nieuwe bezitter J 9

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

nieuwe bezitter J 9

Berichtdoor Lex J9 » 03 sep 2007, 19:48

Hallo allemaal,

Na veel omzwervingen op het internet hoop ik dan hier eindelijk aan het goede adres te zijn.
Omdat het wel zo netjes is en omdat het geloof ik het gebruik is, stel ik me even kort voor.
Om te beginnen, mijn naam is Lex v.d. Putten (43), heb een familie met 4 kinderen.
Mede daarom heb ik een camper gekocht en dat werd toevallig een Peugeot J 9 diesel.
Afgelopen zomer zijn we met ze alle naar noord Portygal geweest en de auto heeft het uitstekend gedaan. Alleen begint ie nu wat olie te lekken en de koppelingcilinder is lek.
Dit is allemaal niet zo´n enorme ramp want ik ben maar reuze blij met me peugeotje....
Lex J9
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 sep 2007, 19:33
Woonplaats: Alkmaar en Hedel

Berichtdoor 307204XSI » 03 sep 2007, 20:30

Welkom op het forum Lex. Een J9 erbij zijn we altijd blij mee. Ben benieuwd naar wat leuke foto's


AJ
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Re: nieuwe bezitter J 9

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 03 sep 2007, 23:28

Welkom Lex

Lex J9 schreef:Hallo allemaal,

Na veel omzwervingen op het internet hoop ik dan hier eindelijk aan het goede adres te zijn.


Als het gaat over oude leeuwtjes of info voor je J9 ben je hier zeker goed. :wink:

Toch pech dat het na de vakantie mis gaat met je camper, maar wel weer geluk dat het niet tijdens de vakantie gebeurde natuurlijk.

Veel plezier op dit forum.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Jeetje » 04 sep 2007, 00:04

Op zich klinken de 'klachten' niet erg indrukwekkend...

De koppelingscilinder lekt wel bij meer J7's en J9's. Dat is -natuurlijk- niet goed, maar niet heel ernstig. Bovendien niet erg lastig om te vervangen...

Olielekkage? Tja... Ligt eraan hoeveel... Een druppie onder een warme motor kan helemaal geen kwaad. Ik zou bijna zeggen: ik zou me zorgen gaan maken als dat druppie er niet meer onder zou liggen...

Gelukkig kun je bij een J7/9 vrij gemakkelijk traceren waar de olielekkage vandaan komt. Ik zou dat eens even goed onderzoeken en dan een plan trekken...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Jeenegen

Berichtdoor jan eend + » 04 sep 2007, 00:27

Hadilex. Welkom :!: Weer een Jee erbij :lol: De zoekpagina is elders al uitgelegd, dus dat komt wel goed. Bij J7 & J9 is het (zoals Antoine ook al zei ) bijna net als bij ouwe Engelse motoren :oops: : "Als er geen olie onder ligt moet je je afvragen of er wel olie in zit " :mrgreen: :wink: Lekke koppeling : Bij het pedaal of bij het koppelingshuis (=drukgroepbediening) :?: Soms krijg je dan schakelproblemen omdat de koppeling niet goed vrij komt en daardoor het kraken bij schakelen ontstaat :cry: Ff meer info nodig om je verder te assisteren :wink: Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Idranor » 04 sep 2007, 20:55

Welkom met de J9! Heb je ook foto's van je auto?
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Marinus » 05 sep 2007, 20:56

Welkom. Leuk z'n mobiel vakantiehuis.
Overigens hebben wij ons afgelopen zomer best verbaasd 'hoeveel' er eigenlijk nog rondrijden van die J9 Campers als je er op gaat letten. Dat moet degelijk gemaakt zijn, lijkt mij zo. Veel leuke uitjes en vakanties gewenst en veel leesplezier hier.
Ik ben ook nieuwsgierig naar de foto.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten