Even voorstellen en welk type Indenor

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen en welk type Indenor

Berichtdoor ronmoon10 » 01 nov 2017, 14:42

Goedendag allemaal,

Bij deze wilde ik iedereen groeten en feliciteren met dit prachtige forum.

Afgelopen zomer heb ik een oud bootje gekocht en heerlijk rond gevaren. Op dit ogenblik staat de boot in de winterstalling en ben ik ‘op onderzoek uit’ om alles van de boot te leren kennen. In de boot zit een prachtige (gemariniseerde) diesel motor, een Peugeot Indenor DTN, die prima loopt.
Ik ben al weken het internet aan het afstruinen om zoveel mogelijk informatie over de motor in te winnen. Ik wil met name weten welk type het is en het aantal PK maar dat is met tot nu toe niet gelukt. Gebruiksaanwijzingen e.d. heb ik wel gevonden. Dzer zijn zeer nuttig voor onderhoud en reparatie maar ik kan mijn blok er niet mee identificeren. De vorige eigenaar kon met alleen vertellen dat de motor ongeveer 40 PK is. Graag zou ik vernemen of iemand het type (en aantal PK's) herkent aan de hand van de volgende gegevens. Ik weet niet of alle onderdelen (dynamo etc) origineel zijn:

Peugeot Indenor DTN cilinder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de cilinderkop staat Indenor 79 40102 992.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aan de linkerkant staat op het eerste schuine vlak 26 en op het tweede 3124597 ingeslagen.

Afbeelding
Afbeelding

Boven dit nummer staat in het blok 133 (niet ingeslagen) op z’n kop. Op een typeplaatje achter de motorsteun staat ook het nummer 3124597 met 0578 eronder. Meer staat er niet op het typeplaatje.

Afbeelding
Afbeelding

De brandstofpomp is een Rotodiesel CAV.DPA R 3442 491 met serie nummer 160150TV

Afbeelding

Op de rechterkant staat op het motorblok een nummer 000 430 GHH. Met eronder 28(of 23) 9 8.

Afbeelding

Boven de motorsteun aan de rechterkant vlak bij de dynamo staat nog DTA 6288.

Afbeelding

De dynamo is een Sev Marchal 14/35.
De keerkoppeling is een Hurth HBW 220-2R. Ik heb foto’s toegevoegd om het een en ander te verduidelijken
Afbeelding

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!
Groet Ronny
ronmoon10
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 19 okt 2017, 09:07

Re: Even voorstellen en welk type Indenor

Berichtdoor Maarten Deen » 02 nov 2017, 08:12

Welk type het precies is durf ik niet te zeggen, maar hier heb ik wel een handleiding gevonden voor de DTP-40, -50, -62 en -70 motoren. Het zijn gemariniseerde XD88 (DTP-40, 1946 cc) en XD90 (de anderen, 2112 cc) motoren.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Even voorstellen en welk type Indenor

Berichtdoor ronmoon10 » 02 nov 2017, 11:38

Hallo Maarten,
Bedankt voor je post. Ik heb de handleidingen maar ik vind geen match met de (juiste?) nummers etc van mijn motor.
Gr Ronny
ronmoon10
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 19 okt 2017, 09:07

Re: Even voorstellen en welk type Indenor

Berichtdoor RonnyF » 02 nov 2017, 22:10

Hoi Ronny,

Ik vond op dit forum een topic over zo'n zelfde type motor. Weet niet of je het al gezien had.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewto ... 52&t=22337

Groeten,

Ronny
RonnyF
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 23 okt 2017, 19:42
Woonplaats: Uffelte


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten