Bonjour, je me présente finalment...

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Gizart » 15 jan 2007, 23:59

Is door iemand van het 205gti forum nog een lacoste gespot op de sloop.
Misschien heb je daar wat aan voor een aantal onderdelen. ( zijplaatjes of de spiegels die ik nog steeds niet teruggevonden heb).
Pics:
http://img403.imageshack.us/img403/2473/afb000zx1.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/2218/afb001vi8.jpg

Zal hem nog even vragen op welke sloop deze ( zo te zien al een tijdje) staat.
205 addict. Maar net geen kenner. :D
Avatar gebruiker
Gizart
 
Berichten: 447
Geregistreerd: 30 apr 2006, 19:43
Woonplaats: Friesland

Berichtdoor Edzo » 16 jan 2007, 02:24

Die zijplaatjes weet ik ook nog wel te liggen op een sloop.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Babac69 » 07 nov 2008, 09:21

Bonjour,

Het is inmiddels bijna 2 jaar geleden dat ik wat van “moi” liet horen. Druk met nieuw baan in Amersfoort terwijl ik in de buurt van Emmen woon...niet verstandig maar financieel nodig!!! Inmiddels is er zoveel gebeurt dat ik daardoor weinig/geen tijd of mogelijkheid had om te internetten.

Tussen reis tijden van minimaal 4 uur per dag, een opdrachtgever die alle externe internet verkeer heeft afgesloten, een Burn-Out, het zelf bouwen van een woning en een echtscheiding (nog in gang), heb ik eindelijk de moed, tijd en gelegenheid gevonden om weer actief op Peugeot gebied te zijn. Ik ben wel naar de 205 rit geweest en wat verbeterd op de 205 maar verder...

Ik heb inmiddels de 304 Coupé verkocht aan iemand uit Gramsbergen (niet zelf verkocht) voor onderdelen, de 406 Break is ontvreemde door de EX. Auto had net een uitgebreide grote beurt gehad vorig jaar en met 500.000 km rijd nog mooi, zuinig en veilig voor mijn kinderen, afgelopen woensdag op haar naam gezet. Zo zorg je dat je EX Peugeot blijft rijden!

Maar er komt nog wat veranderingen in de Peugeot kant van mijn leven, hoewel ik meer tijd heb momenteel om te sleutelen, mijn garage is nog steeds niet klaar. Met twee kinderen kan ik moeilijk mijn 304 Cabrio gebruiken met beide kids tegelijk. Ik overweeg mijn "meisje" te gaan verkopen plus alle extra onderdelen. Mijn advocate wilt geld zien! Zonde van mijn 304!!! Het zelfde geldt voor mijn 205 Lacoste op den duren, vakantie vieren met 2 jongens en bagage er bij naar zuid Frankrijk en Portugal...

Maar ik kijk naar een J7 of J9, een ouwe droom die waarschijnlijk wordt vervuld. Ik ben van plan om nog in Amersfoort te blijven werken en gebruik te maken van een J7/J9 om s'weeks te slapen op een boeren camping of iets anders. Vertrek zondag avond/maandag ochtend vroeg en donderdag/vrijdag avond terug. Ook is de J7/J9 nodig om de "fin de semaine" met de jongens een mooie reis van te maken.

Voorlopig genoeg, ik heb gemerkt dat vrij veel nieuwe leden bij gekomen zijn, "Bienvenu à tous". Ik beloof om vaker bij de Forum actief te worden en wens iedereen een "bon weekend".

A bientôt! :mrgreen: :D :mrgreen:
505 GRD Familiale 1986 - Up and running again,
met GRD 2.5 van 1994!
Avatar gebruiker
Babac69
 
Berichten: 557
Geregistreerd: 12 aug 2005, 15:35
Woonplaats: Somewhere in the world

Berichtdoor pEus » 07 nov 2008, 09:48

Erg vervelend op zo'n manier :?


Sterkte David :!:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Jeetje » 07 nov 2008, 10:37

Inderdaad: hééél veel sterkte!

Zo zie je maar: vrouwen zijn als een tropische storm...
(als ze komen, zijn ze heet en vochtig en als ze gaan nemen ze je auto en huis mee)

De keuze voor een J7 is natuurlijk de enig juiste! :wink:

Met kinderen zou ik m'n ogen open houden voor een verlengde versie. Dat geeft je net even wat meer binnenruimte.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Evert G.D » 07 nov 2008, 13:50

Heel veel sterkte, David. Bon courage... Mmm, 'k weet er alles van, scheidingen en advocaten die 'met de vork' schrijven, torenhoge rekeningen dus. Destijds lukte het mij om met heel veel kunst en vliegwerk de auto's te behouden, al kocht ik ze wel te duur over van mijn ex (de helft van de waarde dan), omdat haar huidige vriend er ook een bod op had gedaan om de prijs op te drijven.

Een J7 lijkt me in jouw geval très practique... :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Babac69 » 07 nov 2008, 16:11

Bedankt pEus, ik overleeft het wel!

Jeetje, wat vrouwen betreft heb je gelijk, met alle respect voor onze vrouwelijke forum leden. Tot nu toe zijn alle berichten over jullie geweldig en jullie liefde voor Peugeot laat zien dat er nog genoeg dames zijn die smaak hebben...

Ja natuurlijk is J7 de enige keuze! Een verlengde versie is zeer zeldzaam, ik ben van plan de J7 disco bus uit Leiden te gaan bezichtigen maar het lijkt dat geen echte verlengde versie is. Volgens mij was de officiële versie een model waar de achter as verder naar achter was dan bij de gewone model, toch?!

Ja Evert, je hebt gelijk!!! Helaas moet de 304 Cabrio weg maaaarrrrrrr kom er wel een J7 of J9 ervoor in de plaats! Bij mij is er geen kunst mogelijk, ze wordt gesubsidieerd door de overheid en als dat klaar is, door een schoft van een vader die hier achter zit! Enfin, het gaat om de kinderen en die zijn al verslaafd aan Peugeot...zeker de jongste!!!

De tijd zal het leren, het is nu tijd om de Peugeot leven in te halen, geeft afleiding en is zeker de moeite waard. Er zijn genoeg "mademoiselles"die een Monsieur met Peugeot liefde leuk vinden!!!

Merci pour votre "steun"!!!
505 GRD Familiale 1986 - Up and running again,
met GRD 2.5 van 1994!
Avatar gebruiker
Babac69
 
Berichten: 557
Geregistreerd: 12 aug 2005, 15:35
Woonplaats: Somewhere in the world

Berichtdoor Jeetje » 07 nov 2008, 16:48

Babac69 schreef:Ja natuurlijk is J7 de enige keuze! Een verlengde versie is zeer zeldzaam, ik ben van plan de J7 disco bus uit Leiden te gaan bezichtigen maar het lijkt dat geen echte verlengde versie is. Volgens mij was de officiële versie een model waar de achter as verder naar achter was dan bij de gewone model, toch?!


Nou, de J7 heeft in diverse verschijningsvormen de fabriek verlaten, waaronder een enkel verlengde, een dubbel verlengde, een verhoogde, een enkel verlengde én verhoogde, etcetera, enzoverder, enzovoorts.

Bovendien werd ook een chassis-cabine geleverd waar carrosseriebouwers hun ideeën de vrije loop op konden laten.

Er zijn J7's die tússen de wielen zijn verlengd, maar ook die áchter de achterwielen zijn verlengd...

Keuze te over in principe, dus! Om een echt mooie (verlengde) J7 te vinden is inmiddels echter een beste opgave geworden.

Wellicht is het een idee om eens in (het zuiden van) Frankrijk te gaan zoeken.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Babac69 » 07 nov 2008, 17:22

Jeetje, bedankt voor deze informatie. Ik hou het in de gaten, Zuid-Franrijk ook hoewel dichter bij huis leuker zou zijn. Het is wel zo dat de J7 en J9 in betere conditie zijn in Frankrijk dat in NL.

Je maintiendrai...
505 GRD Familiale 1986 - Up and running again,
met GRD 2.5 van 1994!
Avatar gebruiker
Babac69
 
Berichten: 557
Geregistreerd: 12 aug 2005, 15:35
Woonplaats: Somewhere in the world

Berichtdoor Harrie » 07 nov 2008, 21:46

Bonjour David!
wat een verhaal...STERKTE!
Hopelijk vind je een mooie J7 en als alle ellende achter de rug is,
rust om weer van de geneugten zoals Peugeot te genieten.
"leeuwebrul !" Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Evert G.D » 07 nov 2008, 22:44

Harrie schreef:Bonjour David!
wat een verhaal...STERKTE!
Hopelijk vind je een mooie J7 en als alle ellende achter de rug is,
rust om weer van de geneugten zoals Peugeot te genieten.
"leeuwebrul !" Harrie


Hopelijk vind je niet alleen een mooie J7, maar ook weer een mooie dame... :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor jan eend + » 07 nov 2008, 23:25

Jeetje schreef:Er zijn J7's die tússen de wielen zijn verlengd, maar ook die áchter de achterwielen zijn verlengd...

Hamoidavid. Sterkte in deze moeilijke tijd :!: Ik beperk me verder moar ff tot de techniek . . . : Tussen de wielen verlengd is lastig rijden, de ( zéééér ) grote draaicirkel maakt kleine weggetjes/haarspelden moeilijk :evil: Hoewel "achter de wielen verlengd" zeldzamer is, zou ik toch die proberen te vinden als je groter wilt. Verhoogd levert ook extra op , trouwens :mrgreen: De "Discobus " voldoet aan beide criteria :lol: maar wel klussen :? Er is veel aan gedaan, maar er moet ook nog " 't eea" aan gebeuren . . . :cry:
Anderzijds kun je als je zelf gaat inbouwen veel ruimtewinnende oplossingen realiseren. Rondsneupen op bv www.campersite.nl en aanverwant kan veel inspiratie opleveren :lol:
Sterkte&suck6&groetz, Vanjan.
8)
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Babac69 » 08 nov 2008, 08:52

Bedankt voor jullie steun jongens, voorlopig even rust. Vrouwen zijn mijn laatste gedachte momenteel. Eerste de EX kwijt raken, zolang wat te verdienen valt, blijven ze kleven!!!

Jan, ben met jou helemaal eens. Bedankt voor de info, ben van plan zelf in te bouwen en ruimte in te winnen. Een toiletdouche zit in de planning en kijk vaak bij Camper zaken om te zien wat vroeger kon en nu helemaal kan in een camper. Zo krijg ik ook ideeën maar ik wil ook dat het deels origineel blijft! Jou ervaring, die van Jeetje en alle andere "experts" is straks zeer welkom, al is het maar een tip, een link voor info of materiaal enzovoort. Dit wordt een lange termijn project maar deze ga ik wel afmaken!!! Het hoef niet klaar te zijn voor dat ik mijn Busje begin te gebruiken. Zonder de duivelse invloed (EX), op mijn eigen tijd en afhankelijk van de schaarse financiën ga ik er verder mee.

Viering probleem, is dat duur? Enig bekende J7/J9 garagist in het Noordoost/Groningen/Duitsland (net over de grens) bekend? Een niet gekeurde voertuig mag nog even rijden na de vervaalde APK datum zonder keuring. Is dat een of twee maanden?
Enfin, even voorbereidingen treffen, op zaterdag heb ik momenteel de jongens over de vloer en het wordt straks voetbal in Hoogeveen.
A tout a leur!
505 GRD Familiale 1986 - Up and running again,
met GRD 2.5 van 1994!
Avatar gebruiker
Babac69
 
Berichten: 557
Geregistreerd: 12 aug 2005, 15:35
Woonplaats: Somewhere in the world

Berichtdoor Babac69 » 11 nov 2008, 09:48

Alors, afgelopen zondag middag naar Leiden geweest om de verlengde J7 te bezichtigen. Het is een J7 die waarschijnlijk is uit Frankrijk geïmporteerd, heeft een behoorlijk zwetend 2.0 L Diesel, koeling fan compleet vernield, heb een stuk in de motor ruimte gevonden wat de “bonk” geluid waarschijnlijk veroorzaakt bij snel optrekken. Het is mij verteld dat deze geluid al tijdens de vakantie dit jaar optrede en ze hebben rond gereden met een defecte koelingfan het laatste stuk vakantie.
Busje heeft wel (niet extreem maar belangrijk en dringend) carrosserie werk nodig. Chassis leek wel in orde, binnen spatborden ook (achter rechts misschien een gat), bus is zeker eerder met tectyl behandeld maar wel lang geleden. Hout binnen vloer is defect en moet vervangen worden.
Kachel is nog aanwezig maar niet meer geïnstalleerd, daar is nu de Disco radio ingebouwd met woofer. Kasten zijn netjes, wit en in redelijk conditie, zag geen lekkage aan boven kant van de verhoogde dak, wel bij beide rechter ramen achter waarvan een stuk is. Het betreft de externe raam.
Rechts voor is een raam stuk, moet z.s.m. vervangen worden, daardoor lekt het boven elektra en accu ruimte.
Grotendeels is de busje door amateurs tijdelijk gerepareerd, banden zijn te oud om de keuring te reden.
Lijkt een leuk project, busje moet vervoerd worden, mag niet meer op de weg omdat de APK al meer dan 2 maanden is verlopen en motor onbetrouwbaar lijkt. Motor heeft 6 verschillende lekkages te zien op de grond dus het wordt een super grote revisie!!! Hier wat plaatjes voor jullie gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Interieur bekleding achter moet compleet vervangen worden, eigenlijk moet Busje compleet gestript worden en grondig aangepakt. Naalden tussen Busje en de verlengde stukken moeten ook goed nagekeken worden!!!

Mijn plan was om Busje even het noodzakelijk te repareren doen en langzamer hand alles te restaureren. Ik twijfel dus!
Busje lijkt wel te redden met veel tijd, moeite en geld (allerbelangrijkste). Andere mogelijkheden zijn:

http://www.speurders.nl/overzicht/wegen ... ew_size=20
http://www.marktplaats.nl/ Advertentienr.:206995014
http://www.marktgigant.nl/ads/tweedehan ... ieker.html

Alle drie rijden op benzine en ik weet ook niet of ze nog te koop zijn. J9 is moeilijk te vinden in NL hoewel ze bijzondere extras hebben afhankelijk van het bouwjaar. Maar de nostalgie van de J7 en herinneringen uit mijn jeugd geven voorkeur aan een J7. Of je moet naar Frankrijk, even rondkijken en als je wat vindt, direct naar NL te sturen. Er zijn extra kosten hier aan verbonden natuurlijk en die kan ik beter gebruiken in een NL exemplaar. Het lijkt me beter om eerste de NL modellen te redden en dan pas de Franse!

En Busje is een verlengde model die plaats biedt aan 4 personen!!! Lijkt het dat ik de beslissing al heb genomen of niet? En hoe vervoer ik dat leuke busje hiernaartoe (Drenthe)? Hoe duur is het??? Ik heb nu nog tijd en ruimte om Busje een betere 2e leven in te blazen, was het niet voor de verhoogde dak, zou Busje wel in de garage kunnen…

Que faire?
505 GRD Familiale 1986 - Up and running again,
met GRD 2.5 van 1994!
Avatar gebruiker
Babac69
 
Berichten: 557
Geregistreerd: 12 aug 2005, 15:35
Woonplaats: Somewhere in the world

Berichtdoor Jeetje » 11 nov 2008, 11:31

Welgemeend en goedbedoeld advies?

Niet doen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jan eend + » 11 nov 2008, 11:36

Babac69 schreef: Het is een J7 die waarschijnlijk is uit Frankrijk geïmporteerd, heeft een behoorlijk zwetend 2.0 L Diesel, koeling fan compleet vernield, heb een stuk in de motor ruimte gevonden wat de “bonk” geluid waarschijnlijk veroorzaakt bij snel optrekken. Het is mij verteld dat deze geluid al tijdens de vakantie dit jaar optrede en ze hebben rond gereden met een defecte koelingfan het laatste stuk vakantie.

Moidavid. Stap voor stap ff meedenken:
Veel reparaties aan het koelsysteem. Waren er koelingsproblemen :?:
Zweten : Olie of koelvloeistof en waar :?:
Vlgs RDW orgineel nederlandse oto :wink:
J7PZ30 ( type) betekend een XDP 88 motot orgineel : 1948 CC Diesel
Bij mijn J7 was ooit een van de voorste motorrubbers verrot :cry: daardoor kwam de motor omhoog bij optrekken en sloeg de fan tegen z'n huis aan :evil: Gevolg: stukken van de fanbladen afgesleten/afgebroken. Mogelijk is dat ook zo bij de 'Discobus'
Gegeven de feiten (storingen, geen APK ) vind ik de prijs aan de hoge kant. Je kunt de motor niet zien (rook ) of horen lopen :( Anderzijds : beter duur dan niet te koop, 't is een redelijk zeldzame uitvoering, maar je moet wel TIJD & GELD & HANDIGHEID hebben :mrgreen:
De bus die op Speurders staat is overigens van forumgenoot Paragoensia :lol:
Suck6&Groetz, Vanjan.
:wink:
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Babac69 » 11 nov 2008, 11:54

Jongens, bedankt voor jullie advies, ik ben trouwens vergeten te melden dat de prijs inmiddels bespreekbaar is en rond de helft kan uitpakken. Wat denken jullie hiervan??? :? :? :?
505 GRD Familiale 1986 - Up and running again,
met GRD 2.5 van 1994!
Avatar gebruiker
Babac69
 
Berichten: 557
Geregistreerd: 12 aug 2005, 15:35
Woonplaats: Somewhere in the world

Berichtdoor Evert G.D » 12 nov 2008, 15:03

Babac69 schreef:Jongens, bedankt voor jullie advies, ik ben trouwens vergeten te melden dat de prijs inmiddels bespreekbaar is en rond de helft kan uitpakken. Wat denken jullie hiervan??? :? :? :?


Het lijkt mij het beste om nog een of twee busjes te gaan bekijken, bijvoorbeeld die van marktplaats. Kost wel wat tijd en geld, maar dan heb je in elk geval vergelijkingsmateriaal. Uiteindelijk kun je dan de bus kiezen die het beste bij je lijkt te passen en de beste prijs/kwaliteitsverhouding biedt. Als die busjes tenminste nog te koop zijn, uiteraard.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Vorige

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten