2013, 15:11

Dat hoor je echt niet rammelen! Zeker in een 407 niet! (zelfs niet in een 307)

En iedereen rijdt zo, men doet dat echt niet als het hinderlijk rammelt.

Maar goed, koop gerust een set extra bouten bij de dealer. ;-)

De 407 velgen zitten met 5 bouten vast. Dus dat is 5 x 4 x 4 euro = 80 euro aan extra bouten.

Ik zou het wel weten, gebruik gewoon de bouten die je al hebt.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Cubebikes » 12 dec 2013, 15:20

Bart-Peugeot schreef:
De 407 velgen zitten met 5 bouten vast. Dus dat is 5 x 4 x 4 euro = 80 euro aan extra bouten.

Ik zou het wel weten, gebruik gewoon de bouten die je al hebt.

Haha sowieso niet bij de dealer...woekerprijzen betaal ik liever nergens ;)
Ik wacht even af of het idd met dezelfde kan
...Het leven is goed in het Brabantse land....oftewel uit "Swird" (Valkenswaard voor niet Brabanders)
Avatar gebruiker
Cubebikes
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 03 dec 2013, 00:49

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Bart-Peugeot » 12 dec 2013, 15:28

Cubebikes schreef:Ik wacht even af of het idd met dezelfde kan

Het kan sowieso met dezelfde bouten. ;-)

Het is maar of jij dat ook wil. :-)

Bouten kosten bij de onderdelenhandel ook snel 2,5 tot 3 euro. Dus zoeken op MP kan lonen.

Als je er ook nog wieldoppen overheen gaat zetten. Zou ik zeker niet dubben. Gewoon de bouten gebruiken die je al hebt.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Cubebikes » 12 dec 2013, 15:30

Bart-Peugeot schreef:
Cubebikes schreef:Ik wacht even af of het idd met dezelfde kan

Het kan sowieso met dezelfde bouten. ;-)

Het is maar of jij dat ook wil. :-)

Bouten kosten bij de onderdelenhandel ook snel 2,5 tot 3 euro. Dus zoeken op MP kan lonen.

Als je er ook nog wieldoppen overheen gaat zetten. Zou ik zeker niet dubben. Gewoon de bouten gebruiken die je al hebt.


Wieldoppen lijken in elk geval al iets sportiever ;)
...Het leven is goed in het Brabantse land....oftewel uit "Swird" (Valkenswaard voor niet Brabanders)
Avatar gebruiker
Cubebikes
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 03 dec 2013, 00:49

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor MarcoPeus » 12 dec 2013, 15:47

Cubebikes schreef:Wieldoppen lijken in elk geval al iets sportiever ;)


En netter!, ik heb een hekel aan van die zwarte stalen wielen met winterbanden onder een auto.Bah, net alsof de auto niet af is en je op 4 reservewielen rijdt.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Leeuwtje » 12 dec 2013, 15:48

Gewoon de originele bouten gebruiken (zoals op de foto van Bart-Peugeot) en dat is geen enkel probleem op stalen velgen want je reservewiel zet je er ook gewoon mee vast. De dealer monteert al jaren zonder probleem mijn stalen velgen met winterbanden met de bouten van de lichtmetalen velgen incl. de velgsloten zodat ook de winterbanden veilig zijn. Die ringetjes nog nooit horen rammelen trouwens zelfs niet bij lage snelheid.

Heb hier evt. nog een setje 15" erg nette Peugeot wieldoppen liggen. 1 dop heeft een lichte beschadiging op de rand.
(zijn doppen zoals in de MP advertentie http://link.marktplaats.nl/748422505)
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Cubebikes » 12 dec 2013, 15:54

Leeuwtje schreef:
Heb hier evt. nog een setje 15" erg nette Peugeot wieldoppen liggen. 1 dop heeft een lichte beschadiging op de rand.
(zijn doppen zoals in de MP advertentie http://link.marktplaats.nl/748422505)

Ik heb alleen 16" velgen ;)
...Het leven is goed in het Brabantse land....oftewel uit "Swird" (Valkenswaard voor niet Brabanders)
Avatar gebruiker
Cubebikes
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 03 dec 2013, 00:49

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Leeuwtje » 12 dec 2013, 15:56

Cubebikes schreef:Ik heb alleen 16" velgen ;)

Met tyraps blijft alles zitten hoor :mrgreen:
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Cubebikes » 12 dec 2013, 15:58

Leeuwtje schreef:
Cubebikes schreef:Ik heb alleen 16" velgen ;)

Met tyraps blijft alles zitten hoor :mrgreen:


Ducktape ook ;)
...Het leven is goed in het Brabantse land....oftewel uit "Swird" (Valkenswaard voor niet Brabanders)
Avatar gebruiker
Cubebikes
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 03 dec 2013, 00:49

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor joospeugeot » 12 dec 2013, 16:01

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 16 mei 2016, 01:48, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Cubebikes » 12 dec 2013, 16:04

joospeugeot schreef:wat betreft die wielbouten, probeer t gewoon met die originele wat er nu op zitten. bevalt t niet of rammelen toch de schijfjes kun je nog altijd andere bouten scoren.


Dat is exact wat ik ga doen ;)
Bedankt allemaal voor het meedenken
...Het leven is goed in het Brabantse land....oftewel uit "Swird" (Valkenswaard voor niet Brabanders)
Avatar gebruiker
Cubebikes
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 03 dec 2013, 00:49

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Marco42 » 14 dec 2013, 18:21

Met belangstelling dit topic gevolgd en vandaag ook een setje 16" winterbanden met stalen velgen onder mijn peugeot 407 gelegd.
Ik heb de originele bouten gebruikt en als je er goed naar kijkt ziet dat er toch een beetje vreemd uit...... zo'n stukje vrij dat je gaat denken dat de wielen er niet goed onderliggen ;-)
Maar alles zit goed vast en geen last van gerammel van de ringetjes.

Ik zou er wel graag een paar leuke wieldoppen onder willen leggen en het liefst originele peugeot wieldoppen.
Vandaag wezen kijken bij 2e hands wieldoppen die eerder zijn gebruikt onder een peugeot 307 met 16"stalen velgen.
Maar helaas, die paste bij mij niet. Aan de buitenkant stonden daar ook 4 fictieve bouten op en niet 5 die ik heb.

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik 2e hands peugeot wieldoppen wil kopen op MP voor 16" stalen velgen?
Past iedere peugeot 16" wieldop met 5 fictieve bouten aan de buitenkant?
Marco42
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 dec 2013, 18:13

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Cubebikes » 14 dec 2013, 19:39

Marco42 schreef:Met belangstelling dit topic gevolgd en vandaag ook een setje 16" winterbanden met stalen velgen onder mijn peugeot 407 gelegd.
Ik heb de originele bouten gebruikt en als je er goed naar kijkt ziet dat er toch een beetje vreemd uit...... zo'n stukje vrij dat je gaat denken dat de wielen er niet goed onderliggen ;-)
Maar alles zit goed vast en geen last van gerammel van de ringetjes.

Ik zou er wel graag een paar leuke wieldoppen onder willen leggen en het liefst originele peugeot wieldoppen.
Vandaag wezen kijken bij 2e hands wieldoppen die eerder zijn gebruikt onder een peugeot 307 met 16"stalen velgen.
Maar helaas, die paste bij mij niet. Aan de buitenkant stonden daar ook 4 fictieve bouten op en niet 5 die ik heb.

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik 2e hands peugeot wieldoppen wil kopen op MP voor 16" stalen velgen?
Past iedere peugeot 16" wieldop met 5 fictieve bouten aan de buitenkant?


16" wieldoppen van Peugeot, zouden volgens mij op elke willekeurige stalen velg (van 16 inch) moeten passen...
...Het leven is goed in het Brabantse land....oftewel uit "Swird" (Valkenswaard voor niet Brabanders)
Avatar gebruiker
Cubebikes
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 03 dec 2013, 00:49

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Marco42 » 14 dec 2013, 20:13

Mij en de verkoper van de 16" wieldop van de 307 (met 4 bouten) is het niet gelukt om deze op mijn 407 velg met 5 bouten te krijgen.
Kan iemand met zekerheid zeggen dat een 16" wieldop op elke stalen velg moet passen ongeacht het model peugeot?
Marco42
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 dec 2013, 18:13

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Cubebikes » 14 dec 2013, 20:24

Marco42 schreef:Mij en de verkoper van de 16" wieldop van de 307 (met 4 bouten) is het niet gelukt om deze op mijn 407 velg met 5 bouten te krijgen.
Kan iemand met zekerheid zeggen dat een 16" wieldop op elke stalen velg moet passen ongeacht het model peugeot?


Dat is in elk geval wat de Peugeot-dealer (iemand van de werkplaats dan wel te verstaan) mij vertelde. Hij had het dan wel over ORIGINELE Peugeot-wieldoppen. Heb je echt originele doppen gekocht, of waren het kopieën met alleen een logo erop?
Of je hebt en afwijkende stalen velg...maar ook dat lijkt me een vreemd verhaal....
...Het leven is goed in het Brabantse land....oftewel uit "Swird" (Valkenswaard voor niet Brabanders)
Avatar gebruiker
Cubebikes
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 03 dec 2013, 00:49

Re: Setje winterbanden op staal

Berichtdoor Marco42 » 14 dec 2013, 20:38

Cubebikes schreef:
Marco42 schreef:Mij en de verkoper van de 16" wieldop van de 307 (met 4 bouten) is het niet gelukt om deze op mijn 407 velg met 5 bouten te krijgen.
Kan iemand met zekerheid zeggen dat een 16" wieldop op elke stalen velg moet passen ongeacht het model peugeot?


Dat is in elk geval wat de Peugeot-dealer (iemand van de werkplaats dan wel te verstaan) mij vertelde. Hij had het dan wel over ORIGINELE Peugeot-wieldoppen. Heb je echt originele doppen gekocht, of waren het kopieën met alleen een logo erop?
Of je hebt en afwijkende stalen velg...maar ook dat lijkt me een vreemd verhaal....


Van de week heb ik een 2e hands set 16" velgen gekocht (met 2 seizoenen oude Michelin Alpin banden) die door de vorige eigenaar bij de peugeot dealer zijn gekocht en er ook 2 winters zijn opgelegd (stickers van de peugeot dealer nog aanwezig op alle 4 de banden met info van de laatste wissel). Dus met de velgen zit alles wel goed.

De wieldoppen die ik vandaag wilde kopen zagen er origineel uit met peugeot logo erop. Ik en de verkoper kwamen een beetje in de knel bij het erop plaatsen van de wieldop omdat de achterkant problemen gaf. De wieldop (gebruikt op een 16" velg 307) had 4 fictieve bouten aan de voorkant waardoor er aan de achterkant ook 4 uitsparingen zaten. Met deze 4 uitsparingen kwamen wij knel met de 5 bouten die erop de 407 zitten. Vandaar dat we tot de conclusie kwamen dat deze wieldop niet past. Uiteindelijk de set wieldoppen niet gekocht, maar ik zou hier graag wel duidelijkheid over willen hebben :roll:
Marco42
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 dec 2013, 18:13

Volgende

Keer terug naar Banden en velgen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten