Bart heeft een 309 erbij! (zie halverwege pagina 1)

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Bart heeft een 309 erbij! (zie halverwege pagina 1)

Berichtdoor Bart-Peugeot » 14 sep 2006, 22:31

Hallo dan Peugeot liefhebbers.

Na maanden van rondneuzen en kennis maken met enkele mensen, zal ik me eindelijk een fatsoenlijk (en uitgebreid) voorstellen.

Ik ben dus Bart en inmiddels 36 jaar oud. Werk als Systeembeheerder bij de een Hogeschool (de grootste ;-)). Wonen doe ik in hartje Rotterdam, alweer 10 jaar. Dit nadat ik 6 jaar Groningen onveilig heb gemaakt.

Mijn vader rijdt sinds 1959 in een Peugeot (niet dezelfde) en hiermee is alle ellende (;-)) uiteindelijk mee begonnen. De interesse in Peugeot zat er zodoende als vrij vroeg in.
In 1983 zomervakantie, spotte ik de 205 voor het eerst in Frankrijk. Ik vond het meteen een leuk karretje. Naarmate ik wat ouder werd, ging ik meer en meer fantaseren over 'mijn' eerste 205.

In 1995 was het dan eindelijk zover. Ik was afgestudeerd en besloot een auto te gaan kopen. De 205 van een vriend van me was een geschikte kandidaat. Had wel een deuk in de linkerdeur, maar met een bevriend spuiter en wat zelfwerkzaamheid zag hij er werkelijk als nieuw uit. Het was een 205 XR 1.4 uit 1989.

Deze auto heb ik bijna 1,5 jaar gehad. Toen besloot ik de andere Peugeot modellen te gaan verkennen. (106, 605, 406, 406 Coupé, 206)
Naast de Peugeot voor dagelijks gebruik besloot ik eind 1999 een
klassieke Peugeot erbij te kopen. Het gewenste model was al lang en breed bekend, namelijk een 504 GL in sedan uitvoering.
Je raad het al, precies dezelfde als mijn Pa vroeger reed. Volgens hem de beste Peugeot ooit. (Ja, iedereen heeft zo zijn eigen favoriete model.)
De 504 rijdt erg fijn en is lekker ruim. Er is alleen 1 nadeel. Het is een goede auto, ik maak weinig kilometers, dus er hoeft weinig aan gesleuteld te worden.

Een jaar geleden begon het 205 virus weer de kop op te steken. Ik kwam enige jaren terug een enkele keer wel eens mijn oude (eerste auto) 205 tegen op straat. Mijn gedachte was dan; leuk als jeje eerste auto weer zou kunnen terugkopen. Analyse van de RDW database bracht echter aan het licht dat 'mijn' 205 nu niet meer rondrijdt.

Dus dan maar op zoek naar een andere. De XS sprak mij erg aan in mijn tienerjaren.
Ja de GTI was een droom, maar de XS misschien sneller bereikbaar. Echter de huidige prijzen vergelijkend en filosoferend over, kwam ik tot de conslusie dat een GTI het beste zou zijn. De jongensdroom zou dan uitkomen en op mijn leeftijd kun je een 'boy-racer' wel gebruiken. ;-)

Vanuit de Peugeothobby lees ik vrijwel dagelijks meerdere forums. En dit is er dus 1 van geworden.

Hier even een paar foto's van de huidige GTI, het is een Griffe.
Afbeelding
Maandagavond nog een gereviseerde achteras gemonteerd. Nu kan ik langzaam de boel weer opbouwen. Dan kan ik van het najaar lekker scheuren. ;-)

Hier een foto van mezelf (tijdens een proefrit met de 407 in 2004).
Afbeelding


Mijn 504
Afbeelding

Sinds ik dit forum volg, rij ik stukken meer met de 504. Sinds kort rijdt ze echter nog lekkerder. Oa nieuwe banden en de onsteking afstellen hebben ervoor gezorgd dat ik steeds meer oldtimerverkocht raak. vande zomer zijn we met de 504 naar Frankrijk geweest. Fantastische reiswagen is het. Lekker ruim en comfortabel.


Ik nog even aan het Sleutelen (wel GTI, geen Griffe)
Afbeelding
Afbeelding

Is dit dan al het nieuws??

Nee!

In maart kocht/bestelde ik namelijk alvast een 207. Dit zonder er ooit 1 in het echt gezien te hebben, laat staan erin gereden te hebben.

Dit is hem.
Afbeelding
Hier staat ie nog bij de garage. Maar sinds 12 mei in mijn bezit. Meer weten? Check http://www.peugeot207club.nl (is van mij) :lol:

Verders valt nog te vertellen dat Skiën één van mijn hobbies is. En mijn vriendin woont in Breda, vandaar dat ik ook in die contreien wel eens te vinden ben. De 207 rijdt daar nu ook rond. Aan de 504 heb ik genoeg!

Naar mijn werk ga ik met de trein, dat is goedkoop en snel (mijn werkgever vergoed liever de trein voor 100%,met je eigen auto krijg je ongeveer 5% vergoed).

Hier laat ik het ff bij. Wil je nog wat van me weten, dan hoor ik het wel!

Groetjes, Bart.
Laatst bijgewerkt door Bart-Peugeot op 12 maart 2008, 16:48, in totaal 5 keer bewerkt.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Mockenrue » 14 sep 2006, 23:27

Iemand die we nog veel gaan zien denk ik. Welkom.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2748
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Bart-Peugeot » 14 sep 2006, 23:41

Mockenrue schreef:Iemand die we nog veel gaan zien denk ik. Welkom.

Dank je. :lol:

Ik heb ook al 127 berichten geplaatst in die 3 maanden dat ik hier rondzwerf. Jullie zijn nog niet van me af! ;-)
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Evert G.D » 15 sep 2006, 00:09

Nou, een verlaat welkom dan. Mooie auto's trouwens en jij bent nogal 's in iets anders te spotten :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 17 sep 2006, 09:46

Nou Bart das een hoop info, toch nog welkom :wink:

Mooi wagenpark.
Ben je daar aan het sleutelen in een parkeer garage? dat lijken mij ook geen ideale omstandigheden :?
Die Griffe origineel 8) of gesjonnied :(

PS
Zou die foto van je Griffe wat kleiner mogen vanwegen zijwaards scrollen.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Bart-Peugeot » 17 sep 2006, 18:06

De Griffe is en blijft origineel. :lol:

Wel zijn er kleine zaken die niet origineel zijn, uitlaat en cliowisser achterop, dat zijn dingen die ik mogelijk zo laat. ;-)

De foto van Griffe heb ik verkleind, nu hoeft er niet meer zijwaarts gescrolled te worden.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Gilletti » 17 sep 2006, 18:57

Bart-Peugeot schreef:Wel zijn er kleine zaken die niet origineel zijn, uitlaat en cliowisser achterop, dat zijn dingen die ik mogelijk zo laat. ;-)


Clio wisser, zilvergrijze bumperstriping....is dat niet de auto van Martijn "205 Griffe"?
Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom we hem hier niet meer treffen. :?
Heb je hem al lang?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Bart-Peugeot » 17 sep 2006, 21:58

Ik heb de Griffe sinds april dit jaar. Ik heb er 20 meter mee gereden. Enkel de autoambulance af! ;-)

De Griffe is daarvoor 2 jaar in het bezit geweest van iemand van de 205gti club. (Geen Martijn). De Clio Wisser door hem gemonteerd.
Ook in die 2 jaar is de Griffe niet op de weg geweest.

De Griffe van Martijn zal dus een andere moeten zijn. ;-)

Met de bumperstriping op een 205 zit het als volgt:
- De goedkope modellen hebben er geen
- De GTI heeft rode
- Enkele luxe modellen hebben chromen
- De Griffe heeft zilvergroenachtige

Omdat de originele Griffe bumperstriping niet meer bij de dealer te bestellen is, zoeken veel mensen hun toevlucht tot de chromen variant.

Mijn Griffe heeft nog de originele bumperstriping. :-)

Om details als een cliowisser ipv 205 wisser maak ik me nu nog niet druk. De wagen moet eerst goed rijden en me technisch naar de zin zijn, voordat ik om een wisser druk ga maken. ;-)
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Bart-Peugeot » 10 maart 2008, 22:59

Zo, een 309 gekocht voor 80 euro! :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Peugeot 309 1.4 benzine (monopoint injectie) 1993, rood, 5 deurs.
Km stand chasis en blok ongeveer 250.000 km (teller staat hoger ivm met andere tellerbak)

Vervangen in zomer 2007:
- nieuwe uitlaat met katalysator (kosten 150 euro)
- gereviseerde startmotor (kosten 80 euro)
- nieuwe multiriem voor dynamo (kosten 15 euro ANWB)
- tellerbak van een GTI, waardoor toerenteller niet werkt. Totaal KM stand klopt hierdoor ook niet.
- nieuw zijraam, bijrijderskant (kosten 150 euro)
- in 2006 een nieuwe kachel radiator

Apk afkeurpunten:
- voorremmen
- remleidingen (geen lekkage, wel roestig)

Extra opmerkingen:
- de auto heeft geen roest.
- motorblok is zwetende zoals bij peugeots van deze leeftijd, olieverbruik is 1 liter per 8.000 km.
- de bijrijdersraam is ingeslagen geweest door een (dronken) persoon welke de auto wilde verplaatsen, hierdoor zit er een deukje in de bijrijdersportier aan de bovenkant want zijn hand-oog coordinatie was niet optimaal. Zit een nieuwe raam in (carglas).
- accu is zwak, dagelijks gebruik is echter geen probleem, maar na een week stilstaan start hij niet gelijk.
- getint glas, met uitzondering van de bijrijderskant. Indien gewenst heb ik hier getint glas voor.
- auto staat op reservebanden.

Kortom, simpele puntjes om door de apk te komen. Al is het vervangen vd remleidingen wel veel werk. Maar goed, dat heb ik nou bij zoveel 205jes gedaan, dus een 309 zal ook wel lukken.

Deze 309 gaat op termijn naar een neefje van me. :-)
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Evert G.D » 11 maart 2008, 01:00

Tsja, soms heb je geluk. In dit geval heet geluk Follydock... :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Harrie » 11 maart 2008, 01:14

hoi Bart,
we kennen je idd al veel langer, leuk dat je een en ander toelicht!
504 GL is inderdaad een fantastische voiture, goede keus!
205 Griffe is een beauty, en zeldzaam.
309 is een leuk project, zo zie je maar, kwalitatief zeer goede auto voor weinig geld,
zeker als je een en ander zelf kunt doen.
Je neef is straks je vaste autowas-en poetsslaaf? :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Siert » 11 maart 2008, 09:36

Leuke 309! (En de rest)
1990 Peugeot 309 1.6 XLS - Finse uitvoering [@SportKlassiek] [@309Ownersclub.com]
Siert
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 08 maart 2008, 20:57
Woonplaats: Finland

Berichtdoor Stixx » 11 maart 2008, 11:59

Yow yow, een zeer interessante verzameling, ja hoor !!
Vooral de 309 makes my day, hehe :-) :D :wink:
Old School French Power - Peugeot 309 GTI16 by Pro Racing
www.peugeot4rent.tk - www.rallyservice4rent.tk
www.belgianlimousineservice.com
Stixx
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 10 maart 2008, 19:21

Berichtdoor Bart-Peugeot » 11 maart 2008, 12:45

De 309 zal slechts tijdelijk op mijn naam staan.

Auto is gekocht via 205gti.nl, de aanbieder vond het zonde om hem naar de sloop te doen.

De auto is (officieel) gekocht door mijn neef. (Zoon van mijn zus).
Omdat de auto in Rotterdam stond heb ik hem opgehaald.

We gaan de auto weer apk klaar maken (kan ik ook wel alleen, maar samen is leuker).

Als de 309 gekeurd is, gaat ie naar het broertje van mijn neef.

Op deze manier zorg ik er wel voor dat het aantal Peugeots in de familie vergroot wordt. :-)
Laatst bijgewerkt door Bart-Peugeot op 11 maart 2008, 12:59, in totaal 1 keer bewerkt.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Bart-Peugeot » 11 maart 2008, 12:45

Ik kocht dit weekend ook nog een 106 (100 euro), hierover later meer. :mrgreen:
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Harrie » 12 maart 2008, 00:40

Bart-Peugeot schreef:Ik kocht dit weekend ook nog een 106 (100 euro), hierover later meer. :mrgreen:


Hoezo "Peugeot-GEK" :?: :mrgreen:
Goed bezig!
heel Nederland aan de leeuw verslaafd! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Evert G.D » 12 maart 2008, 01:37

Bart-Peugeot schreef:Ik kocht dit weekend ook nog een 106 (100 euro), hierover later meer. :mrgreen:


Je moet me toch 's vertellen hoe je dat doet... :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Bart-Peugeot » 12 maart 2008, 11:56

Evert G.D schreef:
Bart-Peugeot schreef:Ik kocht dit weekend ook nog een 106 (100 euro), hierover later meer. :mrgreen:


Je moet me toch 's vertellen hoe je dat doet... :mrgreen:

De 106 was van een kennis.

Prima karretje, 2 jaar geleden gekocht voor 700 euro. Goed onderhouden, volledige onderhoudshistorie, veel onderdelen vervangen.

Onlangs is de distributieriem nog vervangen. Kort hierna trad een elektrisch probleem op. Na contact maken begint de bardstofpomp direct te pompen en blijft dit doen.
Hij heeft al van alles onderzocht, ook het relais nabij de ECU vervangen, maar dat was het niet.

Omdat deze persoon nogal wispelturig is, wilde hij er direct vanaf, de auto kost nu die zo voor de deur staat immers alleen maar geld.
Hij wilde zelfs de sloop al bellen.

Ik bood honderd euro en toen was ie van mij. :lol:
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Mike » 12 maart 2008, 13:01

Bart-Peugeot schreef:Ik bood honderd euro en toen was ie van mij. :lol:

Haha, dat is een mooie deal! En in je achterhoofd heb je al een oplossing voor het probleem? :twisted:
Afbeelding
'89 1.4Evo TU3S P3XY ~ '91 1.9GTi DKZ M0MY-alike
Avatar gebruiker
Mike
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 05 feb 2007, 15:29
Woonplaats: Kedichem

Berichtdoor Bart-Peugeot » 12 maart 2008, 16:46

Mike schreef:
Bart-Peugeot schreef:Ik bood honderd euro en toen was ie van mij. :lol:

Haha, dat is een mooie deal! En in je achterhoofd heb je al een oplossing voor het probleem? :twisted:

Nee! :oops:
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Evert G.D » 12 maart 2008, 19:16

Nou ja, wat niet is kan komen, soms heb je ineens een helder idee... Vandaag hoorde ik van iemand die voor 50 euro een Golfje diesel (ik krijg het bijna niet getypt :evil: ) had gekocht, waarvan de eigenaar dacht dat de motor naar z'n grootje was. Filters schoongemaakt, nieuwe olie en 't ding rijdt al ruim een jaar als een zonnetje... :D

Overigens is een Golf géén auto, maar een Golf.... (een op zichzelf staand object dus...) Derhalve rijd ik niet in een Golf... :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Marinus » 12 maart 2008, 21:27

Bart, leuk dat je neef(je) ook gaat voor een Peugeot! Da's een goed begin van een 'mobiele loopbaan'. Complimenten met de scherpe inkoop. Veel succes en plezier ermee.

NB. komende dagen even uit de lucht i.v.m. verhuizing

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor Harrie » 12 maart 2008, 22:51

Evert G.D schreef:Nou ja, wat niet is kan komen, soms heb je ineens een helder idee... Vandaag hoorde ik van iemand die voor 50 euro een ****je diesel (ik krijg het bijna niet getypt :evil: ) had gekocht, waarvan de eigenaar dacht dat de motor naar z'n grootje was. Filters schoongemaakt, nieuwe olie en 't ding rijdt al ruim een jaar als een zonnetje... :D
Overigens is een **** géén auto, maar een ****.... (een op zichzelf staand object dus...) Derhalve rijd ik niet in een ****... :mrgreen:


je hebt tóch gepresteerd... 4 keer getiept! :twisted:
Nu is zekers je toetsenbord kapot? :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Evert G.D » 15 maart 2008, 00:33

LION604V6SL schreef:
Evert G.D schreef:Nou ja, wat niet is kan komen, soms heb je ineens een helder idee... Vandaag hoorde ik van iemand die voor 50 euro een ****je diesel (ik krijg het bijna niet getypt :evil: ) had gekocht, waarvan de eigenaar dacht dat de motor naar z'n grootje was. Filters schoongemaakt, nieuwe olie en 't ding rijdt al ruim een jaar als een zonnetje... :D
Overigens is een **** géén auto, maar een ****.... (een op zichzelf staand object dus...) Derhalve rijd ik niet in een ****... :mrgreen:


je hebt tóch gepresteerd... 4 keer getiept! :twisted:
Nu is zekers je toetsenbord kapot? :mrgreen:
grt, Harrie


:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Idranor » 15 maart 2008, 20:22

Tis toch triest dat een auto als de 309 in behoorlijke staat voor 80 euro op de markt komt. Nog even en er zijn er nog maar een paar over, want met zo'n marktwaarde vliegen die dingen naar de sloop. Dan zijn er over een jaar of wat nog maar een paar over. Maar misschien is dit wel een van die overblijvers! :-)
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron