Ik ben Dave kom uit belgie en bezit een 505GTD van de eerste serie.Vorig jaar gekocht via Ebay met (toen) 314000km op,het nodige roest en lekkages inbegrepen.Ik was eigenlijk op zoek naar een GTI serie1(ben er meerdere gaan bezien waaronder de rode van Frank Van Gestel)zowel in Nederland,Belgie en Frankrijk.Daar ik de bedoeling had(en nog steeds...) om de auto dagdagelijks echt te gebruiken,en met echt bedoel ik ook echt,alle weersomstandigheden, geen beperkingen opleggen aan de trekhaak,alle afstanden, zowel woon/werk als vakanties.Maar wees gerust dat dit alles met het oog op jaren plezier gedaan word,dus hij wordt technisch onderhouden,en ook de carrosserie word met argusogen opgevolgd en hersteld.Met dit in het achterhoofd wou ik geen concoursstaat auto(daardoor heb ik er een aantal laten staan,die voor mij ofwel te duur of te mooi waren).En dan tegen de '84GTD aangelopen,en op aanraden van mijn vader(peugeot liefhebber in hart en nieren)gekocht,want "als je ooit de kans krijgt om met een 505 turbodiesel te rijden dan moet je dat doen". Dus de knoop doorgehakt, gekocht en opgehaald,675km enkel. Departement22,auto betaald,volgetankt en vertrokken,best spannend.mezelf onderweg troostend dat in het slechtste geval ik toch voor die prijs niet kon missen,alleen het leder interieur,trx'en(15') en turbokoplampen waren het bedrag al waard.uiteindelijk vertoonde hij wat kwalen eigen aan een 505,(lekkend servostuur,roest hier en daar,... Zo goed als verwaarloosbaar olieverbruik,cilinderkop is aan vervanging toe(ziekte van de serie1diesel als gevolg van slecht koelvloeistof).Maar daardoor dus echt helemaal perfekt wat ik zocht,nu staan er 327000km op de teller,is er hier en daar al enige evolutie in technische en carrosseriele werken,maar ik rij er elke dag liever en liever in.
foto's van de leeuw kan je hier vinden,evenals zijn gebreken
http://www.picturetrail.com/gallery/vie ... id=4139787
groeten Dave