206

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

206

Berichtdoor vissertw » 06 apr 2018, 10:20

Goedemorgen, ik heb mij zojuist geregistreerd, dus stel mij even voor.
Ik ben Ton en woon in Wormer, ik heb zelf geen Peugeot maar wel een dochter met een 206.
Maar ik zie geen 206 bij Les Voitures staan, waar kan ik met een vraag over de 206 terecht?

Groeten,

Ton.
vissertw
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 06 apr 2018, 09:42

Re: 206

Berichtdoor beeperhorrie » 06 apr 2018, 19:44

Welkom hier.
Dit forum is meer voor oudere Peugeots maar ik denk ook dat de 206 inmiddels wel kalm aan een plekje zou gaan mogen verdienen. De eerste waren ook al weer van 1998.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: 206

Berichtdoor RobinHoed » 06 apr 2018, 20:42

Welkom !

Inderdaad nog geen apart draadje voor de Peugeot 206.
Dus ik zou onder overige modellen plaatsen (doe ik ook voor mijn 3008)

Als het niet geheel model specifiek is kun je ook onder techniek plaatsen.
Plaats ik ook wel eens, bv banden 203A of een bedradingsvraag 203C onder electrisch.

Hopelijk kan je vraag benatwoord worden.

Gr.
Robin
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: 206

Berichtdoor vissertw » 06 apr 2018, 21:39

Bericht geplaatst in overige modellen, het gaat over een contactslot voor een 206.
Bedankt zover, ik wacht af.

Groeten,

Ton.
vissertw
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 06 apr 2018, 09:42

Re: 206

Berichtdoor pauldevries » 06 apr 2018, 21:49

Beste Ton, dan heb ik ook eens een vraag,
Als je dochter nu geen probleem met het contactslot had
zou je je dan evenwel ook hier op het forum voorgesteld hebben?
foto,s gedeeld en er een gezellig gesprek over gehad hebben? gewoon als Peugeot-liefhebbers onder elkaar? :wink:
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: 206

Berichtdoor vissertw » 07 apr 2018, 09:03

Goedemorgen, vermoedelijk niet Paul.
Ik heb in het verleden wel eens info gezocht op een ander 206 forum, maar dat lijkt niet meer te bestaan, zodoende dat ik hier terecht kwam.
Ik heb persoonlijk niet de drang diverse auto fora te van verschillende merken te bezoeken, ik rij zelf een Volvo 945 uit 1995 en ben wel gebruiker van dat forum.
Maar nu heeft mijn dochter een probleem en zoek wat info over haar auto.

Maar ik wil het best wel even over Peugeot hebben hoor, een vriend van mij rijdt al zijn hele leven Peugeot en is er weg van, nooit meer iets anders.
Ik heb begrepen dat dit forum eigenlijk over de wat oudere modellen gaat, ik moet eerlijk zeggen dat de Peugeot's uit mijn jeugd en iets daarna mij meer aanspraken, 304, 404, 504.
Dat gevoel heb ik overigens ook met Renault, een mooie 16 GTS kijk ik na als hij voorbij rijdt.

En als we het over nu hebben, vind ik persoonlijk dat mijn dochter met haar 206 meer geld uitgeeft aan onderhoud dan ik aan mijn Volvo.
Dat is ook het beeld wat ik zie in de garage waar ik één dag in de week sleutel, puur voor de hobby, de moderne Franse auto is over het algemeen niet vrij van problemen.
Niet dat andere moderne auto's nooit iets hebben, dat is ook wel weer zo.

Het vreemde is ook, bijvoorbeeld gebroken schroefveren, komt redelijk vaak voor bij Partner, Berlingo, iedere garage weet er van. Nou kom ik veel in Zweden, daar rij ik veel in gebieden met gruiswegen, veel stenen en kuilen. Dan spreek ik daar met mensen uit de garagewereld, gebroken voorveren bij een Partner of Berlingo vragen ze dan, nog nooit meegemaakt.
Andere productielijn voor die landen? Geen idee.

Maar wat heb jij voor een Peugeot? Ik heb naast de Volvo ook nog een MGB uit 1974.

Fijn weekend, groeten,

Ton.
vissertw
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 06 apr 2018, 09:42

Re: 206

Berichtdoor beeperhorrie » 07 apr 2018, 13:03

Wat je schetst over het onderhoud verschil tussen een 945 en een 206 is natuurlijk wel verklaarbaar. De duurdere auto's horen in een ander segment waarbij het merk niet echt veel uitmaakt. Als een grotere auto alleen maar groter was waren ze minder duur, er zit gewoon ook een kwaliteitsverschil in en dat wordt ook betaald.

Ik heb onlangs een gesprek gehad met de eigenaar van een IT bedrijf die zich beklaagde over de hogere mate van storingen en meer onderhoud in de Twingo's waar het personeel sinds bijna twee jaar mee rijdt ten opzichte van de Laguna's waar daarvoor mee gereden werd. Als werknemer zou ik zelf niet blij zijn met ten eerste een verplicht opgelegde auto en ten tweede al helemaal niet met tig stappen lager ineens te moeten gaan, maar los daarvan worden 'stadsautootjes' natuurlijk wel ontworpen met het idee dat ze minder kilometers gaan maken dan de grote 'reiswagens'.

Toen ik nog het merk met de ster reed zo'n twintig jaar terug was het ook al zo dat ik met de diverse E's eigenlijk nooit een storing had terwijl de A's die mijn vrouw in de zelfde tijd had dat wel hadden en onderhoud in bijna de helft van de kilometers al moest worden uitgevoerd. Waarschijnlijk is er natuurlijk ook al rekening mee gehouden dat de A veel meer in de stad zal worden ingezet dan de E waardoor onderhoud eerder nodig zal zijn.
Momenteel merk ik hetzelfde met de 205 en 405 die ik heb; beiden bij de dealer onderhouden voor ze bij mij kwamen. De 405 met een ton meer dan de 205 heeft eigenlijk nooit storingen en er gaat maar zelden echt iets kapot. Onderhoud is makkelijk zelf te doen waarbij ik zelf bijvoorbeeld voor olie vervangen veel meer kilometers aan de 405 geef dan de 205 die voornamelijk stadskilometers maakt. De 205 heeft gewoon vaker een kleine storing of defect en onderhoud nodig. Maar je merkt het ook als je er aan werkt; alles bij de 405 is degelijker en beter afgewerkt. Bij de 205 is het allemaal wat lichter en simpeler waardoor de kans op storingen wat groter is.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten