Hallo camper liefhebbers

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor freedom » 20 feb 2006, 11:00

NU zie ik wat jullie bedoelen, de zijribbels lopen niet door over de zijdeur. Ik denk dat die er later ingezet is. Als ik het goed begrijp is er nog aan onderdelen te komen, dan zouden wij die in de toekomst weer in originele staat kunnen terugbrengen. Omdat de eigenaar schreef dat hier en daar wat roest zit, calculeren wij een nieuwe spuitbeurd in. Maar dan moet ie niet verrot zijn op de dragende delen. Is er iemand op dit forum die deze camper misschien al eens gezien heeft?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
freedom
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 19 feb 2006, 10:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Jeetje » 20 feb 2006, 11:41

Dit is trouwens een fabriekscamper zónder zijdeur:
Afbeelding

Deze heeft wel een hefdak (grotere stahoogte).

Het nadeel is dat je aan de zijkant -dus- het camperdeel niet kunt betreden. Dat móet dan via de achterdeurtjes/frietklep (onhandig; mede omdat daar de zitgroep is), of via de voordeur(en). Ook dat is naar mijn mening niet handig...

Zo'n zijdeur ís dus heel handig en het maakt -denk ik- dan eigenlijk niet zoveel uit of dat een (originele) schuifdeur is, of een later geplaatste (al dan niet door een gerenomeerde carrosseriebouwer) caravandeur...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor freedom » 20 feb 2006, 15:17

Dat is inderdaad niet handig, dan beter een later ingebouwde zijdeur! Hoe hard rijdt jullie camper? Ik hoorde van een kennis dat hij volgeladen maar 80 km. p.u. gaat en tegen een berg op zou het een drama zijn? Jullie hebben de ervaring. Is het waar of zit hij uit zijn nek te kletsen?
Ik zet alleen nog een vragen bij het Fransche kenteken, of er een carte gris is en of die afgemeld is door de voorgaande eigenaren?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
freedom
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 19 feb 2006, 10:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Jeetje » 20 feb 2006, 15:41

Onze camper heeft een 1.600 cc blok en haalt een topsnelheid bij volle belading van 120 km/uur. Dan trap je wel het gaspedaal gedurende lange tijd door de bodem en merk je aan het busje dat het dat niet echt prettig vindt. Ook de herrie in de cabine neemt dan onevenredig hard toe.

Onze cruisesnelheid is 95 km/uur bij 4.000 toeren. Dat loopt het motortje het fijnst en dat kan ie úúúúúúren volhouden...

Bergen zijn helemaal geen probleem! Wij hebben tijdens onze laatste vakantie (in Schotland) 4.000 probleemloze km's gereden en bergen met een stijgingspercentage van 25% (!!!!) genomen! Ons campertje heeft geen kik gegeven!

Het bewijs:
Afbeelding
(En dit is geen photoshop al lijkt het daar wel op. Het toestel flitste en daardoor reflecteerde het bord)

Ik denk dan toch dat met die J7 van die kennis wat mis is/was...

De 1.800 cc-uitvoeringen schijnen overigens niet zo idioot veel beter/harder te rijden dan de 1.600tjes. Dat verschil schijnt nauwelijks te merken te zijn. Wel wordt bij een verlengde en/of verhoogde J7 over het algemeen een 1.800 cc-motor geprefereerd omdat die net wat meer trekkracht heeft.

Overigens hebben wij ooit in een J7-dieselaar gereden en het viel ons op dat dát inderdaad zo'n ouderwetse diesel is: traag in het optrekken, etcetera, etcetera...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor freedom » 20 feb 2006, 15:48

Geklets dus, trouwens touren doe je niet op een betonnen baan, die zijn voor snel van A naar B, landelijke weggetjes wil je niet eens harder dan 80, zeker niet in heuvelachtig terrein.

Heb je nog een tip wat betreft het Fransche kenteken?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
freedom
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 19 feb 2006, 10:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Mark » 20 feb 2006, 16:25

Ja hoor, met onze voormalige 1600 cc J7 gelijke ervaringen als Jeetje. Kwam echt overal boven (zelfs uit stilstand wegtrekken op >15% pas de problem, en dan door voetje op de plank in 2, leuk hoor) en tussen 90 a 100 is idd de snelheid. Harder kan, bijvoorbeeld voor een vrachtauto inhalen, maar is geen feest voor motor en oren.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Idranor » 21 feb 2006, 15:23

Leuke foto met die 25%! :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Jeetje » 03 maart 2006, 14:03

Ik zie dat die J7 met Frans kenteken (zie foto hierboven) waar Freedom in geïnteresseerd was/is nog steeds te koop staat op Marktplaats...

Zou de aankoop niet doorgegaan zijn?
Zijn er nog wetenswaardigheden met betrekking tot deze J7/camper?

Ik ben wel benieuwd...

@Freedom: Laat even wat horen! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor freedom » 03 maart 2006, 17:26

Dag Jeetje, zoals beloofd onze bevindingen; Deze J7 had een heel hoog duke-tape gehalte. Een bij elkaar geplakt drama, wel zonde. Deze camper was dus rijp voor de sloop. De bodem, zijwanden en dak waren op veel plaatsen doorgeroest. Waterkringen in het plafon binnen. De camperdeur was op de regel beneden verrot en weer hersteld dmv plamuren. Wielkassen, gatenkaasje. De vloerbedekking op de wielkassen bij de bestuurders en bijrijderszijde was met duke-tape afgeplakt om de boel op zijn plaats te houden. Er was 1 lichtpuntje, hij reed nog. Ook waren de papieren niet in orde, ze zeiden dat ze dachten dat ze die dmv zoeken nog ergens moest hebben, ja-ja. Al met al, wrak op de weg. Maar wij hebben geen haast, wel ervaring nu, dus bedankt voor alle waarschuwingen. Groeten van Freedom.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
freedom
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 19 feb 2006, 10:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Jeetje » 03 maart 2006, 17:36

Dat vreesde ik -eigenlijk- al op basis van de foto's, maar je kunt altijd (positief) verrast worden...

Op zoek naar een écht mooie J7? Kost wat, maar dan heb je wel wat:
www.classicjaap.nl

Moet wel nog tot camper omgebouwd worden, maar dat is niet zo moeilijk. Ik heb onze camper ook geheel zelf gebouwd en als jurist heb ik niet écht 2 rechter handen! Niettemin is het interieur van ons campertje heel goed gelukt...

Wellicht is dit wat:
http://kamperen.2dehands.nl/markt/carav ... .html?q=j7

Staat geen plaatje bij... Gewoon eens bellen en gaan kijken...

of deze:
http://kamperen.2dehands.nl/markt/carav ... .html?q=j7

Weliswaar geen frietklep of schuifdeuren, maar wel verlengd (dus lekker veel ruimte) en een originele zij(schuif)deur...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor paragoensia » 10 maart 2006, 11:57

Die eerste advertentie is de mijne :D Daar zit zelfs een reserveband van Jeetje bij :wink: Inmiddels staat er ook een foto van de camper bij. Mocht iemand meer willen weten over deze auto dan kan je me altijd bellen of mailen (0614105953) (paragoensia@hotmail.com)

It's a small world after all!

gr,
Tim
Don't fall apart on me tonight I just don't think that I can handle it!
Avatar gebruiker
paragoensia
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 01 apr 2005, 10:11

Berichtdoor Chris De Backer » 14 maart 2006, 13:09

De 2é advertentie heeft een beetje een rare achterkant vind ik, geef mij maar de gewone achterkant
Afbeelding
Wegens plaatsgebrek verzamel ik Peugeot miniaturen.
Onderandere de 504 pick-up Dangel, J7 en 302/402 Darl'mat.
En de thema's Tour de France en Parijs - Dakar
Chris De Backer
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 01 jun 2004, 18:24
Woonplaats: Meerdonk, België

Berichtdoor paragoensia » 14 maart 2006, 13:50

Daarom :D

je kan beter de van die eerste advertentie kopen :wink:
Don't fall apart on me tonight I just don't think that I can handle it!
Avatar gebruiker
paragoensia
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 01 apr 2005, 10:11

Vorige

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten