Aangenaam kennis te maken

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Aangenaam kennis te maken

Berichtdoor Ron Champ vert » 17 aug 2017, 23:45

Mijn naam is Ron Champvert,

Onlangs een maagdelijke Peugeot 405 1,6 GLX Airline automaat aangeschaft. Welke door mijn familie "liefkozend" turkenbak genoemd wordt.
Misschien doop ik hem wel Gümüş, maar daar ben ik nog niet uit.

Eigenlijk gekocht om slechts de winter te overbruggen, maar gezien de lage km stand van onder de 60dkm en het smetteloze interieur verdient deze voiture misschien wel meer en doe ik hem tekort om alleen als pekel auto te gaan gebruiken.

Ik wil hem eigenlijk zoveel mogelijk origineel houden omdat elke verandering afbreuk doet aan het ontwerp. Toch speel ik met de gedachte hem te gaan voorzien van 17 inch Challenger of Atlantis velgen, na een kijkje op internet naar 405 foto's.
Uitgaand van de standaard maat 175-70-14 zou 205-40-17 in theorie een goed alternatief zijn met maar -0.79% teller afwijking.

De standaard 405 ET waarde van 19 zal dan naar 28 of 31 gaan, waarmee de 17" velg maximaal 12mm naar binnen zal vallen bij een 30mm bredere band.
Maar zou dit niet gaan aan lopen.....................?

Is er iemand met ervaring hiermee? Wellicht ga ik het in de toekomst proefondervindelijk ervaren.

Wordt vervolgd.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre
Avatar gebruiker
Ron Champ vert
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 aug 2017, 22:50

Re: Aangenaam kennis te maken

Berichtdoor beeperhorrie » 18 aug 2017, 00:18

Welkom. Best wel dure plannen voor een winter auto. Zet eens een plaatje neer van de Airline.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Aangenaam kennis te maken

Berichtdoor Ron Champ vert » 20 aug 2017, 22:29

Hoezo dure plannen Horror Creepie ? Leuk hoeft niet persé duur te zijn.
Foto als bijlage plaatsen lukt niet, maar in mijn avatar zie je de nieuwe aanwinst.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre
Avatar gebruiker
Ron Champ vert
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 aug 2017, 22:50

Re: Aangenaam kennis te maken

Berichtdoor Frank.04 » 21 aug 2017, 10:12

Als iets afbreuk doet aan de originele uitstraling zijn het wel niet-standaard velgen.

Bezint eer ge begint!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Berichtdoor Ron Champ vert » 01 jan 2019, 19:26

Heeft u interesse in mijn unieke youngtimer hobby auto?

Een vintage semi klassieker Peugeot 405 sedan 1,6 GLX Airline Automaat 1995 met slechts 69969km !!!! (NAP) Centrale vergrendeling met infrarood afstandsbediening, 2!! reserve-sleutels en elektrisch open dak.

September 2017 bij 56839 km distributieset vernieuwd , nieuwe winter-en zomerbanden , grote beurt en in september 2018 weer nieuwe APK en kleine beurt gehad.
Vol jaar APK t/m september 2019.

Altijd goed onderhouden bij de Peugeotdealer waar ik werkzaam was.
Stalen velgen set met nog zo goed als nieuwe Vredestein Quatrac all-weather banden voor de winter.
En eventueel een 16 inch Ronal lichtmetalen velgenset op 7 maanden jonge zomerbanden.

Mijn zoon wil na het behalen van zijn rijbewijs een kleiner, moderner vlotter wagentje. Dus helaas moet mijn hobby auto wijken hiervoor.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre
Avatar gebruiker
Ron Champ vert
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 aug 2017, 22:50


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten