Hallo ik ben Nico

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hallo ik ben Nico

Berichtdoor Nico Indenor » 24 jan 2020, 22:01

Hallo Allen,

Ik heet dus Nico , 49 jaar, woont in de Drechtsteden en allround monteur van alles waar een sleutel tang of lastoord op past en een slijptol in te zetten valt. Kan niet bestaat niet, soms duurt het bijna onmogelijke wat langer.
Zoals de naam al zegt heb ik iets met Indenor diesel. Dat deze nogal wat in Peugeot zitten brengt mij dus ook hier.
Natuurlijk ook nooit te beroerd om mensen te helpen met allerlei andere probleempjes die auto;s en techniek ,met zich mee kunnen brengen
Jaren terug had mijn broer een J7 camper van 1970. Een benzine. Wij er eentje met een 2.3 diesel voor motor bak en schijfremmen bijgekocht op de sloop. Deze stond reeds 10 jaar stil. De sloper verzekerde ons dat hij liep. Had moorddadige compressie zei hij.
Slang vanaf de opvoerpomp in een legergroene jerrycan diesel, startaccu met kabels op de plus en min, schroevedraaier tegen de polen op de starter en jahoor, drie maal rond en zonder gloeien gewoon draaien!
Helaas was de bus zo rot als een mispel en brak finaal door midden! Tja jaren 80 kon er nog wat. Met de accutol wat gaten in een buis geboord, deze als boom onder de bus uit laten steken, koppeling eraan bevestigd , stuur vastgezet , en gewoon aan de trekhaak gehangen en de Brienenoord over. Jaren met plezier met die camper weggeweest! BEEST VAN EEN MOTOR! Hymers van 100000 gulden mee losgetrokken.
Nu ben ik inmiddels een merk afgedwaalde. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik ben bezig om een Ford Scorpio diesel met de 5 bak in mijn Ford Transit busje van 1973 te meubelen.
En je raad het al, dit is een 2,5 XD3T(90 PK) Indenor die Ford bij de Fransen geleend heeft. Nu heb ik dus ook nog een Land Rover van 1969. Nu is de kwaliteit en het vermogen van 63 hele paarden(als er geen 10 een verlofdag nemen) van Laro blokken niet om over naar huis te schrijven.
Dus je raad het al, er zijn pasplaten te koop geweest en wat komt er voor blok in? Een XD3TE(105 PK) van een 505. Mocht iemand goede ideen hebben? altijd welkom, we kunnen niet alles zelf weten toch?

groeten Nico
Nico Indenor
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 24 jan 2020, 21:33

Re: Hallo ik ben Nico

Berichtdoor Tobias106205 » 26 jan 2020, 15:21

Welkom op het forum. Leuke verhalen!
Ik ben me zelf aan het oriënteren op een geschikte swap voor in mijn 504.
Zit te denken aan iets van Volvo met achterwielaandrijving...
Tobias106205
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 14 aug 2019, 11:36


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten