Ook maar een voorstelling

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ook maar een voorstelling

Berichtdoor StevenZ » 29 jun 2007, 17:02

Prima, bij deze =)

Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een peugeot 106 GTI en dan Trots met een hoofdletter T!

Op m'n 23e begon het toch aardig te kriebelen; al een boel spaarcentjes opgebouwd met werken en de hele tijd de auto's van m'n ouders lenen werd ik toch ook wel een keer zat. Ik aan het zoeken, waarbij het hedendaagse internet natuurlijk een geweldige uitkomst biedt. Zoeken, zoeken en nog eens zoeken, niet veeleisend maar toch ook weer een beetje wel... Veel informatie ingewonnen links en rechts, te rade gegaan bij vrienden: "Wat zou jij doen..?". Saxo, 106, golfje... Naja, all that jazz.

Ik denk: ik zal het eens in de groep gooien bij mijn ouders, kijken wat zij ervan vinden. Dit had tot gevolg dat mijn vader, de rekenkundige onder ons en gek op alles wat op een grafiek lijkt, mij feilloos voorrekende wat het zou gaan kosten per kilometer als ik 5000km/jaar zou rijden, 10000/jaar, en zo verder.

Ik kwam tot de conclusie dat ik het in principe niet kon betalen en zocht stug verder. Wat erin zit, krijg je er tenslotte niet meer uit.

Zo was het een luttele 8 dagen geleden denk ik, dat mijn oog viel op een 106 GTI uit '98, met nog geen ton op de klok. Afgelopen maandag, de 25e toog ik tezamen met een vriend naar Naaldwijk om 'even te kijken'. Hij stond me grijnzend aan te kijken in de hal, met z'n fraaie verstralers, spatbordverbreders en mooie 14" velgen. Natuurlijk een stukje rijden, en ik was meteen verkocht. Wát een ge-wel-dig ding!

Het is dat ik nu geen tijd meer heb om verder te typelen, het is vrijdagmiddag 17.00 tenslotte en het kantoor sluit af ;), maar ik zal binnenkort even een mooi einde eraan breien ook al laat de afloop zich raden natuurlijk.

Tot snel en groeten,

Steven
Avatar gebruiker
StevenZ
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 27 jun 2007, 13:34

Berichtdoor 307204XSI » 29 jun 2007, 22:17

Gefeliciteerd met je aanwinst Steven, en welkom op het digitale peugeot-cluppie!
Zo'n lekker smeuige 106 is natuurlijk niet te versmaden en ik kan helemaal begrijpen dat je door de knieen bent gegaan,

Wanneer mogen we een paar mooie foto's verwachten????

gr,
AJ
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Idranor » 01 jul 2007, 20:49

Gefeliciteerd en welkom op het forum! De 106 is een leuke wagen en dat geldt zeker voor de GTI. Ik weet niet of hier veel liefhebbers zijn maar de liefhebbers van snelle 106en hebben wel een eigen forum! Als je echter ook geinteresseerd bent in andere Peugeotmodellen kom je hier prima aan je trekken!

Uiteraard willen we graag de foto's zien. :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor StevenZ » 02 jul 2007, 16:54

Ach, ik ben sowieso wel geïnteresseerd in auto's in het algemeen en peugeot's heb ik altijd mooie wagens gevonden.
Ik zal voor het verhaal even een einde aan het voorgaande breien:

[...]Hij stond me grijnzend aan te kijken in de hal, met z'n fraaie verstralers, spatbordverbreders en mooie 14" velgen. Natuurlijk een stukje rijden, en ik was meteen verkocht. Wát een ge-wel-dig ding!

Natuurlijk, hij is niet nieuw. Natuurlijk, hij heeft wat deukjes, krasjes, rammeltjes maar daar is allemaal makkelijk overheen te komen. Kijk liever naar het grote geheel (naja, wat heet groot) en naar de ronduit briljante motor die in dit geval absoluut de kers op de toch al heerlijke taart is.

Uiteraard, ik ging overstag. De dealer was bereid een stukje van de prijs af te doen, dat leek me niet genoeg en er ging nog wat af. Nieuwe radio erbij gekregen die ik persoonlijk niet uit had gekozen maar hee, 't is een krijgertje en die mag je niet in z'n bek kijken. En dat cassettedeck was echt wel aan vervanging toe ook al vertelde de verkoper me 'dat die weer helemaal in zouden worden'.
Best joh, volgend jaar dinsdag zeker?

APKtje erbij, grote onderhoudsbeurt, en zo brak de grote dag aan dat ik em op mocht halen. Tezamen met één van de ouderlijke organen toog ik naar Naaldwijk, korte overschrijvingsprocedure, de dealer was er al vanuit gegaan dat ik em toch wel nam, en 't spul was rond.

En zie daar, m'n eerste eigen bolide. Heb in het afgelopen weekend al de luttele honderden kilometers afgelegd en het wordt alleen maar leuker. Toen ik vrijdagmiddag uit m'n werk kwam ben ik expres een flink rondje gaan touren. Hoezo recht naar huis, waarom zou ik?

Elke keer als ik het gas intrap kan ik een enorme grijns niet onderdrukken. En die grijns wordt nog veel breder, vetter en valser als blijkt dat een Audi A6 geen partij is.


Bedankt voor de hartelijke begroeting in ieder geval, ik zal gauw eens een paar mooie foto's nemen, zodra ik em netjes opgepoetst heb, hehe!

Vriendelijke groeten en tot snel,

Steven
Avatar gebruiker
StevenZ
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 27 jun 2007, 13:34

Berichtdoor alexxie_m » 02 jul 2007, 20:04

Welkom! 106, heerlijke auto's! Goede kilometers, en ben benieuwd naar de foto's, en vele met mij denk ik... :mrgreen:
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg

Berichtdoor StevenZ » 04 jul 2007, 11:23

Even een plaatje derbij gezet,
<-----hier ongeveer.

Nee, deze komt nog gewoon van internet, zodra het ophoudt met hozen de hele tijd maak ik een eigen fotootje van 't autootje.
Avatar gebruiker
StevenZ
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 27 jun 2007, 13:34

106

Berichtdoor Marinus » 04 jul 2007, 21:50

StevenZ, welkom. Ben benieuwd naar de grotere foto. Geniet van je aanwinst en veel plezier op het Forum.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor StevenZ » 12 jul 2007, 14:09

Grote foto's staan HIERRRR

Waarvoor dank.
Avatar gebruiker
StevenZ
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 27 jun 2007, 13:34


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 54 gasten