Even voorstellen: Bart Veldhuizen Peugeot J7

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen: Bart Veldhuizen Peugeot J7

Berichtdoor bartj7 » 17 jul 2008, 10:24

Hallo, ik ben dus Bart Veldhuizen. Ik ben 21 jaar en kom uit Rhenen. Ik studeer nog, Small Business and Retail Management aan de HU, en heb naast mijn studie mijn eigen bedrijf in autoreclame: Proxive Promotions. Ik doe hoofdzakelijk (nu nog) in kentekenplaathouders maar ga mij heel binnenkort veel meer richten op het beletteren van auto's. Dus als jullie eens wat nodig hebben hoor ik het wel :lol: :wink:
Ik heb gisteren 17-07-08, samen met mijn vriendin, een camper gekocht voor aankomende zomer. Ons oog was gevallen op een Peugeot J7 van 1975. Nadat we eerder op maandagavond al bij een (verrotte) j9 waren gaan kijken stond er plotseling dinsdag een mooie j7 voor 2250 op internet. We zijn op woensdag naar Alkmaar gereden, waar hij stond, en hebben toen besloten om hem te kopen. We zijn toen meteen weer terug gereden met een aanhanger om hem op te gaan halen. De auto had namelijk nog geen APK. Hij rijd overigens prima en het chassis lijkt echt keihard te zijn. Op het plaatwerk is hier en daar wel een roestplek te vinden maarja dat is te verwachten voor een J7 in deze prijsklasse. Van binnen is hij ook nog hartstikke netjes. De plannen die we hebben is van binnen schilderen, uiteraard een nieuwe apk, wellicht was stickerwerk op de buitenkant maar daar moet nog een ontwerpje voor gemaakt worden. En verder lijkt hij klaar voor een ritje naar Zuid-Frankrijk.
We hebben gepland staan om begin Augustus te vertekken dus we moeten nog even doorwerken om alles gereed te maken. We willen naar zuidfrankrijk en zijn van plan heel veel te gaan fietsen in frankrijk. We zijn vorig jaar al vanuit nederland naar Parijs gefietst maar dit jaar willen we wat meer rondtrekken en kortere stukjes fietsen. Vandaag gaat de camper naar de keuring dus dat wordt nog even spannend. Voor verdere details over de auto en een uitgebeidde fotoshoot moeten jullie nog even wachten. Deze komt eraan maar voor nu even wat foto's die ik met mn telefoon gemaakt heb:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bartj7 op 17 jul 2008, 17:08, in totaal 2 keer bewerkt.
Peugeot J9 Camper
bartj7
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 17 jul 2008, 09:46
Woonplaats: Elst (ut)

Berichtdoor MarcelB » 17 jul 2008, 11:10

Wow, die ziet er nog netjes uit. Koesteren die J7. Veel plezier ermee.

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Jeetje » 17 jul 2008, 13:21

Nice! 8)

Met verhoogd dak, schuifdeurtjes en een zijdeur... Top! Heeft deze aan de achterkant twee openslaande deuren, of de frietklep?

Erg leuk is ook het oude type dashboard (leuk hè, dat schakelaartje om de richtingaanwijzer mee aan te zetten? :lol: )

Met opengeschoven deuren rijden is echt super fantastisch! Ik rij eigenlijk altijd met de deuren opengeschoven: het is dan een echt cabrio-busje!

Ik kan je verzekeren dat als je eenmaal met een J7 op vakantie bent geweest, je niet anders meer wilt! :wink:

Ik zou je aanraden om de roest die er nu zit even goed en degelijk aan te pakken, want het wordt bij een J7 -helaas- vak snel erger. Op de foto's ziet deze J7 er overigens nog best gaaf uit...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor bartj7 » 17 jul 2008, 15:31

Het is er een met verhoogd dak, zijdeur, schuifdeuren, frietklep+2 achterdeurtjes. Is dat dus een combi van alleen ''frietklep'' + alleen deurtjes? Of was dit origineel? Verder inderdaad die richtingaanwijzer...wat een knopje. Kachelaanjager is ook grappig: die heeft de volgende standen: ''aan'' of ''uit''. Haha! Heb er echt zin in om hiermee op vakantie te gaan. Roest valt inderdaad nog mee. Bodem is goed. Alleen de schuifdeurtjes aan de onderkant en het portier hiervan, de dakgoot, achterdeurtjes onderkant en bij de linkerkoplamp zit roest. Dus dat valt opzich nog mee (heb ze erger gezien) Van binnen is het ook allemaal nog tiptop in orde maar dat gaan we wel een schilderbeurtje geven.
Peugeot J9 Camper
bartj7
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 17 jul 2008, 09:46
Woonplaats: Elst (ut)

Berichtdoor Harrie » 17 jul 2008, 16:44

G E W E L D I G :!:
Wat een mooie J7, ideale uitvoering qua deuren en mét verhoogd dak!
J7 is af fabriek met veel verschillende uitvoeringen deuren geleverd,
zo waren de voordeuren er als draai- en schuifdeur, al dan niet een schuifdeur in de zijwand,
en grote openslaande deuren achter of gedeelde deuren, bijv. met "frietklep".
succes met de APK! Zorg voor vertrek naar Zuid Frankrijk dat de koeling tip-top in orde is !!
Een J7 heeft geen hoge topsnelheid maar als jullie al gewent zijn om naar
Parijs te fietsen, is dit toch sneller, en comfortabel! Het heeft heel veel charme, ik herinner me nog die heerlijke lange slag van de pook.
Veel plezier er mee, en alvast een prettige vakantie er mee!
De PCN plaatst misschien wel een ordertje kentekenplaathouders.
grt, Harrie
www,pcn.nl
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor bartj7 » 17 jul 2008, 17:10

Bedankt voor het compliment harrie! En hoe kan ik zorgen dat mn koeling tip-top in orde is? Heb nl geen temp meter of iets dergelijks... APK-keuring is vandaag nix meer geworden(ze hadden geen tijd :evil: ) Dus dat hebben ze verschoven naar morgen...spannend..
Peugeot J9 Camper
bartj7
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 17 jul 2008, 09:46
Woonplaats: Elst (ut)

Berichtdoor 504ronnie » 17 jul 2008, 19:17

bartj7 schreef:Bedankt voor het compliment harrie! En hoe kan ik zorgen dat mn koeling tip-top in orde is? Heb nl geen temp meter of iets dergelijks... APK-keuring is vandaag nix meer geworden(ze hadden geen tijd :evil: ) Dus dat hebben ze verschoven naar morgen...spannend..


Ik ben benieuwd, wel een gave kar,veel plezier ermee
205 CTi 1.6 105 PK 29-04-1986 nr 993
Groeten
Ron
504ronnie
 
Berichten: 990
Geregistreerd: 25 maart 2006, 15:36

Berichtdoor Gilletti » 17 jul 2008, 19:29

Wat een leuke camper. Ideale uitvoering! :D
Fijne vakantie toegewenst en veel plezier op het forum.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Gillettiño » 17 jul 2008, 19:36

Een mooie J7, ziet er goed uit!
Daar zullen jullie vast veel kampeer-plezier mee hebben! 8)
Peugeot peper- & zoutstel
20** Renault Zoe
2008 Triumph Speed Triple
Avatar gebruiker
Gillettiño
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 09 jul 2006, 12:47
Woonplaats: Wilnis

Berichtdoor Harrie » 17 jul 2008, 20:23

bartj7 schreef:Bedankt voor het compliment harrie! En hoe kan ik zorgen dat mn koeling tip-top in orde is? Heb nl geen temp meter of iets dergelijks... APK-keuring is vandaag nix meer geworden(ze hadden geen tijd :evil: ) Dus dat hebben ze verschoven naar morgen...spannend..

Afhankelijk van welke motor er in zit, zou er misschien achteraf een temperatuur-sensor in de cylinderkop kunnen worden gezet.
En die verbinden aan een metertje in of bij het dashboard. Dat is dan alleen voor controle tijdens het rijden.
Nu zou je kunnen nagaan, of de bovenste radiateurslang een tijdje koud/lauw blijft ( thermostaat is dan nog dicht ) ; en dan moet de slang warm worden.
Door vervolgens te voelen aan de radiateur op verschillende plekken van boven naar beneden, moet deze gelijdelijk en op alle plekken warm worden.
Dan voel je ook dat de onderste slang warm wordt.
Als dat zo blijkt te zijn, lijkt het goed, en is er goede doorstroming.
Nadat de onderste slang warm wordt, moet je ophouden met voelen, om brandwonden te voorkomen.
Draai nooit de radiateurdop los als het koelsysteem warm is!
Er wordt druk opgebouwd, daardoor komt het kookpunt van de koelvloeistof hoger te liggen, dat moet zo, want het mag niet gaan koken ( borrelen ).
Zodra je die dop losdraait, valt de druk weg en gaat de vloeistof onmiddelijk koken en SPUIT er uit, zéér gevaarlijk!
Als je J7 een vaste fan heeft ( vast op de poulie ) hoef je alleen de v-snaar te controleren. Neem een reserve mee!
Als er een fan op zit, die elektrisch gekoppeld wordt, zit er een koolstiftje in een
bakkelieten houdertje onderin de waterpomp. Deze moet in goede staat verkeren, en werken.
Test door de 2 draadjes op het thermokontakt onderin de koeler, op elkaar aan de sluiten ( doorverbonden) terwijl het contactslot op contact staat.
De fan moet dan vast gaan zitten op de poulie ( je hoort een KLAK ).
Wil je met de radiateur op zeker spelen indien je verstopping vermoed,
dan een radiateur-revisie of doorspoelen nadat je de rad. een tijdje laat weken in bijv. Cillit Bang met water vermengd.
(met afgetapt systeem en eventueel gedemonteerde radiateur).
Als je me het chassisnummer per PB stuurt, kan ik de gegevens van je J7 opzoeken op microfiche.
grt, Harrie
technisch commissaris en magazijnmeester PCN
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor alexxie_m » 18 jul 2008, 00:04

Wauw! leuk! Mooie onderneming.
De j7 ziet er nog netjes uit!succes morgen bij de APK-keuring.

Leuk dat je ook SB&RM doet, ik ook namelijk; 3e jaars nu net klaar. En jij?
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg

Berichtdoor bartj7 » 18 jul 2008, 00:11

ik zit ook in mn 3e jaar maar ben nog niet klaar. Is bij ons gewoon een 4jarige opleiding en ik heb ook nog wat achterstand opgelopen vanwege mijn werkzaamheden met Proxive Promotions (mn eigen bedrijfje).
Peugeot J9 Camper
bartj7
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 17 jul 2008, 09:46
Woonplaats: Elst (ut)

Berichtdoor bartj7 » 18 jul 2008, 10:53

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

AUTO IS GOEDGEKEURD!!! Het enige was ze gedaan hebben is 2 lampjes vervangen! Niet normaal toch...een auto van 33 jaar oud die zo door de keuring rold. De auto is echt goed onderhouden door de vorige eigenaar dus die mag ik wel dankbaar zijn. Banden zit nog dik profiel op, remleidingen waren goed, schijven waren als nieuw. Dus complimenten alom! Ga hem zometeen ophalen en dan eerst eens een langer stukje rijden. Kijken wat ik dan nog allemaal tegenkom :lol: 8)
Peugeot J9 Camper
bartj7
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 17 jul 2008, 09:46
Woonplaats: Elst (ut)

Berichtdoor Bart-Peugeot » 18 jul 2008, 12:59

Hee naamgenoot. ;-)

Gefeliciteerd met de APK! :D

En met de aanwinst natuurlijk. Erg leuke bus.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Evert G.D » 18 jul 2008, 16:26

Hee buurman :mrgreen: Wij wonen zo'n beetje tien minuten van elkaar, lijkt het. En dan tref je elkaar op een forum. Leuk.

Veel plezier met de J7 en ik denk dat ik 'm nog wel een keer zie rijden in Rhenen of Veenendaal. :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Jeezeeven

Berichtdoor jan eend + » 18 jul 2008, 23:10

Hadagdiebart. Welkom hier op de uitgebreidste J7-site die er is :!: :mrgreen: Zelfs andere peusjoos willen erbijhoren . . . :lol: Veel is via zoeken ( bovenaan de pagina ) te vinden :roll: Daarna nog vragen : Gewoon stellen :!: :lol: :wink:
Groetz, Vanjan.
-
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor alexxie_m » 19 jul 2008, 08:25

:mrgreen: Hoera! Gefeliciteerd! Altijd fijn als hij zo door de APK rolt.
Goede en veilige kilometers!
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg

Berichtdoor bartj7 » 19 jul 2008, 10:15

@ EEvert: ik woon aan de cuneraweg dus dat is richting veenendaal. Misschien dat je hem nog eens ziet rijden :lol:
Peugeot J9 Camper
bartj7
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 17 jul 2008, 09:46
Woonplaats: Elst (ut)

Berichtdoor 307204XSI » 19 jul 2008, 21:53

Puike J7; geweldig ennnnne natuurlijk van harte welkom op het forum.
Ik hoop dat we binnenkort mooie vakantie-plaatjes te zien krijgen!
Veel plezierige kilometers,
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

welkom

Berichtdoor Marinus » 20 jul 2008, 15:59

Bartj7, welkom. Dit lijkt mij een prima begin van je vakantie. Ook mooi dat ie soepel door de APK kwam. Veel plezier ermee en prettige vakantie.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor Mark » 21 jul 2008, 13:43

Een extra hartelijk welkom :!: Waarom :?:, omdat dit forum ooit (2004) is gestart a propos van de J7 die wij toen hadden, en waarvoor helemaal niks bleek te zijn op internet.

Mooie bus, veel plezier!!!
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor jan eend + » 21 jul 2008, 22:48

Mark schreef:Een extra hartelijk welkom :!: Waarom :?:, omdat dit forum ooit (2004) is gestart a propos van de J7 die wij toen hadden, en waarvoor helemaal niks bleek te zijn op internet.
Mooie bus, veel plezier!!!


jan eend schreef:Hadagdiebart. Welkom hier op de uitgebreidste J7-site die er is :!: :mrgreen: Zelfs andere peusjoos willen erbijhoren . . . :lol:


Dat zeg ik : Jeezeeven :wink:
Groetz, Vanjan.
-
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor bartj7 » 22 jul 2008, 00:49

dank u allen voor jullie welkom! Ik zal binnenkort een uitgebreide fotoshoot maken van het busje. Ben nu bezig om het interieur wat op te knappen (lees schilderen) en daarna is het exterieur aan de beurt. De velgen worden geverft/gespoten en we gaan nog een mooi ontwerpje maken voor belettering. Kan zelf beletteren dus dat scheeld een boel geld;) Dus als jullie nog eens stickers/belettering/kentekenplaathouders of iets dergelijk nodig hebben dan hoor ik het wel :lol: :mrgreen: Misschien een leuk id om een peugeotforum-sticker te maken voor de leden. Wil de organisatie hiervoor wel op me nemen maar kan misschien beter aan een ander vragen voor een leuk ontwerp (als deze er nog niet is kan ik dit ook zelf maken)
Peugeot J9 Camper
bartj7
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 17 jul 2008, 09:46
Woonplaats: Elst (ut)


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten