Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor RG1992 » 12 jan 2015, 23:39

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum :D

Ik ben sinds kort 19 jaar en ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van deze 1992 Peugeot 205 1.4i XS Roland Garros, mijn eerste auto :mrgreen:
Ik heb hem voor een mooie prijs over kunnen nemen en ben er erg blij mee! Het was wel n gok; 264000 op de teller, onderhouds gegevens t/m 150000 (daarna niet meer :? ), en al heel wat eigenaren gehad...
Helaas is de auto niet helemaal origineel meer; geen verstralers meer, niet originele stoelen en bank, hoedenplank mist, wieldoppen van een Forever, etc.
Maar ja, hij was niet erg duur en technisch leek hij inorde en aangezien hij ook nog 100% roestvrij was, ben ik toch maar tot de koop overgegaan 8-)

Er zijn wel enkele probleempjes:
- Als de motor koud is loopt hij erg onregelmatig onder de 3000 toeren, als hij warm is loopt hij goed.
- Stationair schommelt het toerental een klein beetje, +/- 100 toeren denk ik.
- Er zit wat roet in de uitlaatpijp en je kunt ruiken dat hij erg rijk loopt. Ook spettert er wat vloeistof uit de uitlaat als je een paar keer flink gas geeft in zijn neutraal (ik denk benzine??? In ieder geval geen olie...)

Olie verbruiken doet hij denk ik niet, aangezien ik bij koude en warme motor geen blauwe uitlaatgassen kan ontdekken als ik een paar keer flink het gas intrap. Olie lekken doet hij ook niet, wel zweet hij wat olie.
Er zitten ook nog nieuwe banden onder en hij is daarbij ook uitgelijnd. Ook zijn de fuseekogels vervangen.
Verder ziet de auto er nog redelijk netjes uit en is hij in ieder geval niet aangepast (verlaagd, dikke uitlaat etc.).

Ik ben van plan om hem zo goed mogelijk op te knappen en weer naar originele staat terug te brengen en ik ga hem absoluut niet afraggen! Ik ben sinds kleins af aan al weg van de 205 en het was de eerste auto waarvan ik dacht; "Dat wordt mijn eerste auto!". Ik was toen een jaar of 7-8 en ik ben blij dat deze droom nu werkelijkheid is geworden!

Verder heb ik ook nog een vraag:
Wat zijn de verschillen tussen deze XS Roland Garros en een "normale" 205? Ik weet dat hij leren kuipstoelen, toerenteller, lichtmetalen velgen, groot zonnedak, spoilers en verstralers heeft, maar zijn er ook nog andere verschillen? Ik dacht namelijk altijd dat er ook een andere ophanging/onderstel en een andere versnellingsbak onder zat, maar aangezien deze XS volgens de specificaties op internet net zo snel van 0-100 gaat en een net zo hoge topsnelheid heeft als een Forever/Génération begin ik hier toch wat over te twijfelen :? Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?

Alle (onderhouds)tips wat betreft deze auto zijn natuurlijk welkom :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was de auto zoals ik hem kocht. Moet hem nog een wasbeurt geven :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door RG1992 op 13 jan 2015, 12:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor joospeugeot » 13 jan 2015, 02:17

welkom hier.

een xs heeft een iets hoger gegierde versnellingbak dan een generation. dus de xs loopt hoger in toeren, dus iets sportiever zeg maar. is daarom ook een stukje feller dan een generation. maar de oudere modellen hadden 79 pk ipv de 75 pk zoals de forever en generation. onsteking is oa iets gewijzigd op de tu3mc motor (generation/forever/306 etc).

je hebt er dus een forever interieur in zitten zo te zien

ik zie wel dat je de krik mist onder de motorkap. het hitteschildje op de uitlaat ontbreekt. je slang van de carterontluchting is aan vervanging toe en ik heb twijfels over de koppakking, aangezien je kvs-vaatje erg vuil is. die zou ik eens goed gaan schoonmaken en dan kijken of die schoon blijft. en hoe ziet de vloeistof in dat vaatje nog eruit. evt het gehele koelsysteem goed doorspoelen en nieuwe kvs erin.

205 is leuk nummer, voordat je het weet ben je er verslaafd aan. ik heb er zelf een enkele :roll:

succes met het inorde maken van deze 205 en veel plezier hier
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor RG1992 » 13 jan 2015, 12:39

Bedankt voor je reactie!
Ik had zelf ook al gezien dat de krik miste. Reserve band ligt er wel onder. Banden zijn trouwens ook nieuw en uitgelijnd + de fuseekogels zijn vervangen.
Ik denk dat de koppakking gewoon inorde is. Van buiten ziet het reservoir er wat vies uit, maar de vloeistof zelf is helemaal schoon (tankje is van binnen ook helemaal schoon) uitlaat heeft ook geen witte rook...
En wat is het uitlaat hitteschild waar je het over had?
Ok, je zegt dat er dus een andere versnellingsbak in zit en dat hij daarom iets feller is dan een Génération, maar volgens de specificaties gaan ze beide in 10.6 sec van 0 tot 100 :?:
Verslaafd was ik al lang voordat ik hem kocht. Wilde er perse een met de plastic plaat op de achterklep en het oude 3 spaaks stuur. Doet me denken aan de vakanties van vroeger waar al die oude roestbakjes door die gezellige dorpjes heen reden :mrgreen:
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor Steven- » 13 jan 2015, 13:39

Welkom hier! Jammer dat 'ie niet origineel meer is, maar dat kun je altijd zelf nog aanpassen als je dat zou willen.

- Voor wat betreft het onregelmatige lopen: misschien kun je de monopoint eens schoonmaken? Hier vind je een goede how-to.
- Voor het schommelen van het stationaire toerental zou je misschien de stappenmotor eens kunnen vervangen. Je kunt er ook nog voor kiezen om op de sloop uit te kijken naar een complete andere Monopoint van een andere 1.4 TU uit hetzelfde bouwjaar. Nieuw is het spul helaas extreem prijzig. :-|
- Indien 'ie dan nog te rijk loopt zou je ook de Lambdasonde nog eens kunnen uitwisselen met een ander exemplaar.

Er staan volgens mij vaak zat 205'jes op diverse sloperijen, dus misschien dat je daar eens kunt rondkijken.

- Waar zweet 'ie wat olie? Zoals Joos al aangaf zijn de TU-motoren van de 205'jes bijzonder gevoelig voor koppakkingsproblemen, zeker bij hogere kilometerstanden. Inwendig kunnen ze olie lekken naar het koelsysteem, maar er kunnen ook zweetsporen zichtbaar zijn aan de linkerkant van het blok bij de dynamo.
- Distributieriem en aanhangsels nog wel recentelijk vervangen?
- Het bedoelde hitteschild is het schild dat over je uitlaatspruitstuk hoort te hangen, aan de voorzijde van het motorblok.

Verder wens ik je veel plezier met je Roland Garros. Wat zijn de bedoelingen met de auto? Beetje bij beetje opknappen of er gewoon lekker mee rijden? Een combinatie is natuurlijk ook mogelijk. Ik was zelf 18 toen ik mijn eerste 205 kocht en ik kan niet anders zeggen dan dat het bijzonder economisch verantwoord leuk rijden is, zeker op die leeftijd! Wel goed de kosten in de gaten houden en voor jezelf beoordelen of het nog door de beugel kan. :wink:
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor 205RVH » 13 jan 2015, 16:06

Medeforummer Diego had laatst op de sloop in Rotterdam een Roland Garros gespot met een nog redelijk net interieur! Misschien is dat iets voor jou? :wink:
205 EEN UNIEK STERK NUMMER!
Avatar gebruiker
205RVH
 
Berichten: 1144
Geregistreerd: 11 jun 2014, 19:09
Woonplaats: Vught

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor RG1992 » 13 jan 2015, 17:28

Bedankt voor alle tips!
De bedoeling is om er gewoon in te gaan rijden en tegelijkertijd hem beetje bij beetje opknappen. Een combinatie dus :)

Olie zweten doet hij voornamelijk aan de onderkant van het blok. Niet bij de koppakking. Koelvloeistoftankje ziet er van binnen prima uit, niet olieachtig ofzo.
Distributieriem is bij ca 200000 vervangen. Is al ff geleden, maar kan nog wel even mee denk ik.
Uitlaat hitteschild ga ik wel op de sloop zoeken denk ik. Is dit van alle 205 modellen hetzelfde? Zowel van 1.1 als 1.4 modellen?
En ik zoek ook nog een hoedenplank. Hoort hier een speciale Roland Garros hoedenplank in of is elk zwart exemplaar goed genoeg?

Ik zal eens kijken, maar Rotterdam is behoorlijk ver weg... Woon in Brabant :mrgreen:
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor joospeugeot » 13 jan 2015, 20:58

RG1992 schreef:Olie zweten doet hij voornamelijk aan de onderkant van het blok.


dan vermoed ik toch de koppakking hoor.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor MarcoPeus » 13 jan 2015, 21:06

joospeugeot schreef:
RG1992 schreef:Olie zweten doet hij voornamelijk aan de onderkant van het blok.


dan vermoed ik toch de koppakking hoor.


+1
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor joospeugeot » 13 jan 2015, 21:22

oh ja. dat hitteschildje is meestal rot hoor. dus op de sloop moet je geluk hebben :wink:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor CinqCentCinq » 13 jan 2015, 21:24

Welkom! Een 205 is een sterk nummer van Peugeot en blijkbaar krijgen steeds meer mensen dat in de gaten! :-)

Ik heb zelf al vier 205jes in mijn collectie waaronder een mooie Roland Garros: http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=27&t=23723

Wel jammer dat de jouwe niet meer origineel is want de mooiste details als het interieur en de velgen zijn helaas verdwenen... :-|
Laatst bijgewerkt door CinqCentCinq op 03 nov 2015, 10:54, in totaal 1 keer bewerkt.
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor Leeuwtje » 13 jan 2015, 21:27

RG1992 schreef:Ik zal eens kijken, maar Rotterdam is behoorlijk ver weg... Woon in Brabant :mrgreen:

Dan is Wim Dekens in Hasselt (Belgie) misschien dichterbij en hij is een tweetal RG's aan het demonteren.
Te contacteren via dit forum of Facebook :!:
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor RG1992 » 13 jan 2015, 21:34

MarcoPeus schreef:
joospeugeot schreef:
RG1992 schreef:Olie zweten doet hij voornamelijk aan de onderkant van het blok.


dan vermoed ik toch de koppakking hoor.


+1

joospeugeot schreef:oh ja. dat hitteschildje is meestal rot hoor. dus op de sloop moet je geluk hebben :wink:


Zal morgen nog eens kijken dan 8-)
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor RG1992 » 13 jan 2015, 21:36

CinqCentCinq schreef:Welkom! Een 205 is een sterk nummer van Peugeot en blijkbaar krijgen steeds meer mensen dat in de gaten! :-)

Ik heb zelf al vier 205jes in mijn collectie waaronder een mooie Roland Garros: http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=27&t=23723

Wel jammer dat de jouwe niet meer origineel is want de mooiste details als in het interieur en de velgen zijn helaas verdwenen... :-|


Die van jou ben ik al vaker via internet tegengekomen. Heb al jouw foto's op Mijnalbum.nl bekeken. Werkelijk een prachtwagen! Mocht hij ooit weg gaan, dan houd ik me aanbevolen :grin:
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor RG1992 » 13 jan 2015, 21:37

Leeuwtje schreef:
RG1992 schreef:Ik zal eens kijken, maar Rotterdam is behoorlijk ver weg... Woon in Brabant :mrgreen:

Dan is Wim Dekens in Hasselt (Belgie) misschien dichterbij en hij is een tweetal RG's aan het demonteren.
Te contacteren via dit forum of Facebook :!:


Bedankt voor de tip, zal het onthouden :)
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor CinqCentCinq » 13 jan 2015, 21:48

RG1992 schreef:Die van jou ben ik al vaker via internet tegengekomen. Heb al jouw foto's op Mijnalbum.nl bekeken. Werkelijk een prachtwagen! Mocht hij ooit weg gaan, dan houd ik me aanbevolen :grin:

Dat kon niet missen eigenlijk, als ik zelf aan het zoeken ben kom ik 'm ook altijd tegen... Voorlopig gaat 'ie niet weg! :wink:
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor RG1992 » 13 jan 2015, 22:01

CinqCentCinq schreef:
RG1992 schreef:Die van jou ben ik al vaker via internet tegengekomen. Heb al jouw foto's op Mijnalbum.nl bekeken. Werkelijk een prachtwagen! Mocht hij ooit weg gaan, dan houd ik me aanbevolen :grin:

Dat kon niet missen eigenlijk, als ik zelf aan het zoeken ben kom ik 'm ook altijd tegen... Voorlopig gaat 'ie niet weg! :wink:


Haha dat dacht ik al :mrgreen:! Als de auto maar in bezit blijft van iemand die de auto waardeert, daar gaat het om :)
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor BRAM » 13 jan 2015, 22:13

Veel plezier met de aangeschafte 205 RG.

Zoals al eerder opgemerkt, jammer van de ontbrekende typische RG details als het interieur en de velgen.

Gewoon rustig blijven zoeken naar deze onderdelen (interieur zal een zware klus worden, om een in goede staat verkerende set te bemachtigen).

Ook ik heb in mijn 205RG (uit 1990) een niet origineel interieur moeten plaatsen, vanwege het in slechte staat verkerende RG interieur ( maar ik heb het nog steeds in de schuur liggen!)

Voor wat betreft de velgen: ik heb nog wel een setje velgen (zonder banden en wielbouten) liggen. Verkeren in een zeer matige staat. Moeten dus echt worden opgeknapt.
Hieronder een plaatje van de huidige staat:
Afbeelding

Als je interesse hebt, laat me maar even weten.

Nogmaals veel plezier met je 205 RG,

Groet, Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor RG1992 » 13 jan 2015, 23:45

BRAM schreef:Veel plezier met de aangeschafte 205 RG.

Zoals al eerder opgemerkt, jammer van de ontbrekende typische RG details als het interieur en de velgen.

Gewoon rustig blijven zoeken naar deze onderdelen (interieur zal een zware klus worden, om een in goede staat verkerende set te bemachtigen).

Ook ik heb in mijn 205RG (uit 1990) een niet origineel interieur moeten plaatsen, vanwege het in slechte staat verkerende RG interieur ( maar ik heb het nog steeds in de schuur liggen!)

Voor wat betreft de velgen: ik heb nog wel een setje velgen (zonder banden en wielbouten) liggen. Verkeren in een zeer matige staat. Moeten dus echt worden opgeknapt.
Hieronder een plaatje van de huidige staat:
Afbeelding

Als je interesse hebt, laat me maar even weten.

Nogmaals veel plezier met je 205 RG,

Groet, Bram.


Bedankt voor je reactie :)
Jammer dat het interieur in je auto te slecht was. Het is juist zo mooi om te zien dat witte leer! Misschien dat je ooit nog een mooie set vindt. Zelf ga ik in ieder geval rustig op zoek. De stoelen die er nu inzitten zitten uitstekend, maar als ik een RG interieur voorbij zie komen, dan zal ik zeker toehappen :mrgreen:

Bedankt voor het aanbod van de velgen! Ik ben nog maar jong en deze auto was al een hele investering voor mij, dus moet er nog even over nadenken. Ook wil ik er eerst zeker van zijn dat de auto het waard is om nog in te investeren, aangezien ik de auto nog maar kort heb en nog niet weet of er nog onverwachte hoge kosten aan zitten te komen... Ik zal het aanbod in ieder geval onthouden :)
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor RG1992 » 14 jan 2015, 21:11

Heb nog ff gekeken, lekkage bij de dynamo is zeer minimaal tot niks. Meeste olie zit onderaan het carter en op de versnellingsbak. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, koelvloeistof is schoon en hij drupt geen olie. Zelfs na een paar dagen is de ondergrond nog 100% olievrij.
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor RG1992 » 14 jan 2015, 22:04

Weet iemand trouwens hoe ik aan de sticker "205 'n sterk nummer" kan komen? Is een van mijn grootste wensen om die weer op de achterruit te hebben zitten :)
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor joospeugeot » 14 jan 2015, 22:26

RG1992 schreef:Weet iemand trouwens hoe ik aan de sticker "205 'n sterk nummer" kan komen? Is een van mijn grootste wensen om die weer op de achterruit te hebben zitten :)


volgens mij via pcn magazijn. maar wel ff lid worden, kan ook terplaatse :wink:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor Gilletti » 15 jan 2015, 08:42

Van dat RG interieur is toch vaak alleen het leer slecht? Of is ook de stof niet heel slijtvast.
Anders kan een autobekleder dat leer vast wel fixen voor een leuk prijsje.

Ik blijf het leuk vinden die extra luxe Fransoosjes. Bijvoorbeeld ook de Gentry en diverse Renault Baccara & Initiale.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor RG1992 » 17 jan 2015, 18:16

joospeugeot schreef:
RG1992 schreef:Weet iemand trouwens hoe ik aan de sticker "205 'n sterk nummer" kan komen? Is een van mijn grootste wensen om die weer op de achterruit te hebben zitten :)


volgens mij via pcn magazijn. maar wel ff lid worden, kan ook terplaatse :wink:


Ok, bedankt. En anders plaats ik wel n keer n bericht in de "gevraagd" rubriek :D
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor RG1992 » 24 jan 2015, 21:23

Zag vandaag toevallig dat ik twee verschillende achterlichten erop heb zitten, was me niet eerder opgevallen :mrgreen:. Het linker achterlicht is een gewone (transparant richtingaanwijzer-glaasje) en het rechter achterlicht heeft een smoke richtingaanwijzer-glaasje.
Welke achterlichten zijn origineel op mijn 1992 Roland Garros?
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen - 205 XS Roland Garros

Berichtdoor BRAM » 25 jan 2015, 16:28

Kijk even in het topic van CinqCentCinq ( viewtopic.php?f=27&t=23723 ).

Zijn 205 Roland Garros is ook van 92. Ik denk dat transparant de juiste kleur is.

Groet, Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten