Nieuwkomer Advies THP

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Nieuwkomer Advies THP

Berichtdoor ejnoordhuis » 24 mei 2018, 09:09

Goeiemorgen,

Ik sta op het punt een 508SW met een 1.6 THP motor te kopen. Gisteren proefgereden en helemaal blij. Ik doe altijd wel wat huiswerk en ben nu bezig de beerput van de THP motoren open te trekken, en ik moet zeggen, mijn enthousiasme wordt wel wat minder ... Ik ben sowieso nog van plan onverwacht terug te gaan zodat de motor nog eens gestart kan worden als 'ie koud is.

Ik zie een hoop issues omtrent de distributieketting en het olieverbruik. Nou is mij verteld dat dit voornamelijk optreedt bij oudere THP motoren. De auto die ik op het oog heb is uit 2013 met 50.000 km op de teller. Valt dat in de categorie "ouder"?

Ik heb kenteken en kilometerstand ingevuld bij Autotrust.nl en die komen gewoon met een premieopgaaf.

Ben ik me aan het bang laten maken, of vinden jullie de 1.6 THP echt een "no-go" motor?

-=EJN=-
ejnoordhuis
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 24 mei 2018, 08:42

Re: Nieuwkomer Advies THP

Berichtdoor Gilletti » 24 mei 2018, 09:13

Als liefhebber vind ik het toch een twijfelgeval.
De distributieproblemen zijn in 2013 dan wel wat minder maar de motor vervuilt intern vrij snel.
Als je regelmatige reiniging incalculeert kun je er wel een hele fijne wagen aan hebben.

Meer info kun je op dit andere forum voor moderne Peugeots vinden.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Nieuwkomer Advies THP

Berichtdoor ejnoordhuis » 24 mei 2018, 09:24

Dank Gilletti, goede tip. Ik ga daar meteen kijken.

-=EJN=-
ejnoordhuis
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 24 mei 2018, 08:42


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten