Tom en z'n Pugjes

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Tom en z'n Pugjes

Berichtdoor TomH89 » 03 maart 2018, 12:31

Goedendag allen,
Mijn naam is Tom Hazen uit Brabant 28 jaar oud. Ik dacht zal eens op andere fora rondneuzen i.p.v. alleen op het 306forum om m'n horizon te verbreden en ervaringen van andere Pug-eigenaren te zien en te delen.
Ben zelf in het bezit van een 306-gti6 uit 97, welke ik onlangs heb voorzien van een supercharger. Ook ben ik nog in het bezit van een 208hdi uit 2015 en voor het vrouwtje een 206 1.4 16v uit 2005.
Daarvoor ook eigenaar geweest van diverse Peutjes, waaronder mn eerste een 205 1.4, 306 1.6, 306 gti in jeane vermeer, 406 coupe 2.2. De laatste Peugeot helaas niet kunnen redden i.v.m. een ongeluk met een trekker, gelukkig had m'n vrouwtje niks.
Kijk er verder naar uit om het forum af te struinen naar wat voor wagens er hier allemaal circuleren.

Bovenstaand verduidelijkt met wat plaatjes.

mijn oude gti:
Afbeelding

de coupe:
Afbeelding

en zijn ondergang:
Afbeelding

de 208:
Afbeelding

m'n huidige hobbywagen (oudere foto):
Afbeelding

en nog enkele recente kliekjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
TomH89
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 03 maart 2018, 12:10

Re: Tom en z'n Pugjes

Berichtdoor Gilletti » 03 maart 2018, 14:43

Welkom op het forum!
Leuke auto's heb je al gehad en ook nu nog in bezit. Een echte liefhebber zo te lezen.
Jammer van de coupé, die zat aardig in de kreukels zo te zien. Een facelift aan de velgen te zien?

Van de coupé heb ik er in het verleden twee gehad (een 2.0 en een 3.0) maar de 306 GTI is altijd een stille wens gebleven.
En vind nu nog maar eens een nette te vinden.
Een supercharger erop klinkt wel gaaf. Heb je wat specs?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Tom en z'n Pugjes

Berichtdoor TomH89 » 03 maart 2018, 17:26

Hoi Giletti dank voor je reactie.
De coupé was inderdaad een facelift model uit 2003, griffe uitvoering. Heerlijke auto, spijtig dat ie zo aan z'n einde was gekomen, maar gelukkig niks met de inzittende. Zo'n V6 rijdt ook geweldig, jammer dat ze met een schakelbak maar schaars zijn.

Een nette 306 gti vinden is op het moment heel lastig, heb er zelf ook ruim 2 jaar over gedaan om een exemplaar als deze te vinden. Nadien ook geen mooiere meer gezien.

Deze is uitgevoerd met een supercharger van Rotrex (type C30-94) en een fitting kit van Lynx engineering, afkomstig uit Engeland. Heb deze er vorig jaar opgebouwd. Deze produceert ongeveer 260pk en is op te schroeven naar 400 i.c.m. gesmede zuigers, grotere injectoren, andere brandstofpomp etc. Er zit een "restrictor" ring vóór de supercharger die bepaalt hoeveel lucht de motor ingaat. Hoe groter het gat des te meer vermogen. Er zit een apart oliecircuit op voor de supercharger (rechts) en een koeler voor de motorolie (links). Ook zit er een alu radiator op en t.o.v. origineel aanzienlijk smallere fans om plek te maken voor de intercooler. Originele cat heeft ie niet meer omdat deze vermogen tegenhoudt (enkel voor de APK). Hij is nu een uitgevoerd met een 2.5" decat, midden- en achterdemper.
Alsmede heb ik de laatste tijd het onderstel rondom verstevigd en de achteras gereviseerd wat er in resulteert dat ie strak op de weg ligt.
TomH89
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 03 maart 2018, 12:10

Re: Tom en z'n Pugjes

Berichtdoor Gilletti » 04 maart 2018, 11:49

Mooi man. Veel plezier ermee!
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Tom en z'n Pugjes

Berichtdoor 205RJ » 14 maart 2018, 13:14

Gave collectie, welkom!

Een 406 coupé blijft voor mij m'n droomauto, zeker zo in een chique donkere kleur. Jammer dat ie zo aan z'n einde is gekomen, echter veel belangrijker dat je er zelf/je vrouw heel uit bent gekomen.
Die 306 zorgt voor heel wat rijplezier kan ik me voorstellen, gaaf!
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten