Michel van Geest, GriffeCTI

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Michel van Geest, GriffeCTI

Berichtdoor Michel_van_Geest » 01 jun 2008, 17:17

Ik ben Michel van Geest, 25 jaar en werkzaam als serverbeheerder. Ik woon samen met joyce in hellevoetsluis sinds +/- 1 jaar. Samen met 2 katten en een hond Bo.

Tevens ben ik met rik hakkert samen de eigenaar en beheerder van www.205CTI.nl

Smoel
Afbeelding


Sinds heel lang ben ik al peugeot liefhebber. Mijn eerste auto was een 205 XS met 107 Dkm op de teller in concoursstaat. Helaas was er iemand zo vrij om dronken op de weg te komen rijden en toen stond er een boom en was de dorpel krom :cry:
ZH-22-YX
Afbeelding

In de loop der jaren heb ik een hoop geleerd en een hoop geld verkwanseld aan 205jes. Mijn eerste gti kocht ik op de sloop. De ZB-46-ZD. Jochem telle is hier nu de eigenaar van.
Ik wilde hier een Brueck bodykit opzetten. Deze kit heb ik later ook verkocht. Want ik had een CTI gekocht(blind)

De CTI was uiterlijk goed. Maar helaas was deze motorisch niet best. We hebben het complete 1.6 blok toen gereviseerd.

We zijn toen meegeweest op de memorialrun 2004. Erg gezellig. Nog een slangetje vervangen op de camping. Toen kwamen Jochem en Gerben (medebestuurder) op het idee om mijn GTI te kopen. Ik ging toch verder met de CTI. Ik dacht eraan om een griffe cti te maken. Want ik had natuurlijk vaak met Aart (Opa GTI) over griffes gehad.

Helaas vond ik het blokje niet echt snel. Mi16 op de kop getikt samen met barry rademakers.

Ondertussen was ik Gutmann geil geworden. Dus ik heb van den hans een gutmann inlaat/airbox/ecu en kabelboom gekocht. Ook heb ik een hoop gekocht van Jan de haan.

Daarna nog een Turbo diesel,XS,Griffe,XS,Multi,TurboDiesel,XM,205 GT gekocht...

'T blok van de turbodiesel hebben we(Rudy en ik) later in de multi gezet. De andere turbodiesel heb ik verkocht. De XS,Dturbo en Griffe heb ik gesloopt. De Multi heb ik later verkocht aan rudy.
Afbeelding

Afbeelding
De CTI heb ik ondertussen kaal gemaakt. en Deze zou verbouwt worden. Hier ben ik al 2 jaar meebezig en nu ben ik nog steeds niet zover. Dit komt omdat ik de laatste 1.5 jaar een hoop werk voor mijn kiezen heb gehad op de zaak. Tevens had ik een huis gekocht. Financieel ging het even niet voor de wind.
Hudige staat CTI
Afbeelding


Afbeelding
Ook heb ik 2 jaar geleden een 205 GTI Gutmann gekocht. En een 205 GT. Dit is joyce d'r huidige auto

Afbeelding
Vooraan de GT, Daarachter de eerste Dturbo, daarachter de XM

Afbeelding
De GTI Gutmann. Toen ik hem kocht was deze al slecht. Maar als je onder de body kijkt zie je dat deze echt rot begint te worden. Omdat ik het zonde vond deze weg te doen heb ik een ander idee gekregen toen ik met de oude CTI van Rik Hakket bezig was. Joyce krijgt ook een CTI. en wel een paarse.(de oude van rik). Daar ga ik de gutmann bodykit op maken.



Maar nu gaan rik en ik naar bovenstaande sleutelruimte(de brug/loods bij foto multi). Daar gaan we zowiezo elke maandag heen. Misschien wel meer dagen in de week.

Dit is een beetje mijn verhaal.

Mvg Michel[/quote]
Laatst bijgewerkt door Michel_van_Geest op 05 aug 2008, 11:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Michel_van_Geest
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 maart 2008, 15:27
Woonplaats: Hellevoetsluis

Berichtdoor Marinus » 01 jun 2008, 19:56

Michel, welkom. Uitgebreid verhaal en een leuke verzameling inmiddels. Die multi met een Dturbo blok is wel erg geinig. Veel sleutel-, rij- en (hier) leesplezier.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor chr. » 01 jun 2008, 20:39

Michel welkom op dit forum.

ben dan niet geheel bekend met de 205 maar een cabrio is
zeker de moeite waard.
en te zien en lezen aan jou verhaal
steek je er idd. een hoop engergie in de 205jes :wink:

veel lees plezier op het forum
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Evert G.D » 01 jun 2008, 22:38

Welkom op het forum en veel plezier met de 205-jes! Leuk verhaal! En leuke auto's!! :wink:

:D :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Harrie » 01 jun 2008, 23:44

hoi Michel,
welkom op dit forum, leuke verzameling, je hebt al flink wat ervaring opgedaan zie ik.
Met een sleutelruimte is het goed te doen.
Succes met je projectjes, geniet van het sleutelen en rijden !
grt, Harrie
www.pcn.nl
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Bart-Peugeot » 02 jun 2008, 15:49

Weer zo'n rakker van 205gti.nl die hier komt buurten. ;-)

Gelukkig ken ik iedereen die je in je verhaal noemt. 8)

Welkom Michel! :lol:
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor alexxie_m » 30 jun 2008, 17:05

Leuke verhaal...Leuke klusjes ook!
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg

Berichtdoor Michel_van_Geest » 01 aug 2008, 16:24

ondertussen hebben we een hoop gedaan

mijn zwager hebben we geholpen om de motor om te bouwen omdat de oude motor letterlijk 300 km op 1 liter olie liep en heel erg blauw walmde..

ff een quoteje
Mike_Kalkman schreef:het begin was 17 november 2006, toen kocht ik mijn peugeot 309 GTX, ja echt een GTX, dit type is nooit in nederland geleverd met 5 deuren.

Afbeelding

Afbeelding

begin maart was het dan zover ik was eindelijk in nederland en michel had wat spulletjes gevonden onder andere speedlines, remus einddemper en een gti voorbumper.

Afbeelding

Afbeelding


toen begonnen er rare dingen kapot te gaan o.a. slot van de bestuurders deur, radiator, ontluchtingsschoefje van de radiator, en met vochtig weer niet willen starten. ( we weten tot op de dag van vandaag niet wat het is.... heel raar :? )

maar deze foto zegt genoeg denk ik

Afbeelding

toen in september 2007 een plasma tellerbak erin gezet

Afbeelding

m3 spiegels, gti type plaatje op de achterklep en in het stuur.

in april dit jaar een gti 4 deurs interieur erin gezet.



en meteen maar dubbele remschijven eronder.

en toen was het 15 mei..... de dag dat we het 1,9 monopoint xu9m (109 pk) blok eruit zouden halen en een 122 pk gti blok erin te leggen.
de grote dag zeg maar.

zo zag alles eruit voor de grote verandering

Afbeelding

tijdens het afkoppelen van de kabelboom moest de computer eruit.
dat was wel even opkijken 2x zo groot als de gti computer, en van de concurrent :?

Afbeelding

en toen was het eindelijk zo ver, het oude 255000 km gelopen hartje ging eruit

Afbeelding
wat een ruimte eigenlijk he.......

Afbeelding
de volgende dag na 5 uurtjes slaap gingen we vrolijk verder, en eindelijk het nieuwe snelle 122 pk 'hartje' erin

Afbeelding

Afbeelding

even aan de heren vragen of het lukt........

Afbeelding

zo te zien wel hahahaha :D

toen hing alles erin en liep de motor even een foto van ons.

Afbeelding

de laatste dingetjes nog afstellen en dan kunnen we ..........

Afbeelding
alles ging goed behalve 1 klein dingetje de benzine pomp. die heeft rik hakkert nog bij leeroy scheffer gehaalt om 16.30 op zaterdag. want.... een monopoint benzinepomp heeft 0.3 bar, en een gti heeft 3 bar, maar als je dat niet weet is het nogal zoeken...... 4 uur :oops: , maar mark heeft ons geholpen ( bedankt nog mark )

toen hadden we nog een probleempje, de versnellingsbak deed niets meer.
de druklager in het diafragma gelopen, en ik kan je zeggen dat rijdt erg rot.

maar eindelijk dinsdag avond was me pug klaar.
we hebben er meteen maar een veerpootbrug opgezet, sebring spaghetti spruitstuk en midden demper opgezet, openlucht filter erbij, en een gti gril erop gezet.
en nu voelt het als een compleet nieuwe auto, heerlijk.
maar jullie zien het wel op de volgende tt.

wil hierbij wel nog een paar mensen bedanken
michel, rik en ben voor het helpen, en de gezelligheid
mark voor de onderdelen regelen en de telefonische informatie
leeroy voor de benzinepomp
Laatst bijgewerkt door Michel_van_Geest op 05 aug 2008, 10:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Michel_van_Geest
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 maart 2008, 15:27
Woonplaats: Hellevoetsluis

Berichtdoor Michel_van_Geest » 01 aug 2008, 16:28

sorry voor de grote foto's

ik zal ze morgen ff resizer
Michel_van_Geest
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 maart 2008, 15:27
Woonplaats: Hellevoetsluis

Berichtdoor Harrie » 01 aug 2008, 23:29

hey Michel, mooie klus! leuk om zoiets samen te doen, toch?
motortakel aan de boom is wel een leuk gezicht, met inventiviteit kom je een heel eind :mrgreen:
Kenteken lijkt mij Deens? is deze 309 GTX nu in Nederland?
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor vreugden » 03 aug 2008, 08:23

Michel_van_Geest schreef:sorry voor de grote foto's

ik zal ze morgen ff resizer


wil je dit aub ff doen:
dit leest niet prettig zo en het downloaden duurt erg lang.

groet
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Harrie » 03 aug 2008, 17:02

vreugden schreef:
Michel_van_Geest schreef:sorry voor de grote foto's
ik zal ze morgen ff resizer

wil je dit aub ff doen:
dit leest niet prettig zo en het downloaden duurt erg lang.groet

En dat heeft Michel gedaan, en nu zijn ze onzichtbaar...
volgens mij is {IMG} en {/IMG} weggevallen?
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor JD » 03 aug 2008, 17:14

Blijkbaar is IMG bewust weggelaten, nu laad de pagina wel lekker snel, maar de links verwijzen nog steeds naar waanzinnig grote plaatjes. We wachten dus eigenlijk nog steeds op de versie met kleinere plaatjes in de tekst. :wink:
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Michel_van_Geest » 05 aug 2008, 10:37

tada... 640x480


Ja de auto gaat deze maand voor de keuring. De auto is wel erg verroest op de bodemplaat/kokerbalk. Dus het is nog de vraag of hij wel door de keuring komt
Michel_van_Geest
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 maart 2008, 15:27
Woonplaats: Hellevoetsluis

Berichtdoor Michel_van_Geest » 05 aug 2008, 10:41

Gister ook weer aan de Griffe CTI verder gegaan. De achteras was licht aangeslagen. Maar gewoon een beetje roest hier en daar. Gister alles erafgehaald.. alles schoongemaakt en gespoten met hammerite mat zwart.

Nieuwe schijven en schone klauwe erop. Nieuwe handremkabels, Verse blokken erop.

Nu moet ik alleen even de lastafhankelijke remdrukregelaars schoonmaken en weer soepel laten werken.

Zaterdag gaat de achteras weer onder mijn cabrio zodat deze weer kan rollen :P

Verse remleiding moet ik nog halen enz enz.. Maar dat komt wel goed.

Nu nog even een compressor zoeken die een beetje druk geeft voor het stralen van sommige onderdelen. Mijn huidige compressor geeft teweinig druk om leuk te kunnen stralen.
Michel_van_Geest
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 maart 2008, 15:27
Woonplaats: Hellevoetsluis

Berichtdoor Michel_van_Geest » 05 aug 2008, 10:46

Harrie schreef:hey Michel, mooie klus! leuk om zoiets samen te doen, toch?
motortakel aan de boom is wel een leuk gezicht, met inventiviteit kom je een heel eind :mrgreen:
Kenteken lijkt mij Deens? is deze 309 GTX nu in Nederland?
grt, Harrie



Die boom is een 100 jaar oude kastanjeboom (als het niet meer is). We hadden een T-Fort takel en een zware ketting aan 1 van de overhangende boomdelen gehangen. Dit ging uitermate goed.


Kenteken is IDD deens. De auto word nog deze maand als het goed is ingevoerd.
Michel_van_Geest
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 maart 2008, 15:27
Woonplaats: Hellevoetsluis

Berichtdoor Michel_van_Geest » 17 okt 2008, 14:10

Auto is niet meer deens.. sinds vorige week is de auto nederlands.

de 25-HBS-8. Geen gezicht zo'n nieuwe kentekenplaat op zo'n "oude" peugeot.

wel 116kw op kenteken.. dus een 309 1.9 GTX met 156 pk op kenteken...
rare mensen die rdw ambtenaren ;)


Ondertussen is mijn CTI al lekker kaal..
Afbeelding.. Morgen op de trailer naar de container toe om daar verder te sleutelen.

Afbeelding
Michel_van_Geest
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 maart 2008, 15:27
Woonplaats: Hellevoetsluis

Berichtdoor Harrie » 17 okt 2008, 23:38

lijkt op de foto net vers gespoten?
succes met de opbouw en het sleutelwerk, komt goed.
Hoeveel Kw is die motor in werkelijkheid dan?
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Michel_van_Geest » 18 okt 2008, 19:43

Die CTI is behoorlijk (zeer) straks in de lak.. maar ik vind de kleur niet zo mooi 8) ..... ben er een beetje op uitgekeken..

En de auto word helemaal griffe uitgevoerd.

Dus verwarmd orgineel volleer,elektrische kap,zelfdimmende binnenverlichting,griffelogo's aan de buitenkant, griffe pook en stuur,zwarte binnenhemel,verwarmde spiegels,airco (ligt al klaar),verwarmde buitenspiegels,ABS. en uiteraard de kleur ;)

Andere dingen
309 achteras,Gutmann 16v Motor,309 spagetti, gutmann airbox, gutmann einddempers, RVS uitlaat. PTS velgen. 306GTI remmen. Automatenkap. CD op afstandsbediening. Zelf sluitende ramen... en nog zoveel dat ik het haast niet meer weet...

bijna alles ligt,hangt of wat dan ook al klaar...


die 309 heeft standaard een 105PK motor... veel minder dan op kenteken. Er ligt nu wel een DKZ in (122 PK 1.9 8v GTI motor). Puur omdat de orginele motor helemaal versleten was(slecht onderhoud gehad). Motor had 250DKm gelopen. NIeuwe motor maar 143 dkm.

Mvg Michel
Michel_van_Geest
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 maart 2008, 15:27
Woonplaats: Hellevoetsluis

Berichtdoor Animal_Mother » 21 okt 2008, 14:17

En geen woord over de break :mrgreen:
Avatar gebruiker
Animal_Mother
 

Berichtdoor Michel_van_Geest » 27 okt 2008, 11:38

owja.. ik rij al 2 jaar 405 break
Michel_van_Geest
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 maart 2008, 15:27
Woonplaats: Hellevoetsluis


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten