Hallie hallo, D`n Dolle hier.

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hallie hallo, D`n Dolle hier.

Berichtdoor Dolledokus » 10 jun 2017, 11:51

Goedemiddag allemaal,

Goed dan, ik zal maar beginnen met me voor te stellen, alvorens ik in allerlei topics begin te tikken :wink:
Welnu, ik ben Dries. Woon in het zuidelijke zuiden van ons schitterende kikkerlandje. Ben 44 zomers jong. Heb bloedgroep....euhm...slootwater waarschijnlijk, lol. Nee sorry, werkelijk geen idee. Maar!......., ik heb wel een een ontzettend geile 205. Ow yeah!
En die prachtige dame is maar liefst 31 zomers jong. En een waar genot om in te rijden. Ondanks dat er toch hier en daar wel wat mis is met d`r. De welbekende roest uiteraard. Een iets te hoog stationair, anders slaat ze af. En zo zijn of zullen er vast nog wel enkele dingen zijn die aandacht vragen. Maar rijden wil ze wel!
Die aandacht wil ik ze wel geven. Maar nu komt het welbekende aapje uit den mouw gekropen. Ze is (nog) niet van mij. En dat is al een paar jaar zo. Ik kan en mag ze zo vaak ik wil, van stal halen. Mag ermee doen wat ik wil. Maar schoonmums wil haar nog niet helemaal afstaan. Ze rijd er zelf amper in hoor. Hooguit een paar x per jaar, en dat is dan bijvoorbeeld, om een keer met de katpoes naar de arts te kunnen. En de jaarlijkse apk. Meer rijd ze niet.
En dus moet hare blauwheid met roestplekjes en al, de wijde wereld in! Om kilometers te maken! We hebben slechts anderhalve ton op de teller. En daar kunnen er vast nog wel een paar bij. :wink:
Met en met doe ik zo langzaamaan wel wat dingetjes, maar echt aanpakken zit er niet in. Ze is tenslotte niet de mijne, en daarnaast stoei ikzelf met wat lichamelijke problemen, maar de hoofdzaak is toch wel dat schoonmoeders een hartaanval krijgt als ik zeg : Nou en ik heb eens even flink lopen slijpen. Daar en daar wat laswerk. En dan moeten we daarna lakken. Ik geloof die vrouw krijgt een hartverzakking. :lol: Dus ik houd het nog maar even kalm. :wink:
Het zit em dus meer in een andere tankdop. Een andere radio. Nieuwe matjes op de vloer. Ruitenwissers. Dat soort dingen.

In elk geval geniet ik van elke meter die ik met ze rijd. En dat is toch het voornaamste nietwaar?!
Allez, hier een foto van de dame. Kunnen jullie kijken, en dan ga ik eens even rondsnuffelen op het forum hier.

Groet Dries
Afbeelding
Dolledokus
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 jun 2017, 08:09

Re: Hallie hallo, D`n Dolle hier.

Berichtdoor beeperhorrie » 10 jun 2017, 12:45

Welkom hier.

Auto delen is toch ook een mooi iets.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Hallie hallo, D`n Dolle hier.

Berichtdoor 205RJ » 10 jun 2017, 14:12

Leuke 205! Zo te horen krijgt ie toch wel goede aandacht :-)
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Hallie hallo, D`n Dolle hier.

Berichtdoor Dolledokus » 11 jun 2017, 09:25

Hoi Horrie en RJ,

Jawel, delen is ook leuk. Maar hebben is nóg leuker natuurlijk. Hahaha.
Maar goed, heb ze gisteren voorbereid op "er gaan veranderingen plaats vinden, sommigen groot, sommigen wat minder groot". Dus Mum........die motorkap is storend. Ik ga kijken of ik de kleurcode kan vinden. Dan word die opnieuw gespoten.
Enig idee waar ik de kleurcodes kan vinden? (donkerblauw non-metalic.) En motorcodes aub. Plus, waar vind ik mijn motornummer op den moteur?
De uitleg is deze.
Op papier een 1.1 xe. Op de zijkant v/d wagen staat 1.6. En achterop xr. Dusseuhhhh?
Alvast dank uiteraard.
Dolledokus
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 jun 2017, 08:09

Re: Hallie hallo, D`n Dolle hier.

Berichtdoor beeperhorrie » 11 jun 2017, 13:56

Voor een xe is deze al flink 'aangekleed'; met stoot-strippen aan de zijkant (geleverd door Peugeot zelf en omschreven als 'GTI styling'), bumperspoilers in kleur had een xe niet en ook geen hoofdsteunen. Net zomin als een interval op de ruitenwissers en een achter wis-was installatie.

De badges zijn natuurlijk makkelijker aangepast dan de papieren dus ga maar uit van een 1.1xe.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Hallie hallo, D`n Dolle hier.

Berichtdoor Dolledokus » 11 jun 2017, 14:31

beeperhorrie schreef:dus ga maar uit van een 1.1xe.


Dat leek mij ook de meest logische.
Toch voor "le zekerheid" zal ik een keer een motornummer check doen.
Voor een 4bak 1.1 kan ik met een gerust hart zeggen dat de motor nog altijd erg graag wil. Pingelt wat na, maar zal het hoge stationair zijn gok ik.

Trouwens. Het is nog een echte ouwe loodhoudende benzine bak. Als ik er al iets bij moet doen, wat prop ik dan het beste bij de benzine erin? Of is loodvervanger dikke kletskoek? Hmm, zou de carb daarom niet meer helemaal lekker zijn?! Moest vervangen worden volgens de monteur.
Gelukkig een monteur met liefde voor dit wagentje. En dan ook ernstig happy dat ik er ook mee rijd. Want ik rij in de regel de wat langere stukken.


Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
Dolledokus
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 jun 2017, 08:09


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten