Wat doen we in het dagelijks leven ?

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor svanderplas » 09 jun 2011, 01:58

Ik bagger op een sleephopperzuiger in frankrijk nog 4 weken
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor EH Autoservice » 09 jun 2011, 10:14

Dagelijks aan de hobby :

Sleutelen aan Peugeot's :mrgreen:
En niet te vergeten die andere hobby : sleutelen aan Hayabusa'a 8) 8) 8) 8) 8)
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Break-Rider » 09 jun 2011, 10:45

Ik zou van sleutelen geen hobby willen maken. Dat betekend dat het spul telkens weer stuk of versleten is, en dat kost centen. Ik rij er liever in, maar dat is bedacht vanuit de chauffeurs gedachten. :wink:
Maar goed, van je hobby je werk maken is nog steeds het mooiste wat er te bedenken is volgens mij? :shock:
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor fab405 » 09 jun 2011, 14:38

Aan een auto sleutelen kan ook betekenen dat je hem wil verbeteren, zelfs beter dan hoe ie ooit uit de fabriek kwam rollen :wink:
Renault Megane cc
Peugeot 406 coupé turbo
Peugeot 405
Peugeot 206 XS
Peugeot 306 XS
Peugeot 406 Break
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor 305 friesland » 09 jun 2011, 22:02

IK Hans en bekend op het forum onder 305 friesland zal mij hier ook even melden met hoe en wat.
Ik woon in een rustig dorpje onderin friesland mooi tussen de weilanden en bomen en een prettige schuur ,leuke vrouw en 2 kinderen.
Ik ben vanaf mijn 16e werkzaam in de landbouw en wel as monteur in landbouwwerktuigen en trekkers.
Tussendoor heb ik nog een jaar revisie van starters en dynamo,s gedaan en nog 2 jaar bij een revisiebedrijf in het zelfde werk en brandstofpompen en turbo,s reviseren.
Daarna toch weer de landbouw in gegaan ,want dat is toch veel meer variatie ,elke dag weer wat anders en s,morgens weet je nooit wat je de dag te doen hebt.
En veel contact met de klanten dat is meestal ook wel leuk.
Zo zit ik nu dus al weer 9 jaar bij ,mijn eerste baas.
Waarom Peugeot , ja als klein kind al mee opgegroeid ,204 304 504 en toen was het een poosje wat anders en toen 305.
Maar daar was ik als 12 jarige al gek op ,en zo is het mijn eerste auto geworden, ook wel uitstapjes naar andere merken maar kwam toch steeds weer terug.
Ik vind het leuk en altijd een uitdaging om weer wat aparts te bouwen en sleutel dus het liefst.
In combinatie met het werk in de landbouw een leuke variatie.
daarnaast doe ik nog wat autohandel maar dat valt tegen er bij ,je moet eerst al behorlijk wat omzetten en voordat je terugverdiend waar je gekort word dan blijft er net niks meer over daar doe ik rustig mee aan en mischien stop ik daar wel helemaal mee, heb ik meer tijd voor de dingen die ik het liefst doe.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Break-Rider » 10 jun 2011, 09:38

fab405 schreef:Aan een auto sleutelen kan ook betekenen dat je hem wil verbeteren, zelfs beter dan hoe ie ooit uit de fabriek kwam rollen :wink:


Helemaal waar, maar om elke dag aan een auto te sleutelen is ff anders.
Ik sleutelde vroegah ook regelmatig aan mijn Kreidler, en dat was leuk omdat het mijn eigen barrel was.
Nu ben ik regelmatig aan de 406 bezig, da's ook leuk.
Maar, die jaren in de garage gewerkt heb waren lang niet zo leuk als de momenten als dat ik aan mijn eigen spullen bezig was.
Na ja, het zal wel het verschil zijn in inborst of zo.
Ik ken hele volksstammen die mijn werk nog niet voor 5000 euro per maand zouden willen doen ;)
Voor de 1 is het een soort roeping (ik ken er genoeg die niets anders zouden willen buiten Ed om) en voor de ander is het inderdaad niet meer als een hobby gebleven. Die doen dan ook meestal de simpelere klusjes die ze leuk vinden (zoals ik) en besteden alsnog de andere dingen uit :roll:
Dat heeft niets met luiheid te maken, meer met ZIN :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Break-Rider op 10 jun 2011, 09:41, in totaal 1 keer bewerkt.
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Break-Rider » 10 jun 2011, 09:40

Of jij het nu bent Hans, of Ed, toch maar goed dat jullie er zijn voor types zoals ik :mrgreen:
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor ruudxs » 10 jun 2011, 11:07

Hmm, ik merk na wat bladeren dat ik ook nog niet echt iets over mijn bezigheden verteld heb.

Ik ben inmiddels sinds 2003 werkzaam als beveiliger op Schiphol, ik ben wat ze daar een kelderrat noemen.
Ik werk voornamelijk in de bagagekelder en hou me bezig met de controle van de ruimbagage.

Daarvoor heb ik vier jaar in een klein bedrijfje gewerkt dat startmotoren, dynamo's en accu's verkocht en reviceerde.

Inmiddels is het Peugeotvirus bij mij ook in alle hevigheid toegeslagen en ben ik met een paar vrienden hobbymatig ook nog regelmatig aan de klus.
Voor dagelijks een 307 1.6 16V op lpg-g3.
En voor de pret weer een 205 1.4xs.
En nog een meer jaren project in de vorm van een 205 1.6 xs.
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Breeze » 10 jun 2011, 17:52

svanderplas schreef:Ik bagger op een sleephopperzuiger in frankrijk nog 4 weken

Welke?
Klus?
Funktie?

Adri
Xantia V6 Break
Zweven is een ongekende ervaring
Breeze
 
Berichten: 336
Geregistreerd: 10 jan 2011, 20:39
Woonplaats: Nw. Lekkerland

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Break-Rider » 12 jun 2011, 08:11

ruudxs schreef:Hmm, ik merk na wat bladeren dat ik ook nog niet echt iets over mijn bezigheden verteld heb.

Ik ben inmiddels sinds 2003 werkzaam als beveiliger op Schiphol, ik ben wat ze daar een kelderrat noemen.
Ik werk voornamelijk in de bagagekelder en hou me bezig met de controle van de ruimbagage.

Daarvoor heb ik vier jaar in een klein bedrijfje gewerkt dat startmotoren, dynamo's en accu's verkocht en reviceerde.

Inmiddels is het Peugeotvirus bij mij ook in alle hevigheid toegeslagen en ben ik met een paar vrienden hobbymatig ook nog regelmatig aan de klus.


Collega :D (op dat kelder rat gebeuren na dan) :mrgreen:
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor svanderplas » 12 jun 2011, 11:42

Breeze schreef:
svanderplas schreef:Ik bagger op een sleephopperzuiger in frankrijk nog 4 weken

Welke?
Klus?
Funktie?

Adri


De TSHD Christophorus(oude coaster geweest: genaamd Wodan) van van den Herik Sliedrecht BV Kust en oeverwerken
Normandie: div plaatsen als Dieppe, le treport, Ouistreham en Fecamp. onderhoudscontract voor 4 jaar dacht ik
ik ben matroos/pijpenman aan boord ;)

http://www.herik.nl/nl/projecten/17/baggerwerk-normandi
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Breeze » 12 jun 2011, 12:03

Hé leuk. Werken op zo'n hoppertje is wel overzichtelijk neem ik aan en de pijpenman is de belangrijkste man op een hopper, tenminste op een grote. Een duizend kuper schat ik zo in. Op de Herik-site staan er geen gegevens over.
Zelf heb ik mijn werkzame leven bij IHC doorgebracht. Voor van den Herik was die meestal te groot en te duur (en te arrogant :wink: ).
Als ik vragen mag, wat is het fabrikaat van de baggerinstallatie? Als ik goed gegoegeld heb is de Christophorus omgebouwd in Stralsund.

Adri
Xantia V6 Break
Zweven is een ongekende ervaring
Breeze
 
Berichten: 336
Geregistreerd: 10 jan 2011, 20:39
Woonplaats: Nw. Lekkerland

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor svanderplas » 12 jun 2011, 12:23

correct 1000 m3 maar droge stoffen slecht 800tonnes dacht ik.
fabrikaat baggerinstallatie bedoel je de computer? pds2000?
de christo heeft gewerkt in stralsund is omgebouwd in gdansk/gdynia ofzo

sebastiaan
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Breeze » 12 jun 2011, 16:45

svanderplas schreef:correct 1000 m3 maar droge stoffen slecht 800tonnes dacht ik.
Draagvermogen zal wel iets tussen 1200 en 1600 t zijn. Anders kan je de hopper alleen maar volladen met spul met een dichtheid van 0,8 t/m3, dus nog lichter dan water. Baggerschippers zijn berucht voor het overschrijden van het vrijboord op baggermerk :wink:

svanderplas schreef:fabrikaat baggerinstallatie bedoel je de computer? pds2000?
Aha de survey en baggercomputer. Maar ik bedoelde eigenlijk de zuigbuis, bokken, pomp, enz.

svanderplas schreef:de christo heeft gewerkt in stralsund is omgebouwd in gdansk/gdynia ofzo
Dan zou het de Lenin-werf in Gdańsk kunnen zijn van Lech Walesa met Solidariteit.

Adri
Xantia V6 Break
Zweven is een ongekende ervaring
Breeze
 
Berichten: 336
Geregistreerd: 10 jan 2011, 20:39
Woonplaats: Nw. Lekkerland

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor svanderplas » 12 jun 2011, 21:03

:D heb nog een e-mail van de vorige eigenaar over het overschrijden van 't merk. nee wij laden meestal door tot onze overflows/ niets meer oploopt op de PC kwa tonnen

Ik weet niet wat ik over de baggerinstallatie moet zeggen, gwn een pijpje met 2 bokken en een elleboog grote zandpomp tanwielkast en grote CAtterpillar wordt vervangen door een 1600pk + ontgasser aan boord verder een jetmotor.. en hoofdmotor van 1200pk zijn dan Catterpillars. hebben scania boegschroef en hekschroef die aangedreven wordt door een gen. staat voorin +
een sisu, john deere en HAtz(nood 3 cil) generatoren

morgen gelukkig aanmonsteren want het is saai hier in het hotel. ben er sinds zaterdagmiddag en de andere ploeg vaart dus in de verlengde dag momenteel.
24/7 varen we anders
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor EH Autoservice » 13 jun 2011, 09:46

Break-Rider schreef:Helemaal waar, maar om elke dag aan een auto te sleutelen is ff anders.

Maar, die jaren in de garage gewerkt heb waren lang niet zo leuk als de momenten als dat ik aan mijn eigen spullen bezig was.



Tsja , voor een Baas aan auto's (elke dag) werken , in een "standaard" garagebedrijf zou ik ook geen jaar volhouden :mrgreen:

Maar voor jezelf , dus geen verantwoording af hoeven te leggen , en kunnen doen en laten wat je wilt , zelf je werktijden bepalen , zelf alle tools en spullen inkopen waar de meesten alleen van kunnen dromen , en dan ook nog ECHT afwisselend werk , zoals opbouwen van "race" Peugeot's met vaak "flinke" budgetten , dat hou ik voorlopig nog wel vol :lol:

En als het dan toch even te veel "auto" wordt , dan gaan we lekker even aan de gang aan diverse Hayabusa's , nee ik vermaak me uitstekend :wink:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Break-Rider » 16 jun 2011, 00:18

Ach Ed, alles heeft zijn voor en nadelen natuurlijk.
Jij kunt je eigen dingen regelen zoals openingstijden, regels, manier van werken, planning maken, leveranciers, gereedschappen en noem het maar op, de hele rataplan. Ik heb ook wel vaker tegen mensen gezegt, als je wilt werken zonder je aan bepaalde dingen te ergeren of storen, dan moet je voor jezelf beginnen. Dan kun en mag je alles doen zoals jij het wilt. 8)

Aan de andere kant, als ik klaar ben met werken dan stap ik in de auto, en ik zie het voor de rest morgen wel weer.
Geen dingen meer hoeven regelen zoals administratie, achter je geld aan lopen, klussen die blijven leggen tegen de afspraak met klanten in, leveranciers die niet of te laat leveren waardoor je een klus niet kunt af maken. Als werknemer is dat mijn probleem niet, dus is MIJN tijd na werktijd dus echt MIJN tijd.
Als er dan dingen niet zijn gegaan zoals geplant o.i.d dan mag mijn baas dat uitleggen aan klanten.
Ik heb mijn 8 uur op de juiste manier geleverd, klaar is klaar.

Het is een keuze :wink:
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor rickwerf » 22 jun 2011, 17:33

Niets op het moment buiten werken aan mn 204 tje, en solliciteren op alles wat los en vast zit :cry:

gr rick
rickwerf
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 15 jun 2011, 14:12

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor snowyziggy » 03 jul 2011, 12:28

Op dit moment ben ik 4e jaars diermanagement student en ga bijna afstuderen. Hopelijk ga ik dat doen in IJsland bij de vinvissen :D
snowyziggy
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 jun 2011, 18:03

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Harrie » 03 jul 2011, 17:47

rickwerf schreef:Niets op het moment buiten werken aan mn 204 tje, en solliciteren op alles wat los en vast zit :cry:
gr rick

succes, Rick!
ik ken het... vorig jaar ruim 7 maanden ww... :cry:
en als je 51 bent zoals ik, ben je uitgerangeerd in de arbeidsmarkt... :evil:
Gelukkig weer terug bij mijn 'oude' werkgever, en zelfs weer op mijn oude werkplek :D
dat heeft wel heel veel moeite gekost, en ik ben veel dank verschuldigd aan collega's die daarvoor gestreden hebben voor mij.

en wat doe ik dan? Engineering en Cad-tekenen. Voornamelijk tekenen met AutoCad, o.a. technische oplossingen bedenken en
uittekenen voor offerte-aanvragen, verder ben ik verantwoordelijk voor alle detail-tekeningen en alle profieltekeningen,
en houdt ik alle produktietekeningen op stand. Een erg leuke en uitdagende baan. Nu doe ik cursus in Revit Architecture,
dat kan dan ook op mijn CV worden bijgeschreven, en in de praktijk worden gebruikt.
Daarnaast ben ik magazijnmeester en technisch commissaris van de PCN, waar ik zo'n 35 á 45 uur per week aan besteed... :roll:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor 403diesel » 05 jul 2011, 00:05

Ik heb 2 bedrijfjes; een metaalbewerkingsbedrijfje voor het fijnere werk en een bedrijf waarmee ik nederlandse ontwerpers ondersteun in het ontwikkelen van hun ontwerpen. Leuk, elke dag is anders.

Helaas is het niet altijd even druk geweest, zeker de afgekopen 2 jaar. Om de verloren uurtjes op te vullen spring ik wel eens bij bij een doe het zelf garage waar ik af en toe wel eens een uitlaatje dichtbak. Ook gebruik ik dit soort uurtjes om op dit moment de Kever van mijn vriendin op te knappen. Wat kunnen die Kevers roesten zeg!

Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor svanderplas » 26 jul 2011, 15:44

van matroos/pijpenman hopperzuiger naar Chief officer op een sleepboot(sea Alfa)

ik zit momenteel op de Stena hollandica 'Van De Hoek' naar Harwich om daar 4 weken door te brengen.
4weken af om ook dusdanig verder te gaan met m'n studie en met mijn 2 leeuwtjes.

wat er nog gedaan moet worden aan de:
- 405: (touring/circuit) verlagen, gril opnieuw spuiten tevens spoiler, LM PEU 306 velgen erop zetten, uitlaat vastschroeven/kitten en de koplampen veranderen.speakers vervangen
- 205: (veel) is er al op vooruit gegaan van 13' staal naar 15' Speedlines( wielkasten opgevuld) andere radio erin, voorbumper zit momenteel nog los, achter speakers aansluiten

en ik zal nog wel wat vergeten zijn, tevens heb ik de 13' stalen 205 XS velgen te koop staan + wieldoppen

gr, de zeeman
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Break-Rider » 06 okt 2011, 16:22

Momenteel niet teveel, ik heb vakantie :D
Dus, met de hond aan het trainen, met muziek (trance) bezig, klusjes in huis doen en aan het uitkijken voor een interne overplaatsing :evil:
Als er 1 ding is waar ik momenteel kotsmisselijk van word, dan ist wel de Aviation tak van mijn bedrijf. 1 bos, onsociale egotrippers met grootheidswaanzin :evil:
Als ik daar niet snel weg raak, dan kaap ik zelf een vliegtuig om hem in het kantoor te laten vliegen :twisted:
Ja ik weet het, gepikt idee :mrgreen:
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Ngurumo » 03 dec 2011, 01:23

Ik ben Alexander Brouwer, woonachtig in het "watersport dorp" Grou (bijna het midden van Fryslân).

Ik ben student, afgelopen juli mijn HBO Bedrijfseconomie diploma behaald en nu aan de studie Accountancy & Controlling begonnen aan de Rijksuniversiteit Groningen. En uiteraard eigenaar van mijn donkerrode Peugeot 309 uit 1986, zie daarvoor viewtopic.php?f=54&t=19295.

Groeten,

Alexander
Peugeot 505 V6 (1987)
Peugeot 309 1.6 GR (1986)
Peugeot 206 1.4 HDi Pop' Art (2005)
Peugeot 407 3.0 V6 Feline (2007)
Ngurumo
 
Berichten: 276
Geregistreerd: 27 sep 2011, 20:45
Woonplaats: Grou

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor PorZ19 » 03 dec 2011, 23:28

Ik zit nu op 5 Havo (E&M Profiel)
Volgend jaar ga ik naar IVA Driebergen (HBO)
Daarnaast werk ik bij Peugeot Dealers Nefkens in Houten. (Autowasser)
PorZ19
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 17 nov 2011, 22:24

VorigeVolgende

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten