Hallo Peugeot liefhebbers

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hallo Peugeot liefhebbers

Berichtdoor Je@n-Pau1 » 01 okt 2023, 09:42

Ik ben Jean-Paul en heb nu ruim een jaar mijn Peugeot 205 Accent. Mijn 2e exemplaar; na een Ace ooit.
Mijn 205 is er ook voor de gebruikelijke ritten; ik vind het leuk om me met een klassieker te verplaatsen.
Heeft eenvoudige techniek en zou daarom snel te leren moeten zijn. Als elektrotechnicus heb ik technische
kennis, zodat storingzoeken in het elektrisch systeem voor mij geen probleem zou moeten zijn. Ik heb nog
weinig sleutelervaring. Toch durf ik met technisch inzicht en wat gezond verstand het onderhoud te doen.
Reparaties doen vraagt iets meer lef. Een werkplaats handboek en info op het internet zijn een goed begin.

Na het bezoeken van het 40 jaar 205-feest was aanmelding bij dit forum natuurlijk een kwestie van tijd.
Met andere Peugeot liefhebbers van gedachten wisselen is leuk en leerzaam. Vooral kennisuitwisseling met
andere bezitters van een 205 is voor mij interessant. Mijn indruk van de 205-liefhebber op dit moment is
dat het best down-to-earth mensen zijn, zonder liefhebbers van andere modellen en merken uit te sluiten.
Een prettig bont gezelschap van jong tot oud(er!) en uit alle delen van het land. Wat zeg ik... Europa!

Onlangs heb ik beide stoelen en het bankje vervangen door een set nette, gebruikte exemplaren.
De stof klopt goed bij de auto en lijkt veel minder kwetsbaar dan het originele, wat ging scheuren.
Er zijn nog een paar andere zaken in het interieur die niet goed werken of moeten worden nagezien.
Op (zeer) korte termijn ga ik eerst de carburateur reviseren want bij lagere toerentallen draait de motor
niet meer soepel. Een flesje brandstof reiniger hielp maar even... slijtage en veroudering lijkt het euvel.
Wat ook nodig is maar pas daarna wordt aangepakt: de (vele) oppervlakkige roest rondom het koetswerk.

Afbeelding
Met pas vervangen stoelen en bank, een dag voor bezoek aan het 40 jaar 205-feest. Fake-kenteken...

Afbeelding
Zoals ik hem kocht. Met nog het oorspronkelijke zitgedeelte wat nodig aan vervanging toe was.

Afbeelding
Bediening en dashboard zijn in nette gebruikte staat, met ruim 141700 op de teller bij aankoop.
Laatst bijgewerkt door Je@n-Pau1 op 06 okt 2023, 14:09, in totaal 6 keer bewerkt.
Peugeot 205 1.1 XE Accent, XW7, 1985, kenteken zie profiel info
Plaisir de conduire
Avatar gebruiker
Je@n-Pau1
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 01 okt 2023, 07:56
Woonplaats: Zeist

Re: Hallo Peugeot liefhebbers

Berichtdoor Jasper4980 » 01 okt 2023, 10:22

Welkom! Kennis is hier vol aanwezig dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Op je profielfoto ziet het er uit als een mooi wagentje, heb je nog meer foto's?
Avatar gebruiker
Jasper4980
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 17 mei 2023, 10:23
Woonplaats: Haarlem

Re: Hallo Peugeot liefhebbers

Berichtdoor DoubleDellorto_XS » 04 okt 2023, 09:52

Hi Jean Paul, welkom op het forum! Altijd leuk er weer een klusser bij te hebben.. Succes met het sleutelen en schuren..

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
DoubleDellorto_XS
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 01 jun 2022, 10:06

Re: Hallo Peugeot liefhebbers

Berichtdoor Je@n-Pau1 » 08 okt 2023, 10:35

Vriendelijk dank voor jullie welkom. Ik heb de opmaak van mijn intro inmiddels wat aangepast.
Zo hoeft op smartphones niet zoveel gescrolld te worden en is het formaat van de foto's passend.
Peugeot 205 1.1 XE Accent, XW7, 1985, kenteken zie profiel info
Plaisir de conduire
Avatar gebruiker
Je@n-Pau1
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 01 okt 2023, 07:56
Woonplaats: Zeist

Re: Hallo Peugeot liefhebbers

Berichtdoor Je@n-Pau1 » 22 nov 2023, 19:06

Onlangs de carburateur van mijn 205 uitgebreid gereviseerd.
Aanleiding was een slecht draaiende motor bij gas terugnemen en bij stilhouden.
Na inbouw en afstelling werkte de motor weer zoals het hoort.
Kostte veel tijd en inspanning, maar dat was het zeker waard!
Afbeelding
Afbeelding
Peugeot 205 1.1 XE Accent, XW7, 1985, kenteken zie profiel info
Plaisir de conduire
Avatar gebruiker
Je@n-Pau1
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 01 okt 2023, 07:56
Woonplaats: Zeist

Re: Hallo Peugeot liefhebbers

Berichtdoor Jasper4980 » 22 nov 2023, 19:55

Top zeg, lekker bezig!
Avatar gebruiker
Jasper4980
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 17 mei 2023, 10:23
Woonplaats: Haarlem


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten