lachen moet je meer doen

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

lachen moet je meer doen

Berichtdoor nsutts » 19 nov 2017, 16:44

:lol: MVG Jan
Laatst bijgewerkt door nsutts op 27 nov 2017, 08:13, in totaal 1 keer bewerkt.
nsutts
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 19 nov 2017, 16:38

Re: 404 slaat niet aan ook niet met slepen

Berichtdoor Mockenrue » 20 nov 2017, 01:21

Frank.04, is dat niet een vergelijkbare case die jij deze zomer op een terras in Vught als raadsel naar voren bracht ? (Met daarbij de oplossing)
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: 404 slaat niet aan ook niet met slepen

Berichtdoor 403diesel » 20 nov 2017, 02:08

Ik zou eens de bougie’s eruit draaien en kijken of ie dan wel met de hand draait.
Ben ook wel benieuwd wat de schade is door met geblokkeerde motor em aan te slepen. Nooit doen!! Eerst de oorzaak achterhalen.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: 404 slaat niet aan ook niet met slepen

Berichtdoor nsutts » 20 nov 2017, 09:21

aanslepen was nog niet bekend het blokken,omdat ie niet wou starten met startmotor ga je eerst proberen hem aan te slepen.toen bleek pas dat die niet aansloeg en brak meteen de slipkabel.had ik ketting gebruikt dan was trekauto zowie zo stil gevallen.
nsutts
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 19 nov 2017, 16:38

Re: 404 slaat niet aan ook niet met slepen

Berichtdoor nsutts » 20 nov 2017, 09:23

Mockenrue schreef:Frank.04, is dat niet een vergelijkbare case die jij deze zomer op een terras in Vught als raadsel naar voren bracht ? (Met daarbij de oplossing)

Hi, in augustus was ik geen lid en auto heb ik nu pas 2 weken
nsutts
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 19 nov 2017, 16:38

Re: 404 slaat niet aan ook niet met slepen

Berichtdoor nsutts » 20 nov 2017, 09:24

403diesel schreef:Ik zou eens de bougie’s eruit draaien en kijken of ie dan wel met de hand draait.
Ben ook wel benieuwd wat de schade is door met geblokkeerde motor em aan te slepen. Nooit doen!! Eerst de oorzaak achterhalen.

Die waren er uit.
nsutts
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 19 nov 2017, 16:38

Re: 404 slaat niet aan ook niet met slepen

Berichtdoor nsutts » 21 nov 2017, 18:08

draait weer rond.nu nog morgen kijken of met start motor ook gaat anders is die ook kapot wat een beetje opluchting
nsutts
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 19 nov 2017, 16:38

Re: 404 slaat niet aan ook niet met slepen

Berichtdoor 403diesel » 22 nov 2017, 01:16

nsutts schreef:draait weer rond.nu nog morgen kijken of met start motor ook gaat anders is die ook kapot wat een beetje opluchting


Weet je ook waarom die nu wel weer draait en dus wat de oorzaak van de blokkering is geweest?
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: 404 sloeg niet aan

Berichtdoor nsutts » 25 nov 2017, 08:47

hi hij gaat weer rond :lol:
Laatst bijgewerkt door nsutts op 27 nov 2017, 08:29, in totaal 1 keer bewerkt.
nsutts
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 19 nov 2017, 16:38

Re: 404 slaat niet aan ook niet met slepen

Berichtdoor nsutts » 27 nov 2017, 08:28

403diesel schreef:
nsutts schreef:draait weer rond.nu nog morgen kijken of met start motor ook gaat anders is die ook kapot wat een beetje opluchting


Weet je ook waarom die nu wel weer draait en dus wat de oorzaak van de blokkering is geweest?

accu gaf maar 9,6 volt.zo te zien was de 1e start motor niet goed anders zou verkoper niet zeggen na dat ik soort garantie vroeg waarom bij hem koude start goed was met binnen in garage 15 graden,hij zei je moet met de föhn de startmotor warm maken.onder oud collega~s hebben we erg gelachen.de verkoper reed de auto van Utrecht naar Terneuzen zonder probleem,de volgende dag was er 2 graden vorst geweest en kwam dus het verborgen gebrek dat koude start nooit naar waarheid is verteld.toen de man zijn geld in zijn zak had vertelde die nog dat de kachel fan niet draaide,inmiddels via Jan van magazijn die gekregen aan 17,50 terwijl een verkoper op MP er 75 voor vroeg.Ik zou me rot schamen als ik als Zeeuw een auto zou verkopen zonder krik,zonder moersleutel en zonder bijbehorende vreemde lange bougie sleutel.wel alle sleutels.En welke verkoper brengt een auto zonder olie pijl te controleren.Mijn neef die in Utrecht woont is voor mij wezen kijken en vond de auto oké voor dat geld.maar hij heeft de man gelooft dat verder geen verborgen gebrek had.dus de aanjager niet geprobeerd.
nsutts
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 19 nov 2017, 16:38

Re: 404 slaat niet aan ook niet met slepen

Berichtdoor Gilletti » 27 nov 2017, 11:50

nsutts schreef:
403diesel schreef:
nsutts schreef:draait weer rond.nu nog morgen kijken of met start motor ook gaat anders is die ook kapot wat een beetje opluchting


Weet je ook waarom die nu wel weer draait en dus wat de oorzaak van de blokkering is geweest?

accu gaf maar 9,6 volt.zo te zien was de 1e start motor niet goed anders zou verkoper niet zeggen na dat ik soort garantie vroeg waarom bij hem koude start goed was met binnen in garage 15 graden,hij zei je moet met de föhn de startmotor warm maken.onder oud collega~s hebben we erg gelachen.de verkoper reed de auto van Utrecht naar Terneuzen zonder probleem,de volgende dag was er 2 graden vorst geweest en kwam dus het verborgen gebrek dat koude start nooit naar waarheid is verteld.toen de man zijn geld in zijn zak had vertelde die nog dat de kachel fan niet draaide,inmiddels via Jan van magazijn die gekregen aan 17,50 terwijl een verkoper op MP er 75 voor vroeg.Ik zou me rot schamen als ik als Zeeuw een auto zou verkopen zonder krik,zonder moersleutel en zonder bijbehorende vreemde lange bougie sleutel.wel alle sleutels.En welke verkoper brengt een auto zonder olie pijl te controleren.Mijn neef die in Utrecht woont is voor mij wezen kijken en vond de auto oké voor dat geld.maar hij heeft de man gelooft dat verder geen verborgen gebrek had.dus de aanjager niet geprobeerd.


Hallo, ik begrijp je standpunt en ben blij te lezen dat er aan gewerkt wordt om de auto goed te krijgen. Hopelijk houd je hem en ga je er alsnog van genieten. Het rijden in een 404 is heerlijk.
Toch bekruipt mij het gevoel dat je (erg) hoge verwachtingen hebt van de aankoop van een oldtimer waarvoor niet de hoofdprijs is betaald. Ik wil hiermee niet zeggen dat het niet veel geld is.

Daarnaast lees ik dat de verkoper toch wel degelijk moeite doet om zaken voor je op te lossen. Formeel hoeft dat tussen particulieren niet maar het is inderdaad wel een kwestie van afspraken, verwachtingen en fatsoen.
De auto wordt zelfs gebracht. Misschien heb ik het mis maar tussen de regels door lezend heb ik niet het idee dat de verkoper je moedwillig met iets slechts heeft opgescheept.

Toevallig heb ik mijn 404 destijds ook voor 3000 euro (dat bedrag dacht ik tenminste ergens gelezen te hebben) gekocht en ik denk dat ik in de loop der jaren meer dan een zelfde bedrag aan onderhoud en verbetering heb uitgegeven.
Het is immers een oude auto en het ontbreken van een krik, een (niet standaard) bougiesleutel of wat olie is, wat mij betreft, dan niet een halszaak.
Dat een kachel het niet doet is inderdaad, als hij dat zelf wel wist, niet netjes van verkoper om dat achteraf pas te vermelden.

Stel dat ik mijn auto nu voor een redelijke prijs zal verkopen dan weet ik ook niet 100% of alles in orde is. De staat van de accu controleer ik eigenlijk niet vaak. Hij hangt bijna altijd aan de lader en de auto staat binnen gestald. De remmerij is nu okay maar voor hetzelfde geld is er over een tijdje toch weer iets verouderd of vastgelopen. Dat heb je altijd wel.

Nogmaals, ik hoop dat je met nog wat aanpassing en verbetering straks toch een fijne voiture voor de deur hebt staan waar je nog veel plezier aan zult beleven.
De 404 Vereniging, waar je blijkbaar al contact mee gehad hebt voor technisch advies en onderdelen, is een erg gezellige en (echt waar) behulpzame club met enthousiastelingen van verschillende pluimage en technische kennis.
Kom eens langs bij een evenement!

Overigens staat dit forum geheel los van de Peugeot club(s). Dit forum is een particulier initiatief.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: lachen moet je meer doen

Berichtdoor nsutts » 27 nov 2017, 15:07

Hi. 3000€+een nissan micra met airco. 500 €nieuwe delen en nieuwe apk. Dat is dus4000€ kosten. Gr jw

Verstuurd vanaf mijn F3111 met Tapatalk
nsutts
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 19 nov 2017, 16:38

Re: lachen moet je meer doen

Berichtdoor nsutts » 28 nov 2017, 12:05

De WW was er ff bij.na 2 minuten lopen .ff wonder middel ingespoten en hij zei accu vernieuwen.en 2e start motor vertrouwde die ook niet,zal ik toch open moeten maken en nieuwe borstels steken.Nu zegt Freek dat de originele zeldzaam is,zou die uit magazijn van 125 euro dan toch wel de juiste zijn?WW zei als je auto in winterstalling brengt voor lange tijd is toch slim wat olie op de zuigers te spuiten.Bij 9 volt en beetje was het al snel gedaan met de accu die volgens verkoper goed was,stond april 2011 op dus dan zijn mijn andere accu van andere auto al vervangen voor de winter,ik rij niet zo lang met accu.schijnwerper voor van 50 watt led met 450 meter bereik .achteruit camera met led lamp van 20 watt,2 dashcams .radio met 1000 watt oldtimer versterker van magnat houten kast met zwarte stof bekleed.40 jaar oud .dan heb je sterke accu nodig :D
nsutts
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 19 nov 2017, 16:38


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten