Nieuw hier

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Nieuw hier

Berichtdoor Bas Bleijenberg » 01 aug 2008, 18:39

Ook ik zal me even als nw forumlid voorstellen.
Mijn naam is Bas en ben een oudere jongere:) van 35.

Sinds een week of 5 eigenaar van een 306 1.8 cabriolet phase 1 (e2).
Daarvoor 12+ jaar 309 GTI (1)en 309 GTI16(2) gereden. Kortom....mijn hele autoleven bestaat tot nu toe uit Peugeot's.

Ben redelijk thuis in de Peugeot geschiedenis en heb met name interesse in de sportieve Peugeot's en de autosportactiviteiten van Peugeot.
Maar..een mooi coupe of cabrio is ook niet te versmaden:)

Grt, Bas
Bas Bleijenberg
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 31 jul 2008, 12:32
Woonplaats: Vleuten

Berichtdoor Marinus » 01 aug 2008, 21:20

@Bas, welkom hier.
link naar je andere bericht: 309's
Het is zonde van die witte 309, want - maar da's persoonlijk - zo'n op comfort uitgevoerd en origineel exemplaar vind ik de mooiste uitvoering. Uiteraard zijn de sportversies vlotter :wink:. In het verleden heb ik met veel plezier een aantal jaren 309 GRD gereden. Fijne auto's, zeker met wat meer pk's. Zij worden nog schaars dus ik hoop dat je ze er nog lang in mag rijden.
Laatst bijgewerkt door Marinus op 02 aug 2008, 08:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor Harrie » 01 aug 2008, 23:16

hoi Bas, welkom hier op dit gezellige en informatieve forum :D
Dankzij de link die Marinus plaatste, even de foto's van je vorige 309 GTI's gezien, mooi!
Zelfs de blauwe vindt ik schitterend ( op de grill na..); en dat terwijl ik anti-tupperware ben. :mrgreen:
Een 306 1.8 cabriolet? foto's !!
De mijne is net een week gereed, dus het genieten is begonnen :D ( zie topic in "Overige modellen")
grt, Harrie
magazijnmeester en technisch commissaris PCN
Peugeot Club Nederland www.pcn.nl
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Bas Bleijenberg » 02 aug 2008, 15:24

Bedankt mannen!

@Harrie: die blauwe had redelijk wat Tupperware inderdaad en daar ben ik zelf ook niet zon voorstander van (andere 2 gti's waren origineel). Maar deze was zo netjes onderhouden en alles is er met veel zorg opgezet.
De vorige bleek na aankoop toch niet zo best (niet goed genoeg gekeken) en ik wilde per se een keer een echt goed exemplaar hebben....dat was deze:) Ik durf te stellen dat deze auto nog steeds bij de 10 of misschien wel 5 mooiste en beste 309gti16's hoort die er momenteel nog rondrijden.

Mijn cabrio lijkt op de jouwe Harrie, alleen ik heb lederen bekleding, hoofdsteunen achterin en S16 velgen. Heb jouw rest. verhaal gelezen en er al wat dingen uitgehaald die ik op de mijne ook kan toepassen. Ziet er allemaal prachtig uit! Mijn 306 is nog heel redelijk van staat, moeten wel wat zaken aan gebeuren.

Grt, Bas
Bas Bleijenberg
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 31 jul 2008, 12:32
Woonplaats: Vleuten

foto

Berichtdoor Bas Bleijenberg » 02 aug 2008, 16:20

Even snel een foto:
Afbeelding

komt nog een keer een fatsoenlijke reeks:)

Bas
Bas Bleijenberg
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 31 jul 2008, 12:32
Woonplaats: Vleuten

Berichtdoor Harrie » 02 aug 2008, 22:50

mooi :!: en ook Rouge Lucifer! :D
Zulke velgen had ik ook graag gehad, maar degene die er nu onder heb gezet,
kostten maar een paar tientjes, dus daarmee ben ik tevreden.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Gillettiño » 03 aug 2008, 22:39

Eyyy Bas!
Welkom hier op het forum, en zo te zien komt er steeds meer gezelligheid uit Vleuten :wink:

En ik wil ook bij Harrie inhaken: Mooie kleur van de 306 cabrio! 8)
Peugeot peper- & zoutstel
20** Renault Zoe
2008 Triumph Speed Triple
Avatar gebruiker
Gillettiño
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 09 jul 2006, 12:47
Woonplaats: Wilnis

Berichtdoor Gijs_Pruijmboom » 04 aug 2008, 13:56

He Bas, ben benieuwd wat je allemaal aan de 306 gaat verbeteren. Waarschijnlijk dingen die ik ook gedaan zou hebben als ik hem gehouden had. Hoop dat je er nog lang plezier van hebt

Alvast wat meer foto's uit mijn verkoop topic destijds:
Gijs_Pruijmboom
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 18 maart 2008, 13:05
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor JD » 04 aug 2008, 14:33

Welkom met je 306 Cabrio. Een mooi exemplaar van een mooie wagen met mooie lijnen, o.a. door de duidelijk aanwezige kofferbak.
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Bas Bleijenberg » 04 aug 2008, 19:06

Gillettiño schreef:Eyyy Bas!
Welkom hier op het forum, en zo te zien komt er steeds meer gezelligheid uit Vleuten :wink:

En ik wil ook bij Harrie inhaken: Mooie kleur van de 306 cabrio! 8)


Haha..ja lachen...waar zit jij dan? Wij wonen in Vleuterweide

Bas
Bas Bleijenberg
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 31 jul 2008, 12:32
Woonplaats: Vleuten

Berichtdoor Bas Bleijenberg » 04 aug 2008, 19:13

Gijs_Pruijmboom schreef:He Bas, ben benieuwd wat je allemaal aan de 306 gaat verbeteren. Waarschijnlijk dingen die ik ook gedaan zou hebben als ik hem gehouden had. Hoop dat je er nog lang plezier van hebt

Alvast wat meer foto's uit mijn verkoop topic destijds:


Hee Gijs....ook hier:) wat een verrassing..je komt die Peugeot-o-fielen ook overal tegen:). Ik ga geen ingrijpende zaken doen aan de 306 hoor.
Ben hem nu eerst grondig aan het reinigen en poetsen, heb een lakstift gekocht, dak heeft een onderhoudsbeurt nodig, nw mattenset en eventueel setje mistlampen en spiegelkapjes in kleur spuiten. Ga ook proberen of ik die plekjes in de bekleding kan behandelen...

Grt, Bas
Bas Bleijenberg
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 31 jul 2008, 12:32
Woonplaats: Vleuten

Berichtdoor Gijs_Pruijmboom » 04 aug 2008, 22:07

Ik wist wel dat de 306 goed terecht zou komen. Je zet de punten keurig op de i.
Wel leuk om te zien dat wanneer een auto van een handelaar bij liefhebbers terecht komt hij met elke eigenaar een stuk opgeknapt wordt
Gijs_Pruijmboom
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 18 maart 2008, 13:05
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Harrie » 04 aug 2008, 22:52

ik dacht al dat ik de 306 cabrio van Gijs er in herkende, is dus goed terecht gekomen :D
Spiegelkapjes spuiten? Dan kun je het glas eruit wippen door aan de onderzijde
via het gat de veer ( zeskantig van vorm ) die de spiegelbevestiging klemt,
met een haakje van ijzerdraad naar beneden trekken en dan het glas voorzichtig met bijv. een dunne houten pollepel, er uit wippen.
Let op, er zitten 2 dunne draadjes aan middels fastons, t.b.v. de spiegelverwarming.
Nu kun je achter in het huis de nokjes van de spiegelkap meehelpen om het kapje er af te halen.
De spiegels zelf kun je dus aan de auto laten, spiegelglas kan er meteen weer in, nadat je de zeskantige veer
rondom de ring hebt gelegd. Kan maar op 1 manier, kijk dus effe hoe deze eerder loskwam.
Als de kapjes later gespoten zijn, klik je ze er zo van buitenaf op.
Ik heb er flink mee lopen puzzelen, vandaar dit verhaal.
Bij mistlampen moet je ook het mistlamphuis Li en Re bestellen, als deze niet al achter de blinde kappen zitten, waarvan ik vermoed van niet.
Achter de bumper hangen li en re een kabel met een blauwe stekker, is dus al voorbedraad. Koop ook 2 nieuwe Halogeenlampjes voor de mistlampen, type mét draadje, die zitten er namelijk nog niet in.
Er zal nog wel een mistlampschakelaar in het dashboard moeten komen, nieuw of van sloop.
succes! grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten