Nieuw lid, dus ff voorstellen en ook een vraagje over radio

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Nieuw lid, dus ff voorstellen en ook een vraagje over radio

Berichtdoor Marcel70 » 29 jan 2020, 16:07

Goedemiddag,

Mijn naam is Marcel en sinds ruim een jaar in het bezit van een Peugeot 407SW 2.0 uit 2008.

Wat een heerlijke reiswagen is dit! :D

Nu al een jaar dus en zonder problemen oké, wel de condensor van de airco vervangen em inmiddels een beurtje gehad.

Als iemand mij kan uitleggen hoe ik foto's kan plaatsen, dan zal ik dit doen...

Even een vraagje; ik heb de uitgebreide radio met navigatie scherm bovenin het dashboard. Ook heb ik in mijn middenarmsteun een USB aansluiting. Nu zie ik op internet dat je een DAB+ module kunt kopen welke je kunt aansluiten op een USB poort. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan ik, wanneer ik dit soort dingen wil, beter een zo'n passende Android radio kopen via AliExpress.....

Fijne dag en groet,


Marcel
Marcel70
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 jan 2020, 15:56

Re: Nieuw lid, dus ff voorstellen en ook een vraagje over ra

Berichtdoor Doornekamp33 » 29 jan 2020, 20:51

Je hebt dus een RT met kleurenscherm?

Maaktneigenlijk weinig uit, een RT is ivm de afwijkende bekabeling niet zomaar te vervangen door een brakke xhinnees, je zal wat bekabeling moeten aanpassen en weten wat je moet aanpassen, daarna moet je de radio nog om programmeren naar een RD voordat het werkt.
Je zal ook wat dingen missen die je nu wel hebt op de radio, zoals eventueel als het aanstaat visuele parkeersensoren.

En DAB is nog niet zo spannend, hooguit meerwaarde als je een zender wil luisteren die alleen via DAB uitzend.

Dus zou ik voor een losse unit gaan.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Nieuw lid, dus ff voorstellen en ook een vraagje over ra

Berichtdoor Marcel70 » 29 jan 2020, 21:33

Thanks!
Klopt, een RT3 als ik het goed heb. Prachtige radio met inderdaad parkeersensoren, een telefoonmodule (oké, wel met apart simkaartje wat niet altijd praktisch is), maar het doet het allemaal prima en ziet er fraai uit. Alleen de navigatie is verouderd (kan wel updaten tot 2018 geloof ik) en ik vind het aanbod via DAB+ wel interessant.

Zo'n chinees geeft me idd niet alle vertrouwen. Ze zeggen dat alles via canbus wordt aangesloten en dat je dus alle functies zou moeten blijven behouden. Maar ik vind het toch wat spannend.

Dus inderdaad denk ik toch maar een losse unit.
Marcel70
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 jan 2020, 15:56


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron