Even voorstellen: 206 XS 1.4 uit 2000

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen: 206 XS 1.4 uit 2000

Berichtdoor Gerbrand » 24 dec 2017, 12:43

Hallo allemaal,

Nadat mijn grootmoeder een VW golf plus had aangeschaft ivm een hogere instap en automaat mocht ik haar oude 206 hebben omdat die niks meer waard was. Het is mijn eerste auto dus ik wil alles goed voor mekaar hebben. Ik heb de auto gekregen met een gigantisch roestige uitlaat en een roestplek op de achterklep. De koppeling is ook niet meer al te best en de handrem moet bijna rechtop staan als je niet wil dat de auto wegloopt. Tevens ben ik na 10 minuutjes file erachter gekomen dat de koelvin het niet doet gezien de auto aan de kook was en het was 0 graden buiten.
Er stond niet zoveel op de teller gelukkig toen ik de auto kreeg, maar 125.000 kilometers waarvan 15.000 zijn gereden in de laatste 10 jaar. De rest was allemaal gereden voor de originele eigenaar wat mij nu de 3de eigenaar maakt. Moet nogal wat gebeuren om de auto weer helemaal tiptop te maken en dat gaat nog wat geld kosten maar gezien ik deze 206 gratis heb gekregen kan het uit. Een nieuwe uitlaat zit er al onder, de koelvin draait weer en naar wat schuren en spuiten is de roestplek ook weer weg. Volgende items op de lijst zijn de handrem en koppeling, maar dat wacht ik mee tot de APK in Maart. Ook heb ik een setje winterbanden aangeschaft op peugeot cyclone velgen omdat het oog ook wat wil.

De rede dat ik mij aangemeld heb voor dit forum is zodat ik bij vragen een plek heb om ze te stellen

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gerbrand op 26 dec 2017, 14:35, in totaal 3 keer bewerkt.
Gerbrand
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 24 dec 2017, 11:15

Re: Even voorstellen: 2000 206xs 1.4

Berichtdoor 205RJ » 24 dec 2017, 16:39

Welkom, en succes met de werkzaamheden :D
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Even voorstellen: 2000 206xs 1.4

Berichtdoor Ruben1990 » 25 dec 2017, 12:49

Nette auto en leuke velgen. Past er goed bij! Die van mij staat langs een drukke weg met veel fiets en autoverkeer, dus voorzien van veel krassen en deuken. Linker buitenspiegel al 3x vervangen en ook is er iemand een keer overheen gelopen. De lagers van de koelfin waren bij mij ook versleten en heb deze dus in zijn geheel moeten vervangen. Ik ben niet super technisch, maar na 7 jaar dezelfde 206 weet ik inmiddels wel veel over de auto en zijn gebreken, dus als je vragen hebt; let me know! Check ook YouTube, daar vind je veel video’s over hoe je een 206 kan onderhouden en repareren.
Ruben1990
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 17 dec 2017, 23:32


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten