Nieuwe J7 rijder, klusser

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Nieuwe J7 rijder, klusser

Berichtdoor Yoeri J7 » 12 jun 2008, 00:19

even voorstellen.

ik ben Yoeri, en net de trotse eigenaar van een J7
Het is mijn eerste auto. Ik ben kunstenaar en muzikant,en daarom heb ik nog al eens wat te vervoeren. dus ik op zoek naar een busje. een waar je iets in kon vervoeren, maar waar je ook in kan slapen. ik zat eerst te denken aan een mercedes 406 of een vw lt. Camper, of zelf ombouwen maakte me niet zo veel uit. Een oldtimer leek me wel interesant, geen wegenbelasting. Ik hoef er niet dagenlijks mee te rijden, dus het maakt me niet uit als hij soms stil moet staan voor onderhoud.

Toen vond ik op internet mijn J7.
Gelijk verkocht aan het model. gaan kijken, en hij zag er volgens mij in goede staat uit. wel wat roest aan het plaat werk, maar niet overdreven, behalve de dak goot. en hij heeft pas 36000km op de teller. ( wagen van het rode kruis geweest.) motor klinkt ook goed voor zo ver ik er verstand van heb, en een jaar APK.
Een week mee rond gereden, en een weekeindje mee weg geweest, en ik ben erg blij met me bus.

er zit alleen een hoop bruine drap in de radiator, de vorige eigenaar zij dat dit aanslag was van roest, maar ik vind het daar wel erg dik voor.
lijkt bijna klei modder.
ik heb ook gehoord, dat het aan een lekke koppakking kan liggen, waar dat je dan ook veel witte rook ziet. dit is bij mij niet het geval.
kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

ik weet niet wat de oorzaak is maar zoveel drap in de radiator lijkt me niet goed. ik heb net na aankoop van me J7 de kans gezien, om een paar onderdelen van een andere J7 die naar de sloop ging af te halen, dus ik heb een reserve radiator, die nog schoon is, dus ik zit te denken om die er in te zetten.

een ander nadeel aan de J7 is dat ze veel dorst heeft. en met de benzine prijs van vandaag.............!!!!! :cry:
weer kan de andere J7 wel eens uitkomst bieden. daar zat een gas instalatie in. die heb ik daar ook uit gehaalt, en zit er over te denken om die in te bouwen.
ik heb zelf niet heel veel verstand van auto's maar ook zeker geen twee linker handen, en wel wat handige harry's om me heen met wel wat verstand van auto's, dus het lijkt me wel mogenlijk om dit over te zetten. het ziet er zoals ik het zag bij de donor auto er niet al te complex uit.

heeft iemand dit al eens gedaan, en wil er wat ervaring over delen, en of heeft er iemand tip's of waarschuwingen hier over, dan hoor ik het graag.

Groeten Yoeri
Een nieuwe J7 fan
Yoeri J7
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 jun 2008, 18:32

Berichtdoor Mockenrue » 13 jun 2008, 00:09

Een J7 er bij, mooi Yoeri.

Zet even een foto in:

http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=443
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor jan eend + » 13 jun 2008, 00:44

Heeydieyoeri. Welkom hier :!: Prima, weer een Jeezeeven-rijder/eigenaar erbij opput Forum. :mrgreen: :wink:
Over je vraag : ik zou beginnen met het hele koelsysteem door te spoelen. Aftapplug(gen) eruit, nadat er een bak onder gezet is. Daarna vanaf de vulopening boven ( radiateurdop of expansie-tankje) veel water erin/erdoor gooien. Eventueel nog warmdraaien met schoon water en daarna weer aftappen en vullen met koelvloeistof. En dan maar es kijken of er weer troep/sludge ontstaat :?
Verder : Wat betreft je vraag over zelf gas inbouwen : Er is veel te vinden via " zoeken " bovenaan de pagina :roll: Kost mss een avondje maar levert veel op. Er is een boel kennis op dit forum, maar je moet ff zoeken om het te vinden :mrgreen: :roll: :wink:
Suck6&sterkte&degroetz, Vanjan.
-
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Idranor » 01 jul 2008, 20:48

Gefeliciteerd met je aanschaf! Het is goed dat je handig bent en met dit forum heb je ook de grootste kennisdatabank op dit gebied wel zo een beetje te pakken. Dit niets staat jou in de weg nog jarenlang van je J7 te genieten!
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten