Even voorstellen

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen

Berichtdoor Ritmeester » 27 aug 2018, 17:09

Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier en wil me daarom graag aan jullie voorstellen. Mijn naam is Jacques Limpens, 67 jaar en woon in Odijk (bij Bunnik/Utrecht). Ik ben gepensioneerd ICT-manager en werk al een aantal jaren niet meer, dus tijd genoeg voor mijn hobby.

Afbeelding.

Mijn bijnaam komt van het feit dat ik bestuurslid ben van de Dutch Historic Rally Club, die onder andere een stuk of zes kaartleesrally's (dus geen snelheidsrally's met klassementsproeven) voor klassieke auto's per jaar organiseert. Binnen het bestuur ben ik verantwoordelijk voor de organisatie daarvan, soms zet ik ook enkele uit. Vandaar de titel/functie ritmeester.

Ik heb al heel lang klassieke auto's gehad: zes Lancia's, twee Alfa Romeo's, een enkele Saab 96, twee Mercedessen (W108 en een W201), een Fiat 124, BMW E12....Niet allemaal tegelijk hoor! Een aantal van die auto's heb ik ook gebruikt voor het rijden van klassieke rally's, tot een aantal malen de Tulpenrallye toe. Maar ik ben van "beroep" de navigator, dus dan reden anderen in mijn auto met mij ernaast. Ik heb dat ook een aantal jaren met mijn jongste zoon gedaan.

Een lichte voorkeur voor Italiaans is wel duidelijk. En nu een Peugeot 504 GLD uit 1977. Da's immers ook een beetje Italiaans. Ik had liever een 504 coupé of cabriolet gehad, dat is nog meer Italiaans, niet alleen het ontwerp, maar ook in Italië gebouwd, maar ja, dat kan mijn pensioentje niet trekken. Dus de berline met zo'n heerlijke trage, stinkende en luidruchtige Indenor dieselmotor. Dat is voor mij ook een groot deel van de charme. Een Franse auto moet toch een diesel zijn? In elk geval tot voor kort.

Afbeelding

Het is overigens mijn tweede Peugeot, ik heb ook een 106 (Diesel!) gehad, die ik naast mijn klassieker gebruikte voor het dagelijks vervoer. Natuurlijk een heel andere auto met een ander doel.

Technisch is mijn 504 helemaal bij de tijd, al blijft er altijd wel wat te doen en te verbeteren. Daar ga ik ook zeker komende tijd aan mee aan de slag. En aan de buitenkant heeft hij ook wel wat tlc nodig, op een aantal plekken dient zich het roestduiveltje aan in de vorm van wat blaasjes, dus ook daarmee zal ik komende tijd aan de slag moeten.
Ritmeester
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 27 aug 2018, 12:06
Woonplaats: Odijk

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Frank.04 » 28 aug 2018, 11:01

Welkom Jacques!

Leuke club, die DHRC!

Laatst nog meegereden met de midzomerrit, erg de moeite waard.

Je hebt nog niet vermeld dat je van de fijne kompassen levert, waarmee ik dit jaar de Tulpenrally reed.

Wellicht verkoop je er genoeg om een 504 C/C aan te schaffen.

Met groet van Frank
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Even voorstellen

Berichtdoor RobinHoed » 28 aug 2018, 19:54

Welkom op het forum Jacques, een echte oldtimer liefhebber dus 8)

Heb zelf pas sinds een jaar een oldtimer, die pas sinds april echt rijd.
Dus al diverse tochten met de APH en 404 vereniging meegereden.

Toevallig maandje terug jou in het filmpje van de DHRC gezien toen ik opzoek was naar toertochten / rally's.
Maar goed wellicht eerst maar eens een cursus volgen om te kijken wat het precies inhoud en of we de kosten willen maken van meet apparatuur.

Geniet van de 504, blijven mooie auto's
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Ritmeester » 29 aug 2018, 11:47

Je bent net te laat; zaterdag 25 augustus hebben we een kaartleescursus gehouden in Apeldoorn: 's ochtends theorie, 's middags een oefenrit rijden, waarna hij bij terugkomst uitgebreid wordt besproken. De volgende kaartleescursussen zijn begin februari en begin maart in Bunnik. Overigens kan ik je onze "KLIP's" (Kaartlezen in de praktijk) aanraden. Dit zijn ritten, speciaal opgezet voor beginners (al kennen we ook een Sport- en Expertklasse voor de meer ervaren equipes), met een minikaartleescursus van een uur vooraf voor de beginnende equipes en een uitgebreide uitleg achteraf. Je bent ook als niet-lid van harte welkom, al betaal je dan wel wat meer inschrijfgeld. De volgende KLIP's zijn op 8 september (inschrijven kan nog) in de kop van Noord Holland en KLIP IV op 3 november in het westelijk gedeelte van de provincie Utrecht.
Laatst bijgewerkt door Ritmeester op 31 aug 2018, 22:55, in totaal 1 keer bewerkt.
Ritmeester
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 27 aug 2018, 12:06
Woonplaats: Odijk

Re: Even voorstellen

Berichtdoor pauldevries » 31 aug 2018, 10:41

Welkom Jacques, Wat een leuke autogeschiedenis, heel veel plezier gewenst met de 504
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Ritmeester » 08 sep 2022, 11:04

Tja, dat is al weer vier jaar geleden. Dat het zo'n tijd is heeft te maken dat ik mijn 504 weg heb moeten doen en het zonder klassieke Peugeot heb moeten stellen. Ik had dan ook mijn lidmaatschap van de pcn opgezegd. Maar daar is gelukkig een einde aan gekomen. Ik ben in het trotse en gelukkige bezit van een 604 V6 SL uit 1976. En ook weer lid geworden van de pcn. Wellicht zal ik me hier weer wat gaan roeren..
Afbeelding
Ritmeester
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 27 aug 2018, 12:06
Woonplaats: Odijk

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Frank.04 » 08 sep 2022, 11:53

Deze 604 is mij bekend, een fantastisch rijdende SL Automatique op LPG!

Veel plezier er mee.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Even voorstellen

Berichtdoor 309NL » 08 sep 2022, 18:37

Lijkt me een nette 604, meer foto's van de auto zijn welkom. :-)
309NL
 
Berichten: 192
Geregistreerd: 04 dec 2013, 12:08

Re: Even voorstellen

Berichtdoor EricvA » 12 sep 2022, 16:59

Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier en wil me daarom graag aan jullie voorstellen. Mijn naam is Eric van Ameide, 67 jaar en woon in Rekken (tussen Winterswijk en Enschede). Ben gepensioneerd leraar autotechniek. Ik ben in het bezit van een Peugeot Talbot Samba (groep B) en een Peugeot 309 GTI 16V. De reden dat ik mij heb aangemeld, is dat ik al een jaar opzoek ben naar een distributie set voor de Peugeot 309 (type motor XU9J4) tot zelfs in Frankrijk. Tot op heden niet gelukt. Misschien kunnen jullie mij helpen bij het zoeken naar deze distributie set. Groet Eric
EricvA
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 12 sep 2022, 16:36


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron