Wordt mijn eerste auto een peugeot 404 ?

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Wordt mijn eerste auto een peugeot 404 ?

Berichtdoor niscal » 18 mei 2007, 18:01

Hallo iedereen...

Ik wil jullie eigenlijk maar een ding vragen, namelijk of mijn 'wens' om direct na het halen van mijn rijbewijs een peugeot 404 te kopen, volgens jullie een realistisch en goed idee is. (of het verstandig is hoef ik eigenlijk niet te horen :) ).
Budget : 2000 euro.

Dit wordt dus mn eerste auto, ik heb er geen een nodig, maar wil gewoon erg graag naar frankrijk (of desnoods limburg) kunnen rijden in een mooie oldtimer. Als jullie het me echt aanraden zou ik nog meer geld kunnen sparen... maar weet niet of dat nog leuk is voor een 1e auto.

Ik wilde eigenlijk altijd net als mijn opa een citroën ds, of eigenlijk 2... Maar ontdekte toch dat dat wat te hoog gegrepen is. Hierna ben ik langs na een kever en eend naar alles aan het kijken gegaan dat mooi en oud is. Ik dacht eigenlijk dat ik niet van auto's hield maar dit (kever, eend, peugeot 404, daf coupe , oude volvo) soort oldtimers vind ik eigenlijk allemaal geweldig. Nu zie ik op marktplaats ed eigenlijk best wel betaalbare peugeots 404 staan... maar zijn dit ook auto's waar je een jaar in kan rijden, of moet ik me er niets bij voorstellen ???
Laatst bijgewerkt door niscal op 20 mei 2007, 13:07, in totaal 1 keer bewerkt.
niscal
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 18 mei 2007, 17:47

Berichtdoor Jeetje » 18 mei 2007, 19:18

Roest is over het algemeen de ernstigste belemmering om een 404 te kopen. Als het echter alleen carrosseriële roest is en alle dragende delen zijn nog oké, net als de motor, kun je nog jarenlang plezier hebben van een 404. Je hebt dan wel een auto 'dans son jus' zoals de Franzosen zeggen, of -zoals dat in de VW-scene heet- een auto in de zogenaamde 'rat look'...

De techniek is vrij eenvoudig en sterk/betrouwbaar. Niettemin kan elke oude auto (maar ook een relatief nieuwe) je portemonnee helemaal leegtrekken...

Voor 2.000 euro zul je best een 'redelijke' 404 vinden als je goed zoekt, maar geen goede.

Een redelijk goede zul je voor zo'n EUR 3.000 en meer vinden en vanaf zo'n EUR 5.000 heb je een pracht-exemplaar (de aangehaalde bedragen zijn 'op ongeveer')...

Eerlijk is eerlijk: een Daihatsu Cuore van 2.000 euro zal 1) waarschijnlijk betrouwbaarder zijn, 2) goedkoper in onderhoud zijn en 3) aanzienlijk minder brandstof gebruiken...

Misschien moet je wel kiezen voor een 304, een 305 of een 205...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor vreugden » 18 mei 2007, 19:33

Jeetje geeft het al aan in zijn antwoord. Een redelijke tot goede 404 kost meer dan jouw budget. Realiseer je verder dat een oldtimer duur is in tegenstelling tot hetgeen vaak wordt gezegd. Uiteraard betaal je geen wegenbelasting en soms weinig verzekering (maar dan moet je van de verzekering ook weinig rijden en heb je kans op andere restricties zoals geen woon-werk verkeer) maar wel een hoog verbruik en beduidend meer onderhoud dan bij een nieuwe auto. Als je heel veel zelf kunt, kun je op onderhoud besparen.

Helaas heb ik al heel veel mensen ontmoet die een 404 kochten voor weinig geld en die uiteindelijk meer geld kwijt zijn dan ik voor mijn (hele) goede heb betaald.
Kijk eerst eens goed rond in het "wereldje" en laat je goed voorlichten.
Kom eens langs of zo................., of kom eens praten bij de 404 vereniging, bezoek een evenement, mogelijkheden genoeg!
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor BerryS » 18 mei 2007, 20:11

Ik denk dat een 305 (die ene die Idranor heeft staan toevallig?) een leuk opstapje is naar een 404 voor over een jaartje ofzo! :!:
Avatar gebruiker
BerryS
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 13 apr 2006, 19:26
Woonplaats: Vreeland

Berichtdoor Jeetje » 18 mei 2007, 20:14

Zegt iemand die in een 'gepeupelkar' (VW) rijdt... :roll:




:lol:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor BerryS » 18 mei 2007, 20:16

Jeetje schreef:Zegt iemand die in een 'gepeupelkar' (VW) rijdt... :roll:




:lol:

Maar wel een hele mooie :wink: :mrgreen:
Avatar gebruiker
BerryS
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 13 apr 2006, 19:26
Woonplaats: Vreeland

Berichtdoor niscal » 19 mei 2007, 18:26

bedankt in ieder geval hiervoor, ik weet alvast iets.
Goed dat jullie eerlijk zijn, wel jammer :).

Wat ik eigenlijk erbij had moeten zeggen is dat ik eigenlijk niet van plan ben erg lang in de auto te blijven rijden. Ik wil gewoon eens proberen, voor een jaar of 2. Dus daarna mag ie weer weg. Maargoed ik wil geloof ik liever veel geld eraan uitgeven dan een andere auto kopen, dus dan als t moet maar door naar de 3000.

Ik vraag me bij de uitleg wel nog af wat jullie verstaan onder een goede auto. Het is mijn eerste auto dus het hoeft natuurlijk geen concours staat te zijn. Maar ik had er bijv. een gevonden met een scheur in de bestuurders stoel, en redelijk wat roest op een aantal plekken, die technisch nog goed was. 1400 euro, apk tot juni. Probleem is alleen dat ik wel het uiterlijk natuurlijk zelf kan beoordelen, maar niet zo goed kan zeggen of de auto technisch goed is na een testritje. Dus daar moet ik me dan maar s in gaan verdiepen (tips?). De auto waar ik het nu over heb, heb ik maar s op gereageerd en ik heb nog wat foto's gekregen. het gaat over deze advertentie :

Merk: Peugeot
Model: 404
Bouwjaar: 1974
Carrosserie: Sedan 4-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1043 kg
Kleur: Zwart
Vermogen: 53kW
Cylinderinhoud: 1618cc

Aangeboden ivm nieuwe baan.

Deze Gouden Leeuwin is niet de mooiste, maar verkeerd technisch in een goede staat. De bodem is hard, is recent voorzien van een nieuwe cylinderkop en ze staat op nog zeer goede banden. Op dit moment wordt ze naar alle tevredenheid dagelijks gebruikt. De APK is geldig tot juni 2007 en de volgende keuring zal geen enkel probleem geven.

De Leeuwin is voorzien van een rood, skai, interieur. Dit is op een scheur in de bestuurdersstoel na helemaal gaaf.

Een heerlijke auto voor nog vele kilometers!

Bel, mail of bied maar! Biedingen onder de 1000 euro hebben helaas niet zoveel zin. Onderhandelen kan altijd.

Met vriendelijke groet,

Bastiaan Spekschate


hier nog wat foto's die ik erbij heb gekregen;

zijkant is dof van overmatig plamuur
Afbeelding

lelijke plek
Afbeelding

nog zoiets
Afbeelding

wel mooi interieur
Afbeelding

is dit niet te maken ?
Afbeelding

cool stuur
Afbeelding

hoe lijkt jullie deze auto ??
Laatst bijgewerkt door niscal op 19 mei 2007, 18:48, in totaal 1 keer bewerkt.
niscal
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 18 mei 2007, 17:47

Berichtdoor niscal » 19 mei 2007, 18:31

@vreugden: heeft meester kong (confucius) dat gezegd ??
niscal
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 18 mei 2007, 17:47

Berichtdoor vreugden » 19 mei 2007, 19:56

niscal schreef:@vreugden: heeft meester kong (confucius) dat gezegd ??

Voor zover mij bekend wel. Het is een beetje mijn "lijfspreuk" aan het worden.
Op je advertentie van de 404 reageer ik nog een andere keer. Groet
Teun
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Mockenrue » 20 mei 2007, 00:57

Om wat risico's uit te sluiten zou je kunnen kiezen:

- vanaf modeljaar 1968 (nieuwe versnellingsbak)
- alleen carburateur versie (dus geen injection)
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Brownie » 20 mei 2007, 01:08

Als je technisch niet zo sterk bent, zou ik bovenstaande auto in elk geval niet kopen zonder nieuwe APK. Als meneer zegt dat dat geen probleem is, kan hij ook wel een nieuwe voor je regelen.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor vreugden » 20 mei 2007, 08:13

Niscal,

De auto die je op het oog hebt is dus een auto met de nodige plekken en plamuur. Maar technisch in goede staat volgens de verkoper. Dat zou best kunnen maar hoe controleer je dat? Of je moet zelf erg technisch zijn maar uit je vraag en antwoorden concludeer ik dat je dat niet echt bent. Wat mij verbaast aan die auto is de slechte staat van carrosserie en binnenin (stoel) en de schijnbaar goede technische staat. En inderdaad, als die staat zo goed is, kan er net zo goed een APK'tje bij voor een jaar want dat verkoopt namelijk veel en veel beter. Overigens zegt een APK natuurlijk heel weinig over de staat van de motor.
Bij dit soort aanbiedingen, gaan bij mij allerlei bellen rinkelen. Het kan zonder meer een goede aankoop zijn maar overtuig je daar dan wel van. Jij kunt niet beoordelen of een balk is doorgerot en hoe de motor er technisch aan toe is.
Ik adviseer je toch echt eerst eens te informeren (zie mijn vorige post) wat de voor- en nadelen zijn van alle uitvoeringen en types die op de markt te koop zijn. Dan zul je ook te horen krijgen dat je bepaalde types beter niet kunt kopen. Realiseer je ook dat als je problemen krijgt met een 404 je niet zomaar bij de Peugeotdealer langs kunt gaan voor een oplossing. Onderdelen nodig? Je zult bij enkele bekende adressen in Nederland terecht kunnen zoals de 404 vereniging die een magazijn in Dordrecht heeft. (elke 1e en 3e zaterdag van de maand open)
Als je weet welke type je het beste kunt kopen voor jouw manier van gebruik, zijn er legio mogelijkheden om aan een 404 te komen. In de clubblaadjes van de vereniging staan er te koop, via leden van de vereniging staan er te koop en Marktplaats staat er "vol" van. Ga dan selectief te werk en informeer her en der naar alternatieve aanbiedingen. Probeer een vorige eigenaar te vinden van de door jou gewenste 404 etc.

Maar ik heb de indruk dat je met je hart deze 404 bij wijze van spreken al hebt gekocht. Mocht dat niet zo zijn: probeer je verstand er bij te houden!

Als laatste: besef dat het onderhoud van een 404 niet te vergelijken is met een modernere auto. Behalve een benzinegebruik van 1:10, heb je vaak hogere onderhoudskosten. Als voorbeeld van mezelf: ik heb een knappe 404 gekocht in prima staat bij een vertrouwd adres in een hogere prijsklasse dan waar jij in het zoeken bent.
Toch heb ik het eerste jaar het koelsysteem moeten vervangen (radiateur, thermostaat, slangen, waterpomp) en de benzine pomp en koppelingscylinder moeten vervangen. Alleen al aan onderdelen enkele honderden euro's gekost. Met een auto van 38 jaar oud kun je steeds geconfronteerd worden met dit soort zaken die steeds weer geld kosten.

Mocht je behoefte hebben aan meer informatie via telefoon of mail, stuur dan maar een pb'tje.

succes verder en houd ons op het forum maar op de hoogte!
Teun
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor niscal » 20 mei 2007, 12:59

bedankt wederom teun

De verkoper heeft me verteld dat hij met een vriend onlangs nieuwe steunbalken eronder heeft gezet en de bodem volledig heeft aangepakt.
'Technisch is hij helemaal goed, het is slechts de buitenkant'.
Maargoed wat houdt 'technisch goed' in als je zelfs met een duurdere, betere auto nog van alles moet vervangen binnen het eerste jaar dat je erin rijdt ? Zal wel aan mij liggen maar ik krijg bij 'technisch goed' het idee dat de auto gewoon een tijdje kan rijden zonder problemen.
Verder wilde hij een afspraak maken om de apk te laten verlengen als ik hem goed begrepen heb. Dus het klinkt allemaal niet slecht. Prijs is inmiddels 1400 trouwens ... (...)

Máár, ik ga deze auto nog helemaal niet kopen; ik ben inderdaad nog helemaal niet thuis in het wereldje, en daarbij ben ik ook nog s pas op 21 juni 18. Dus of het nou zo handig is om de auto eerst een paar maanden voor de deur te zetten... (of ik moet mijn vader erin gaan laten rijden, wat hij ook niet erg zou vinden) denk ik niet. Ik geef wel toe dat het me erg gaaf lijkt om hem gewoon te gaan halen ... maar het is ook goed om eerst s beter rond te kijken naar wat voor type ik moet zoeken en waar ik op moet letten. Mijn opa heeft wel 3 404s gehad, dus als ik die meeneem als ik ergens ga kijken, kan die denk ik wel iets zinnigs zeggen over de technische staat (?).

verder heb ik inderdaad nog wel een paar vraagjes..

-Ik moet dus opletten welk type ik koop... maar welke is het meest geschikt voor regelmatig een korte afstand (school,stad) en 1 keer in de maand een grotere (famillie) , plus af en toe een vakantie (naar frankrijk)
Ik zag bijv. ook een break 404 staan voor 1500. Ook wel gaaf, en lekker veel ruimte ...

-Verbruik is dus grofweg 1:10, bij alle 404s ? Das in ieder geval minder erg dan een kever (toch?). En zou ik niet beter een diesel kunnen nemen ivm lagere kosten of niet ?

-is het dus niet zo dat je een 404 kan kopen van 3000 euro waarvan je gewoon weet dat je er een jaar of twee zonder erg grote uitgaven (€500+) en veel gekloot mee kan rijden ... zijn ze zo onbetrouwbaar ?

bedankt.
misschien zou het trouwens ook wel leuk zijn om überhaubt eerst eens te gaan kijken bij iemand ... maar iedereen lijkt hier ver van alkmaar te wonen helaas.
niscal
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 18 mei 2007, 17:47

Berichtdoor Gilletti » 20 mei 2007, 13:15

-is het dus niet zo dat je een 404 kan kopen van 3000 euro waarvan je gewoon weet dat je er een jaar of twee zonder erg grote uitgaven (€500+) en veel gekloot mee kan rijden ... zijn ze zo onbetrouwbaar ?


Een 404 is juist heel betrouwbaar in vergelijking met veel van zijn tijdgenoten. Het is alleen een oude auto en ook stilstand is achteruitgang.

Mijn 404 heeft 3000 euro gekost en is geen concours auto. Hij is goed maar ik hou er wel degelijk rekening mee dat er af en toe wel eens wat stuk kan gaan. In drie maanden heb ik er inmiddels wel 3000 probleemloze kilometers mee gestuurd.

Een diesel zou een overweging zijn, maar die zijn 1) enorm traag, 2) maken veel herrie, 3) niet echt veel zuiniger en 4) schaars.

Die krokante 404 op de foto's die je als voorbeeld gebruikt zou ik persoonlijk niet eens naar gaan kijken.
Soms is de vraagprijs van een goede ook gewoon hoog en als ie dan wat langer te koop staat kun je met onderhandelen nog best wel eens mazzel hebben.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor niscal » 20 mei 2007, 14:49

ok laat maar zitten die diesel dan.
Die van jou (u) was dus 3000... via via of via markplaats, of een bedrijf?
Het is wel verstandiger om een bedrijf te zoeken die iets moois aanbied denk ik ... dat zie je ook regelmatig, en dan heb je tenminste iets om op terug te vallen..
niscal
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 18 mei 2007, 17:47

Berichtdoor Gilletti » 20 mei 2007, 15:22

niscal schreef:ok laat maar zitten die diesel dan.
Die van jou (u) was dus 3000... via via of via markplaats, of een bedrijf?
Het is wel verstandiger om een bedrijf te zoeken die iets moois aanbied denk ik ... dat zie je ook regelmatig, en dan heb je tenminste iets om op terug te vallen..


Zeg maar jij hoor. :wink:
De mijne komt via een bedrijf, echter na afdingen meegenomen zonder garantie. Het was een "inruilertje".
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor vreugden » 20 mei 2007, 17:28

Het is natuurlijk hardstikke leuk dat je enthousiast bent over een 404 en ik wil je enthousiasme echt niet temperen. Ik wil je wel graag vertellen wat mijn ervaringen zijn en die van anderen die ik vanuit het oldtimerwereldje ken. Een oude auto van 38 jaar (zoals de mijne) zal nooit een auto worden waar je goedkoop mee rijdt. De 404 is echt betrouwbaar maar 38 jaar oud zegt al iets over de betrouwbaarheid. Mijn 404 heeft lang stilgestaan met als gevolg dat het koelsysteem redelijk dicht zat en diverse rubbers waren verhard. Maar zo is er met elke 404 wel iets. Houd er dus rekening mee dat je kosten krijgt en op zoek moet naar onderdelen.
Wat de verschillende types betreft: teveel om allemaal te beschrijven. Maar ook teveel verschillende meningen daarover. Neem bijv. het hydrovac remsysteem dat er tot en met type 1969 op zat (corrigeer me maar forummers als ik er een jaar naast zit). Sommigen willen dit niet vanwege het onderhoud aan het systeem. Ik ken ook iemand die er zijn hand niet voor omdraait en de hydrovac gemakkelijk reviseert. Injectiemotor: hetzelfde verhaal, de één krijgt het niet goed afgesteld, de ander wel.
Ik heb gekozen voor een 404 waar weinig onderhoud aan zit dus met een normaal rembekrachtigingssysteem, schijfremmen voor en geen injectie.

Er zijn best veel 404's te koop dus ga verder kijken en ik blijf aanbevelen contact te zoeken met eigenaren of de vereniging. Op 23 juni is er een toertocht vanuit de 404 vereniging georganiseerd in Hoorn. En da's niet ver van je woonplaats af. Ik zou zeggen: kom eens kijken en of rijd mee in een 404 (voel je welkom in de mijne). Ik denk dat je op zo'n dag een heel stuk wijzer kan worden!

Als je verder info wil, stuur maar een pb'tje dan bellen we elkaar wel een keer.
groet,
Teun
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor BerryS » 20 mei 2007, 18:21

De diesel kan je overigens wel op zonnebloemolie rijden. Een kennis van me heeft een 404 diesel en die rijdt daarop. Stinkt wel verschikkelijk!!!
Avatar gebruiker
BerryS
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 13 apr 2006, 19:26
Woonplaats: Vreeland

Berichtdoor Brownie » 20 mei 2007, 20:34

BerryS schreef:De diesel kan je overigens wel op zonnebloemolie rijden. Een kennis van me heeft een 404 diesel en die rijdt daarop. Stinkt wel verschikkelijk!!!


Ik deed/doe dat ook, maar pas op. Er zijn zeker enige aanpassingen nodig op een Peugeot. Deze zijn namelijk nooit gemaakt met brandstofpompen die zonder meer geschikt zijn voor PPO. Bijmengen kan wel tot op zekere hoogte, afhankelijk van het merk brandstofpomp. Leuke bijkomstigheid van een goede ombouw is dat je de meeste stank wegkrijgt en je brandstofverbruik flink naar beneden gaat door betere verbranding van de olie.

Zie voor meer info : www.ppo.nu
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor niscal » 20 mei 2007, 21:48

vreugden schreef: kom eens kijken en of rijd mee in een 404 (voel je welkom in de mijne).
Teun


doen we !
ik zal er zijn.
en ik weet nu in ieder geval dat ik er rekening mee moet houden dus er ook geld voor weg moet leggen van te voren. Mijn ouders zeggen natuurlijk ook dat ik voor 500 euro een golfje moet kopen, maar ik bijt me alleen maar meer vast :). Als het niet blijkt te lukken, dan weet ik dat.
Maar ik betwijfel het.
Als ik het echt wil kan ik in de vakantie in een maand 1500 euro erbij leggen, dan zitten we al aan de 3.5 duizend. En als ik hem volgend jaar pas koop is dat wat mij betreft geen probleem. Ik zie het wel, blijf gewoon sparen en probeer zo veel mogelijk te weten te komen in de tussentijd. En wie weet, zie ik ergens nog een andere , goedkopere oldtimer waar ik me ook in zou durven vertonen. Maar ik vrees dat als ik eenmaal ín zo'n auto heb gezeten, ik er al helemaal nooit meer uitwil...
Dat interieur alleen al.
niscal
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 18 mei 2007, 17:47

Berichtdoor Dick » 20 mei 2007, 23:49

Ik zou zeggen zoek een mooie op, ga niet voor de goedkoopste en geniet! Ik rij sinds het behalen van mijn rijbewijs in een 504 en dat bevalt tot op de dag van vandaag prima. Er zullen ongetwijfelt een paar dingetjes mee zijn af en toe, dat krijg je er gratis bij:P Voor mij geen andere auto dan een oude Peugeot!
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor niscal » 21 mei 2007, 10:30

hoe oud ben je nu ?
niscal
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 18 mei 2007, 17:47

Berichtdoor vreugden » 21 mei 2007, 20:58

Niscal,
Prima dat je de 23e meerijdt met ons (mijn vrouw en ik). Ik zal je binnenkort wel mailen hoe laat je waar moet zijn. Onze 404 herken je aan de nieuwstaat :D , de kleur beige ceramique oftewel licht zandkleurig en het bordje "taxi parisienne" er op. Nu dat moet gaan lukken. Het kenteken is overigens AM 01 61 (404 1969, type 1970).
Enne, als je ouders vinden dat je een Golf of een andere Duitse traktor moet kopen dan stel ik voor dat je hen ook maar laat meerijden :mrgreen:

Ik denk dat je die dag veel contacten op zult doen en veel ervaringen van Peugeisten zult horen. Misschien al lid van de 404 vereniging worden?????

Ik stuur je een PB'tje om wat namen e.d. uit te wisselen.
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Idranor » 21 mei 2007, 23:32

Hoi Niscal. Leuk om te zien dat je zo enthousiast bent! En welkom op het forum.

Qua tips heb ik niets toe te voegen aan wat er al gezegd is.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Goed verhaal

Berichtdoor Rene404 » 21 mei 2007, 23:54

Gewoon doen die 404. Niet bang zijn, maar wel goed opletten / uit je ogen kijken wat je koopt. Of laten keuren (en meekijken natuurlijk) vooraf, dan weet je wat je krijgt. Genoeg tips op dit forum.

Ik heb Jeanne (witte XC6 uit 1969) nu een half jaar, en geen moment spijt. Ze is zonder noemenswaardige problemen door de APK gekomen vorige maand, en ieder weekend rijden we er met plezier in... Af en toe een klusje, maar je moet niet bang zijn voor vieze handen, zo leer je je auto wel kennen. Ze zit nog in de eerste lak, dus wel een paar plekjes bijgewerkt. Je krijgt genoeg bewonderende blikken onderweg. En het rijdt echt heerlijk ! Dus wat mij betreft een aanrader....

Rene

Plaatje van Jeanne:
http://photos1.blogger.com/x/blogger/45 ... G_6504.jpg
"Jeanne" ('69 404 XC6)
Avatar gebruiker
Rene404
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 17 okt 2006, 11:07
Woonplaats: Driebergen

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten