Dick (Malta) 1984 Peugeot Pickup 504 1.9 Diesel

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Dick (Malta) 1984 Peugeot Pickup 504 1.9 Diesel

Berichtdoor maltacode » 26 mei 2019, 11:31

Hallo allemaal,

Even voorstellen, mijn naam is Dick. Ik ben woonachtig in Gozo, Malta (EU) sinds 2012 en ben zelfstandig ondernemer als software ontwikkelaar en web designer. Ik heb een grote voorliefde voor klassieke pickup en heb van de week een 504 pickup uit 1984 (volgens het logboek) gekocht (ik ben de tweede eigenaar). Het is een 1.9 diesel (welk model precies weet ik nog niet, aangezien er twee versies zijn uitgebracht en ik kan het excate model (nog) niet achterhalen). Wellicht dat iemand op dit forum mij kan helpen. De pickup is van een eier-boer geweest die moest huilen bij het afscheid. Voor Maltese begrippen is de auto erg netjes en redelijk goed onderhouden. Ik ben ook erg blij met de aankoop. De kap die erop zit is niet origineel, wel goed gebouwd. Maar die gaat eraf, ik wil een pickup ;) Hierbij wat foto's van mijn pickup.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals vaak gebeurt hier als iets afbreekt dan vervangen ze het met de goedkoopste onderdelen, de hendel vand de knipperlichten/claxon is afgebroken dus maar even twee schakelaartjes erbij gezet, niet echt praktisch in het gebruik. Zoek nog de orginele schakelaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als ik hier een auto als classic wil registreren moet deze origneel zijn, dus heb ik de kap eraf gehaald (heeft ook mijn voorkeur). De zijspiegels moesten eraf, anders kreeg ik het niet door de garage deur. Die waren toch niet origineel en beschadigd, dus daar moet ik op naar zoek.
Afbeelding

Ik hoop veel informatie over mijn model hier op het forum te kunnen vinden, en wellicht wat goede tips voor onderdelen en reparatie. Ik heb zelf in het verleden meerdere Peugeots gehad, twee 204's, een 205. Erg fijne auto's met een beetje gebruiksaanwijzingen ;)
Met vriendelijke groet, Dick
1984 Peugeot 504 Pickup 1.9 Diesel · 2005 Vespa GTS250ie
Avatar gebruiker
maltacode
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 26 mei 2019, 10:56
Woonplaats: Xaghra, Gozo, Malta

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten