Even voorstellen

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen

Berichtdoor Vermeulen1977 » 24 jun 2020, 17:19

Mijn naam is Emile (Frans, misschien rijd ik daarom wel Peugeot en Citroën) en ik heb gisteren eindelijk de trekker overgehaald op de aanschaf van een 607 2.7 hdi. Ik ben binnenkort dus arm wat de wegenbelasting betreft (zeker omdat we ook een C5 2.2 hdiF hebben), maar dit is wel een auto en vooral een motor die ik altijd wilde hebben. Ik heb hiervoor 508, 407, 307 en 206 gereden. Dus....de lijn is eigenlijk heel logisch.

Het is een gok en een beetje een project met 273.000 km, maar de motor lijkt prima en de onderhouds historie bij Peugeot Pauw is sluitend (inclusief distributieriem en EGR). Uit de APK-geschiedenis kwam geen narigheid en geen gezweet of gelek, dus met een nieuwe APK gaan we er samen tenminste een jaar tegenaan. Voor 2100 euro wilde ik de gok wagen.

Ik ga de auto polijsten en van binnen helemaal schoon maken (rokers auto) en hij heeft een oliebeurt nodig. Links en rechts een rubbertje dat aandacht nodig heeft en de spiegel en het raam aan de bestuurderskant luisteren niet altijd, maar dat lijkt een contactje te zijn. Verder het display tussen de klokken, dat wordt slecht als het warm wordt, iemand ervaring met het vervangen ervan?

Ik zou het sowieso leuk vinden om eens met zelfsleutelaars in contact te komen. Ik woon zelf in Amersfoort en kom dagelijks in Utrecht.



Groet,
Emile
Vermeulen1977
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 24 jun 2020, 17:04

Re: Even voorstellen

Berichtdoor tim1993 » 25 jun 2020, 09:24

Gefeliciteerd met deze ultieme 607! Echt geweldig. Zelf ooit een 607 2.2 benzine gehad en was echt een geweldige en vooral stille auto.

Dat display is wel een kwaal van deze auto en van de 407. De tellerbak verwijderen van een 607 is zeer eenvoudig en dan zou die gerepareerd moeten worden (of eentje zoeken op sloop of iets dergelijks). Ik meen me te herinneren dat er bovenin de tellerbak een klein gaatje zit, steek daar een schroevendraaier in en je kan de unit er zo uit pakken.
PB voor uitlezen van je Peugeot of Citroën!

Citroën BX 16TRi '86
Peugeot 305 2.0T '85 in aanbouw
Peugeot 406 3.0 V6 ‘99
Saab 9-5 3.0t V6 '98
tim1993
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 22 jun 2016, 15:11


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten