Even Voorstellen Richard

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even Voorstellen Richard

Berichtdoor RichardAlles » 26 feb 2019, 12:59

Ola!

Mijn naam is Richard Alles, bijna 23 jaar jong en woon in Purmerend.
Ondertussen al een aantal Peugeot's gehad! Virus overgenomen van mijn vader, die sommigen hier mogelijk wel kennen :mrgreen:. Zal in het kort (uiteraard met foto's) even samenvatten waar ik tot nu toe in gereden heb.

Peugeot 205 1.1 Accent
Gekocht toen ik net een maand mijn rijbewijs had voor 500 euro. Meteen de koppakking gewisseld en daarna 50.000 km (uiteraard met oliewissels elke 10.000) probleemloos rondgereden. Heerlijke auto was dat.
Afbeelding
Hierna heeft mijn vader deze overgenomen al winterauto, al snel kwamen er gebreken en was het niet meer waard deze te redden :cry:

Peugeot 306 1.4 XT
Vervolgens wou ik iets nieuwers, en gezien ik opgegroeid ben in 306jes (welliswaar 2.0's), vond ik dat een mooie opvolger. Mijn oog viel op een 306 1.4. Qua verbruik nog een keer leuk, en uiteraard mooie auto's. Had een van de laatste (fase 3), met de mooie mistlichten. Ook hier vrijwel probleemloos 50.000 km mee gereden.
Afbeelding
Toen kwam het moment dat ik veel moest gaan rijden en een Diesel de verstandige keuze zou zijn

Chevrolet Aveo 1.3d
Helaas geen Peugeot deze keer.. Maar ik heb het altijd een heel mooi model gevonden, en onder de kap is het gewoon een corsa'tje. Niets mis mee.
Afbeelding
Ik begon Peugeot toch wel te missen. Prima auto met meer luxe als ik gewend was, maar ik miste mijn 205 heel erg. Na een baanwissel waarbij ik niet veel km's meer hoefde te maken, ging ik weer kijken voor een 205.

Peugeot 205 1.1 Forever
Mijn oog viel op deze. Echter na de koop deed zich meteen wat moois voor: de KVS + Stop lampen gingen aan. Direct langs de weg stil gezet, schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn met de kvs sensor. Hier heb ik een tijd mee doorgereden, maar zowel mijn vriendin als ik waren het ermee eens dat er iets anders bij moest komen waarmee ik veiligere km's kon gaan maken.
Afbeelding
De 205 heb ik nog eventjes gehouden tijdens het bezit van de opvolger, maar ik kwam niet aan op knappen toe, dus heb deze verkocht

Peugeot 206 1.6 16V XS Premium
Voor een vervanger van de 205 heb ik meerdere Peugeot's/Citroens op het oog gehad. Gekeken voor een C4 1.6, toch wat dingetjes zaten daar aan wat me niet zinde. Toen kwam deze op het oog. Net binnen, was erg enthousiast. Meteen gaan kijken, blok zag er netjes uit. Geen olie in KVS, olie net vervangen en reed heerlijk! Wel wat puntjes, maar geen grote dingen. Onderstaande foto is hoe hij er nu bij staat, op zijn wintersetje. Standaard 14 inch staal, wit gespoten en naafkapjes van een 106 rallye ertussen.
Afbeelding
Ik heb nog veelste veel op mijn to-do list staan. Maar op mijn verjaardag (8 maart) huren een vriend van me en ik een garage af om al wat dingen te doen aan de 206.
- Distributie + multiriem
- Stabilisator stangen links en rechtsvoor vervangen - rammelen op klinkerwegen, niet heel ernstig maar best storend)
- Magnaflow einddemper - is een universele, gaan we op maat maken (zie foto hieronder hoe het eruit komt te zien)
- Universele (hete)luchtfilter - verre van ideaal, maar vind het aanzuiggeluid zo nice. W.b.t. koude lucht toevoer ga ik nog even over nadenken hoe ik dat ga doen
Afbeelding

Voor in de toekomst:
- Schroefset
- Ragazzon middendemper
- OZ rally racing wielen
- Kuipstoelen - wel klapbare gezien ik nog wel eens passagiers meeneem achterin
- OMP deep dish stuur
En ongetwijfeld verzin ik nog wel iets.

Voor heel ver in de toekomst zou ik zelfs wel een snel 1.6 blok willen bouwen met een vriend van me. Of dat gaat gebeuren weet ik nog niet, zien we dan wel :lol:

Voor nu in ieder geval reden genoeg om verder te sparen :mrgreen:
RichardAlles
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 feb 2019, 12:13

Re: Even Voorstellen Richard

Berichtdoor beeperhorrie » 26 feb 2019, 15:31

Dat is even uitgebreid voorstellen. Welkom hier, genoeg kennis te vinden en genoeg meldingen van leuke dingen om te ondernemen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten