Helaas, ik moet me even voorstellen

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Helaas, ik moet me even voorstellen

Berichtdoor Compressor » 28 nov 2007, 22:36

Hallo heren peugeotfans!

Helaas.... ik moet me voorstellen. Mijn echte naam is Guido. Ik ben een peugeotrijder per toeval geworden en vorige week helaas door een ongelukje waarbij ik de schuldige was..... heb ik mijn peugeotje 106 diesel uit '94 vermoord (op kenteken gezet in '95). Hoewel... vermoord is een groot woord en ik zou willen dat ik iemand kon vinden die me kon helpen met het trekken van de schade uit het linkervoorscherm, maar ik vrees het ergste, snif.

2 en een half jaar geleden deze peus gekocht voor 2750. Sindsdien is er veel vervangen: banden, aandrijfas, draagarm, hoofdremcilinder, achterremcilindertjes en de schoenen, distributieriem nog geen 20.000 km geleden, voor 2 nieuwe schokbrekers, bakolie, olie, koelvloeistof, luchtfilter nog recentelijk, de hele santemekraam en ik vergeet nog wat dingen, zoals 2 2e hands schokbrekers achter en een vacuumpomp, nog wat losse dingen ook die ik zo niet meer weet. Ongeveer hetzelfde bedrag aan onderhoud is er dus in die auto gaan zitten in een paar jaar tijd. Hij was zo zuinig en reed zo lekker en was ook warm en lief. En nu... heb ik hem gedood.

Die auto is dus half nieuw, anderhalve ton op de teller, motortje is nog goed... alleen:

een paar weken terug reden er tot 2x aan toe 2 andere dames in mijn bestuurdersportier tijdens het achteruit uit parkeren bij mij voor de deur. Portier naar de knoppen. In 1 week, dus 1 schademelding. Dit was gelukkig nog niet gerepareerd. En toen, vorige week maandag reed ik zelf achterin een renault scenic. Die had alleen bumperschade en een schade aan zijn klep. Ik geloof dat dat uitkomt op zo'n 1250 ex btw. Voor mezelf helaas pindakaas is nu dus ook mijn motorkap, spatbord ("buiten"scherm), koplamp, richtingaanwijzer, naja... het portier dus, radiateur, ventilator en de rest van het spul wat ter hoogte van de linkerkant zit aan gort. De accu is maar net lek, meer door de klap en het inelkaar gedrukt worden van de accuhouder"klem" dan door de klap zelf. Het motortje en alles is verder goed aan het ding. Ik zou hem ook weer op willen knappen deze keer, ware het niet dat er door schadebedrijven 800 euro gevraagd wordt voor het trekken van deze schade. Ik zou hem bijna aan een boom binden met een ketting en voorzichtig achteruit rijden om te kijken of ik de schade er zo zelf niet uit kan trekken. Het gaat me echt aan het hart.

Aan de andere kant: ach, voor een hobbyist is het een leuk "wrak" om te hebben en voor mijn "bedrijf in oprichting" als ik het zo mag noemen (computertokotje) waarmee ik grotendeels bij mij in de regio rondscheur en ipv de lange stukken snelweg die ik altijd naar mijn ex-vriendin reed vorig jaar.... sja. Misschien tijd voor een benzine model of een (don't kill me) saxo, punto, sceicento, clio, coltje of ka-tje........benzine. Urgh... het woord is er uit. B E N Z I N E. Wat een prijzen man... F*ck... ik sprak vandaag met een amerikaan die een auto van 2000 kilo heeft met een 6 of 8 liter motor en die 25 euro wegenbelasting betaalt in amerika.

Of het wijs is om op benzine over te stappen ben ik nog steeds niet uit. In de tweedehands markt ligt die ratio natuurlijk veel lager dan wanneer je nieuw rijdt, zeker bij dit soort kleine autotjes.

En wat verbruikt een van bovengenoemde auto's nou werkelijk in de praktijk als je uitgaat van 1 tot 1.4 liter motors. De fabrieksspecificaties zijn leuk maar ja....... wat doet het in het echt in de bebouwde kom, gemengd gebruik en alleen snelweg? En welke is degelijk? Wat mag een bepaald model kosten? Bij een dealer kopen? Of bij een particulier?

Ik heb de afgelopen jaren bergen geld gestoken in mijn lieve peusje en doe er met pijn afstand van. Niet van het geld, maar van de peus. Wel is het zo dat ik dit keer graag iets goeds terug zou willen voor een redelijk bedrag waar ik niet al die hoge kosten aan hoef te hebben tussen nu en een jaar of 2. Is dat veel gevraagd? Moet ik bij peugeot blijven?

Ik ben dus Guido. Ik baal. Ik twijfel. Ik zoek. Ik wil kopen. Ik wil verkopen. Ik heb geen hoog budget. Ik heb al geen vriendin. Ik heb rugpijn. Ik heb een dode peus. Door mijzelf vermoord. Naja... misschien beter dat dan een door mijzelf vermoorde vriendin. Hoewel.... :twisted: :wink:

Ben ik een eendagsvlieg hier, of wordt ik een stamgast?

Wie helpt me met dat vraagstuk?

Compressor.
Compressor
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 28 nov 2007, 22:06

Berichtdoor Compressor » 28 nov 2007, 22:47

omgerekend 25 euro PER JAAR vertelde hij me dus.... niet dat jullie denken dat het per maand is. De verzekeringspremie is ook vrij laag en de benzine is daar ook zoveel goedkoper. En.... en... REVOLUTIE! O... nee, dat zijn we verleerd. Nah, ben wel blij met NL hoor. Alleen niet meer zo met de gezondheidszorg :wink:
En de melkkoe van "onze" lieve heren uit den haag.
Compressor
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 28 nov 2007, 22:06

Berichtdoor layla » 28 nov 2007, 23:16

Welkom hier!Ik hoop dat iemand je kan helpen!!! :wink:
- Peugeot 205 Automatic ('86) - mijn favoriet: probeer ik wanhopig te redden
- Peugeot 309 SRD ('90) - naar Afrika
- Talbot Horizon Sherlock ('85) - gesloopt
Avatar gebruiker
layla
 
Berichten: 294
Geregistreerd: 03 nov 2007, 19:32
Woonplaats: Antwerpen

Tranendal

Berichtdoor jan eend + » 29 nov 2007, 00:47

Hamoidieguido. Welkom hier 8) Wat een ellendeverhaal, zeg :cry: Zonde van dat 106-je, maar er is hier opput Forum mss wel een liefhebber die um in eigen beheer wil opknappen :mrgreen:
Een andere oto : Ik heb goeie ervaringen met een 205 met een TU 1 motor. En dan de ouwere uitvoering ('85 tot '9*), dus de 1100 cc met gewone carburateur. Die zijn hier en daar ( Marktplaats) nog te koop voor een paar honderd euro. Zo'n voiture haalde ( met mijn rijstijl :oops: ) nog 1 : 18 op langere stukken, ruim een 10-tje per maand belasting :lol: Andere gebruikers hadden dezelfde ervaring wb. gebruik.
Bij aankoop opletten of de voorkant van het blok niet met olie besmeurd is, dat duidt op een lekke koppakking :? En of de achterkant wil inveren, want dat wil nog wellus vastzitten. Verders je ogen openhouden en je gezonde verstand gebruiken als je een tegenkomt :wink:
Suck6&groetz, Vanjan.
_
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Idranor » 29 nov 2007, 18:22

Zonde! Maar de zoektocht naar een andere auto is ook altijd leuk, al zeg ik het zelf.

Als je zo tevreden was over je 106 neem je toch gewoon weer een 106?

In ieder geval welkom en veel pezier hier!
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Marinus » 29 nov 2007, 21:10

Welkom hier. Veel leesplezier. Sterkte met 'het verlies' en succes bij het zoeken van passende vervanging.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten