Pagina 1 van 1

Turboruud stelt zich voor

BerichtGeplaatst: 01 okt 2007, 10:24
door turboruud
Hoi,
aangezien dit toch HET forum voor de meer classieke pug is heb ik mij hier ook maar ef aangemeld.

Ik ben al 9 jaar aan de pug, eigelijk altijd 205 gti waar ik er nu 4 van heb (eentje mag weg...) ik heb dus een licht blauwe cti 1.6 van 86 die ik op de sloop gekocht heb (168dkm en perfect dak) verder samen met een vriend een 1.6 circuit wagentje waar we zelf een rolkooi ingelast hebben en ander blokje ingelepeld hebben (mi16 met 170pk en 196NM gemeten!)
en dan heb ik nog mijn daily driver een 205 gentry met daarin een aangepast xantia turbo blok waar ik een saab turbo enzo opgeknutseld heb en uiteindelijk goed moet zijn voor zon 240pk. ik denk dat ik momenteel een goede 180pk heb.

Verder heb ik dan sinds kort op de bva veiling een ex pug assistance service 305 break gekocht wat ook de reden is van mijn aanmelding hier.

In het dagelijks leven ben ik werkzaam op een booreiland in het technisch onderhoud en ben dus veel weg maar ook veel thuis.

Gr

BerichtGeplaatst: 01 okt 2007, 10:29
door Bart-Peugeot
Hallo Ruud,

Leuk dat jeje ook hier aangemeld hebt. Ik ben erg benieuwd hoe het met de 305 staat. Van je aankoop wist ik al via http://www.205gti.nl

Veel plezier met al je Peuzen!

Groet,

BerichtGeplaatst: 01 okt 2007, 15:59
door jon
Dag Ruud. Leuk je ook hier te zien.

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 01 okt 2007, 16:13
door Jeetje
Welkom hier!

Met die 205jes was je natuurlijk al veel eerder welkom geweest....

Veel plezier met al je Pugjes en op dit forum!

BerichtGeplaatst: 01 okt 2007, 22:06
door Evert G.D
Ey Ruud, welkom in de leeuwenkuil :mrgreen: Leuke auto's, 205! Ik heb een donkergrijze CT van '88 en een GE van '86 (de allergoedkoopste uitvoering). Naast nog wat ouder spul.

Succ6 en wie weet zien we elkaar 's met een forummeeting.

BerichtGeplaatst: 01 okt 2007, 22:12
door 307204XSI
Hee Ruud, welkom erbij, leuk spul die 205jes!

BerichtGeplaatst: 02 okt 2007, 11:11
door turboruud
tnx
zal tzt eens wat pics online zetten :D
Gr

BerichtGeplaatst: 02 okt 2007, 20:46
door Marinus
Welkom. Een heel nest 205jes. Fotos zijn welkom. Veel lees- en rijplezier.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2007, 20:54
door Idranor
Die foto's zien we heel graag, en niet alleen vanwege de 205jes hoor!

En welkom hier!

BerichtGeplaatst: 02 okt 2007, 20:56
door Marinus
En een 305 break niet te vergeten..... :wink:

Re: Turboruud stelt zich voor

BerichtGeplaatst: 04 okt 2007, 23:39
door Joliet Jake Blues
Welkom Ruud
turboruud schreef:Hoi,

Verder heb ik dan sinds kort op de bva veiling een ex pug assistance service 305 break gekocht wat ook de reden is van mijn aanmelding hier.



Is dat een 2deurs 8) Van uitvoering? Diesel?
Zoja waar heb je die kunnen vinden.
Ben je 13 Oktober toevallig aan land, Kom dan zeker naar de 305 Meeting.

BerichtGeplaatst: 06 okt 2007, 14:02
door turboruud
ja dat is een 2deurs uitvoering en diesel ja.
echter doordat ie beetje gevandeleerd is heeft ie zowiezo opknap werk nodig en hij is nu nog te duur om mee te rijden dus... 800E wegenbelasting is niet grappig.....
Dus het zal wel ef duren voordat hij helemaal netjes is.
Gr

Re: Turboruud stelt zich voor

BerichtGeplaatst: 07 okt 2007, 23:17
door Harrie
turboruud schreef:Hoi,
aangezien dit toch HET forum voor de meer classieke pug is heb ik mij hier ook maar ef aangemeld.
Ik ben al 9 jaar aan de pug, <knip>
205 (mi16 met 170pk en 196NM gemeten!)
<knip> een 205 gentry 180pk.
305 break assistance.
Gr


hoi Ruud, welkom hier!
Tja al 9 jaar AAN de pug, jij lijkt dus ook al besmet!
Wel heftig dat gesleutel met MI en Turbos'!
Is die Saab turbo wel betrouwbaar?
Begin jaren 80 was SaaB turbo inherent aan 2 dagen rijden, 5 dagen de auto in de garage!
Altijd die turbo's naar de filistijnen, hopelijk is de kwaliteit nu beter?
305 commerciale is leuk! Zeldzaam inmiddels in Nederland.
Veel plezier op dit forum van de echte ( besmette) liefhebbers.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 08 okt 2007, 13:07
door turboruud
hey,
ja die mi die we hebben loopt als een trein gebruikt geen druppel olie....
tot nu toe houd die turbo zich wel goed.... heb idd op de sloop al genoeg saabs gezien die de turbo kapot hebben scheuren allemaal op het slakkenhuis uit elkaar ik zie het wel deze turbo had ik voor nop dus niet te duur hehehe

Sja tis wel uit de hand gelopen ja met de pugjes dus je zou me besmet kunnen noemen... :twisted:

BerichtGeplaatst: 11 okt 2007, 00:29
door Joliet Jake Blues
turboruud schreef:ja dat is een 2deurs uitvoering en diesel ja.
hij is nu nog te duur om mee te rijden dus... 800E wegenbelasting is niet grappig.....
Gr

:shock: :shock:

Das €200,- per kwartaal :!:
Om een of andere rede betaal ik voor mijn Break Diesel Commerciale (4deurs)
Maar €47,- per kwartaal
nog geen €200,- op jaar basis
Zelfs als dat per maand zou zijn is het maar €564,-
Ik heb geen idee hoe dit komt.

BerichtGeplaatst: 13 okt 2007, 00:23
door turboruud
ik heb op de autoweek site gekeken voor wegen belasting dus.....
daar stond op dat het bijna 800E op jaarbasis is gebaseerd op het gewicht en diesel... en hij is natuurlijk nog geen oldtimer he...
Dus
GR

BerichtGeplaatst: 13 okt 2007, 00:41
door Gerard2
Ravon 305 schreef:Om een of andere rede betaal ik voor mijn Break Diesel Commerciale (4deurs)
Maar €47,- per kwartaal


Dat is dan zeker een 'bedrijfsauto' :?: Zelfs in de lichtste gewichtsklasse betalen particulieren meer.

BerichtGeplaatst: 13 okt 2007, 00:48
door Joliet Jake Blues
Ik heb geen id waarom ik zo weinig betaal, zelfs als bedrijfs auto (is het altijd geweest B-kenteken) is het €127,- per kwartaal.
Het enige wat in de buurt komt is een Benzine auto met het zelfde gewicht, en dat is vreemd wand voor de SR (benzine) betaal ik maar €27,- per kwartaal :?:

BerichtGeplaatst: 01 nov 2007, 00:10
door Robert_Eefting
Welkom hier Ruud, 205 virus begint hier ook te komen.

BerichtGeplaatst: 02 nov 2007, 00:28
door Harrie
turboruud schreef:hey,
ja die mi die we hebben loopt als een trein gebruikt geen druppel olie....
tot nu toe houd die turbo zich wel goed.... heb idd op de sloop al genoeg saabs gezien die de turbo kapot hebben scheuren allemaal op het slakkenhuis uit elkaar ik zie het wel deze turbo had ik voor nop dus niet te duur hehehe

Sja tis wel uit de hand gelopen ja met de pugjes dus je zou me besmet kunnen noemen... :twisted:


Nee, voor nop is nooit te duur :mrgreen:
Essentieel voor alle turbo's is, dat je de motor even stationair laat lopen
voordat je de contactsleutel op OFF zet.
Als de turbo nog hoge toeren draait, en de motor stil wordt gezet,
valt de oliedruk weg en dat is dan einde turbo. De turbine heeft n.l . een
oliefilm onder druk als lager. Dat betreft de oude turbo's, ik weet niet
hoe moderne turbo's gesmeerd worden, er is natuurlijk in 25 jaar een
grote evolutie in materialen geweest. Ook is door CNC de produktie
preciezer en zijn de toleranties veel nauwer. Dat merk je aan o.a. moderne motoren,
ze gaan met gemak 4 a 6 ton mee, vroeger was klokje rond al paniek.
MI16 is een XU blok, in mijn ogen de allerbeste motor die Peugeot destijds
bouwde, zowel in benzine als diesel-uitvoering.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 02 nov 2007, 00:52
door Oscarnmgn
ZO dat is een dikke gentry !! :D welkom hier...