hoi!

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

hoi!

Berichtdoor wtr » 03 sep 2008, 12:07

Hoi,
Ik ben Wouter, en ik heb geen peugeot.... Wat doe ik dan hier? Op zich vind ik oudere peugeot's mooi, maar mijn voorkeur gaat uit naar citroën. Behalve als het de 504 coupé aangaat en dan met name van het eerste type.
Daarnaast is een vriend van me wel helemaal peut-fan. Hij heeft een prachtige 504 automaat.

Ikzelf heb dus nu een DSpecial, die een kleine deelrestauratie ondergaat (nieuwe deuren, achterschermen en kofferklep) origineel 1972 nederlands en twee bijzondere BX-en. Een 19digit, meest luxe model met digitaal dash en boordcompu uit 1986 en een 19GT in de bijzondere kleur Vert Cali uit 1985. Die laatste is dus lichtgroen metallic met een bruin interieur. Dat zijn type 1 BX-en met oranje voorknippers en een 'star-wars' dash.

Maar wellicht voeg ik me dus ooit bij de 504 coupé bezitters.
wtr
 
Berichten: 275
Geregistreerd: 03 sep 2008, 09:36
Woonplaats: lent

Berichtdoor Gilletti » 03 sep 2008, 12:58

Hee, ook hoi wtr, welkom op het forum.

Citroëns worden hier ook best een warm hart toegedragen hoor, dus dat geeft niks. Daarnaast ken ik via andere forums ook wel wat Citrofielen en dat gaat tot op heden nog altijd prima door 1 deur. :wink:

Heb je wat foto's van die BX want ik ben nu wel benieuwd naar die kleur en dat dashboard.

En een 504 coupé is natuurlijk niet te versmaden! Er staat nog een nette witte te koop bij een mede-forummer.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor mkatgert » 03 sep 2008, 13:34

Ha Wouter, jij ook al hier. De eerste stappen naar de aanschaf van een 504 zijn blijkbaar al genomen ;)
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor wtr » 03 sep 2008, 13:34

hoi,
dank je!
En die witte is precies de reden waarom ik op dit forum terecht kwam! Ik heb hem al een pb gestuurd. Als er in rijden net zo goed bevalt als ernaar kijken dan moet ik alles eens goed op een rijtje zetten!
Natuurlijk moet mijn tegenwoordig vrouw hem ook mooi vinden.
Hoe is die achterbank eigenlijk, dit ivm kid op komst?
Zal eens wat fotolinkjes plaatsen...
wtr
 
Berichten: 275
Geregistreerd: 03 sep 2008, 09:36
Woonplaats: lent

Berichtdoor wtr » 03 sep 2008, 13:35

en hoi michiel!
wtr
 
Berichten: 275
Geregistreerd: 03 sep 2008, 09:36
Woonplaats: lent

Berichtdoor wtr » 03 sep 2008, 13:59

wtr
 
Berichten: 275
Geregistreerd: 03 sep 2008, 09:36
Woonplaats: lent

Berichtdoor Bart-Peugeot » 03 sep 2008, 14:44

wtr schreef:de BX19GT
Afbeelding

Dat is een hele mooie youngtimer!

Welkom hier. :D
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Scharrlaer » 03 sep 2008, 20:22

Dit gaat ietsje beter.
Afbeelding

Afbeelding
Vooral dóóóóóórgááááán (B.Stevens)
Vervoer:wat ouwe Honda's op 2 wielen
Avatar gebruiker
Scharrlaer
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 13 jul 2008, 15:59
Woonplaats: Purmerend

Berichtdoor BRAM » 03 sep 2008, 21:04

Wtr,

Geen Peugeot!! Maar toch mij complimenten voor je fantastische BX.
Hele aparte kleur. Heel bijzonder.

Veel succes en geluk ermee.

Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor wtr » 03 sep 2008, 22:31

Dank allen!
Overigens komt de BX uit belgië (vandaar de moderne plaat). Daar heeft ie 14 jaar stilgestaan met schade linksvoor.
Ik heb hem voorzien van nieuwe leidingen naar achter voor de hydraulique en natuurlijk nieuwe motor- en bakolie. Ook bougies, rotor, kabels zijn vernieuwd. Da's natuurlijk standaard.
Schade heb ik zelf gefixed, beetje provisorisch omdat ik niet wist hoe de wagen technisch zou zijn als ik er mee zou gaan rijden.
Hij blijkt echter zeer goed te rijden. Heerlijk zelfs en terwijl ik de LHM olie voor veer en remsysteem nog moet verversen.
Motorruimte is nog lekker smerig met muizenkeutels en al.
wtr
 
Berichten: 275
Geregistreerd: 03 sep 2008, 09:36
Woonplaats: lent

Berichtdoor jon » 03 sep 2008, 22:54

Welkom hier.

Die DIGIT is wel zeldzaam volgens mij. Sowieso zie je al zelden een BX van de eerste serie. Hier in Ruurlo rijdt een mooie, originele 16v rond, maar goed, dat is dan geen serie1.

Misschien dat jij het me kunt vertellen, heeft de BX Dommage ooit bestaan? Ik heb er ooit 's over gelezen, maar later las ik weer dat het een broodje aap was. Jij lijkt me wel een Biksenkenner, dus ben benieuwd. :D

Maar, mooie auto hoor. Echt jaren 80 met die kleuren combi.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor wtr » 03 sep 2008, 23:40

Hoi Jon,
De digit is inderdaad zeldzaam, zijn er 4000 van gemaakt en er rijden er nog een paar van in Nederland. De mijne komt ook weer uit belgië, in 2006 heb ik 'm ingevoerd. Bij de RDW was ie niet eens bekend qua catalogusprijs dus hebben ze maar de prijs van een GT gepakt.
Mijn Digit is overigens echt buitengewoon roestvrij, echt uniek voor een type 1 BX en het dash is geweldig. Helaas zonder een sprekende compu als in de 505 (las ik vandaag). Helaas is de rest van de auto wel luxe maar ook vrij saai qua kleurstelling (zwart/grijs).
De digit gaat binnenkort op stal voor een jaar of twee denk ik.
Domage heb ik ook wel eens van gehoord maar ik geloof dat dat broodje aap is. Zou een ubercrisis model moeten zijn zelfs zonder beweegbare ramen in de achterportieren...
wtr
 
Berichten: 275
Geregistreerd: 03 sep 2008, 09:36
Woonplaats: lent

Berichtdoor Mockenrue » 03 sep 2008, 23:45

En ... C-stijl paneeltjes ook verweerd door zon ? :-|
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Oscarnmgn » 04 sep 2008, 00:37

Hey Nijmegenaar ;)
welkom !
Peugeot 404 Break 1963
Citroen Dyane 6 1983
Avatar gebruiker
Oscarnmgn
 
Berichten: 444
Geregistreerd: 03 apr 2007, 12:39
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor wtr » 04 sep 2008, 11:12

hoi Oscar (toevallig TZDturbo?).
En qua c-stijlraampjes, bij de digit reeds 1 vervangen en een andere klaarliggen (takkeklus).
Voor de GT moet ik ze nog opsnorren.
Helaas hebben de vorige eigenaren van beide nooit gehoor gegeven aan de terugroepactie van citën betreffende die slechte ruiten....
wtr
 
Berichten: 275
Geregistreerd: 03 sep 2008, 09:36
Woonplaats: lent

Berichtdoor wtr » 08 sep 2008, 14:57

Helaas dus voorlopig geen peugeot voor mij.... Jan heeft hem aan een ander verkocht zoals in de draad te lezen is. Ik moet zeggen dat ik het heeeel erg jammer vind. Helaas wist ik ook niet dat er iemand anders zou komen kijken. De pb van Jan kwam dan ook nogal als een verassing. Baal er behoorlijk van, meer dan ik eigenlijk zou willen :(

Nou ja, nu kan ik in ieder geval de centen gebruiken om de DS te laten spuiten...
wtr
 
Berichten: 275
Geregistreerd: 03 sep 2008, 09:36
Woonplaats: lent

Berichtdoor Evert G.D » 11 sep 2008, 00:28

wtr schreef:Helaas dus voorlopig geen peugeot voor mij.... Jan heeft hem aan een ander verkocht zoals in de draad te lezen is. Ik moet zeggen dat ik het heeeel erg jammer vind. Helaas wist ik ook niet dat er iemand anders zou komen kijken. De pb van Jan kwam dan ook nogal als een verassing. Baal er behoorlijk van, meer dan ik eigenlijk zou willen :(

Nou ja, nu kan ik in ieder geval de centen gebruiken om de DS te laten spuiten...


Ach, mijn twee beste vrienden zijn Citrofielen... Rij ik als enige Peugeot er tussenin. :mrgreen: Maar ook ik draag Citroen een warm hart toe. Met name de GS/GSA vind ik wel leuk, alleen zijn ze technisch zeer complex en da's nog zacht uitgedrukt. Het voordeel is dat ze niet duur zijn in aanschaf, het nadeel dat er vaak nogal wat werk aan zit.
Maar ik heb toch geen stallingsruimte meer, staat vol met m'n Peugeots en m'n Ford... :wink: Die laatste moet ooit ook weer gaan rijden...
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor wtr » 11 sep 2008, 11:00

hoi Evert,
GS/A's zijn inderdaad erg leuk, evenals CX-en. Techniek valt wel mee hoor. Een C-matic (halfautomaat) is wellicht wat lastig maar verder is het gewoon een normaal, eventueel luchtgekoeld, motortje en daarnaast heb je het hydraulique systeem. Dat lijkt moeilijk maar is het helemaal niet.
Staat nu een GSA te koop voor niet zoveel die technisch heel goed zou moeten zijn, met een C-matic.
Persoonlijk heb ik niet echt behoefte aan een andere Citroen. Ben wel tevreden met deze 2.
Hopelijk loop ik nog eens tegen een 504 als die van Jan aan, dan heb ik mijn wensen wel vervult.
Wat voor peugeots en ford heb je?
wtr
 
Berichten: 275
Geregistreerd: 03 sep 2008, 09:36
Woonplaats: lent

Berichtdoor wtr » 11 sep 2008, 11:59

misschien leuk voor de mensen met een overschot aan oude leuke peugeots die eens iets anders willen proberen?
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=3445
wtr
 
Berichten: 275
Geregistreerd: 03 sep 2008, 09:36
Woonplaats: lent

Berichtdoor Evert G.D » 11 sep 2008, 12:21

wtr schreef:hoi Evert,
GS/A's zijn inderdaad erg leuk, evenals CX-en. Techniek valt wel mee hoor. Een C-matic (halfautomaat) is wellicht wat lastig maar verder is het gewoon een normaal, eventueel luchtgekoeld, motortje en daarnaast heb je het hydraulique systeem. Dat lijkt moeilijk maar is het helemaal niet.
Staat nu een GSA te koop voor niet zoveel die technisch heel goed zou moeten zijn, met een C-matic.
Persoonlijk heb ik niet echt behoefte aan een andere Citroen. Ben wel tevreden met deze 2.
Hopelijk loop ik nog eens tegen een 504 als die van Jan aan, dan heb ik mijn wensen wel vervult.
Wat voor peugeots en ford heb je?


Klopt, een van mijn vrienden heeft een GSA halfautomaat, twee stuks zelfs, ook nog 's exact hetzelfde kleur en type. Erg gecompliceerde techniek, maar wel leuk, zo'n luchtgekoeld motorretje. Een aantal dingen o.a. de dynamo zijn echter heel slecht bereikbaar als je gaat sleutelen. Een ander probleem is: de versnellingsbakolie voor de halfautomatische bak is ook niet meer verkrijgbaar.... Dat gaat een probleem worden op den duur dus.

De Ford is een 1981 Taunus 1.6 L in mooie staat zowel van buiten als van binnen, 89.000 km op de teller, origineel, volledige historie bekend. Was de laatste auto van mijn in 1994 overleden vader, die ik altijd heb gehouden. De auto heeft sinds zijn overlijden misschien 500 kilometer gereden (dan houd ik het hoog aan), maar 'k wil hem volgend jaar misschien toch weer 's op de weg zien te brengen. Is vrij eenvoudig te doen denk ik. Alleen moeten de velgen worden gespoten, die zijn niet mooi meer. :roll:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor mkatgert » 11 sep 2008, 12:53

Evert G.D schreef:Klopt, een van mijn vrienden heeft een GSA halfautomaat, twee stuks zelfs, ook nog 's exact hetzelfde kleur en type. Erg gecompliceerde techniek, maar wel leuk, zo'n luchtgekoeld motorretje. Een aantal dingen o.a. de dynamo zijn echter heel slecht bereikbaar als je gaat sleutelen. Een ander probleem is: de versnellingsbakolie voor de halfautomatische bak is ook niet meer verkrijgbaar.... Dat gaat een probleem worden op den duur dus.


Ik heb ook zo'n GS halfautomaat. Technisch echt niet zo gecompliceerd als je denkt. Bereikbaarheid valt ook reuze mee, en als je er niet bij kan vis je de motor er gewoon uit, met wat ervaring duurt dat een uurtje :-)

En de Fluide T voor de bak is gewoon nog te krijgen hoor...
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Marinus » 15 sep 2008, 21:05

@wtr, ik heb je voorstelrondje nog even gemist blijkbaar. Bij deze alsnog: Welkom! Veel leesplezier. Ik heb zelf een zwak voor CX-en maar heb net iets meer met grote Peugeots :mrgreen: . Je BX 'mag er wezen'. Een van mijn eerste auto's in 1987 was een BX 14E. Dit van jou is natuurlijk veel luxer, maar ik kan mij voorstellen dat je valt voor het comfort van de auto.
Je beweegt al de goede kant op door een Vraagbaak van een 504 te kopen :wink: . Ik stuur 'm morgen naar je toe.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor Martijn » 15 sep 2008, 21:31

wtr schreef:Hoi Jon,
De digit is inderdaad zeldzaam, zijn er 4000 van gemaakt en er rijden er nog een paar van in Nederland. ...


Er staat er eentje in de stalling waar ook een paar van mijn auto's staan. Is van een BX liefhebber want er staan ook 2 x BX Sport ( Sjonnie Flodder), een TurboD break en een TRS. leuk allemaal !
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor wtr » 16 sep 2008, 19:02

hoi allemaal!
Het begin is inderdaad goed met de vraagbaak én hij is al binnen! Thanks, o-nee, merci..
Ondertussen is er ook een peugeot! Maar daarover meer later.
wtr
 
Berichten: 275
Geregistreerd: 03 sep 2008, 09:36
Woonplaats: lent

Berichtdoor wtr » 19 sep 2008, 20:03

morgenvroeg ga ik hem halen, een 504 coupé! jaja, toch vrij snel gegaan ineens. Hij gaat eerst even naar de stalling waar ik hem even goed controleer op roest op plekken waar ik het nog niet gezien heb. Daarna wat kleine dingetjes lassen en hop naar de keuring!
wtr
 
Berichten: 275
Geregistreerd: 03 sep 2008, 09:36
Woonplaats: lent

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten