Voorstellen Faming

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Voorstellen Faming

Berichtdoor Faming » 22 mei 2019, 14:22

Ik bezit sinds een paar jaar een 206 hatchback uit 2003, km-stand 143214.
Kenmerken: benzine, automaat, 1.6L 16v (80 kW), 5-deurs, met o.a. klimaatcontrol (airco).
Hij is zilvergrijs (ja een beetje saai...), wel mooie blauwe bekleding.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ik heb hem zelf voorzien van een Android 7" autoradio (nog een mét CD), middels een specifieke ombouwset uit Engeland. Hiertoe is de alarmknop achter de asbak en de boordcomputerdisplay op de vroegere bedieningsplek geplaatst. De GPS-antenne zit onder de luchtinlaat van de motorkap en de kabel komt via een bestaande doorvoer achter het dashboard binnen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het is een heerlijk autootje. Oogt sportief en heeft alle luxe. Ik vind hem lekker rijden en makkelijk parkeren.
Ben er mee naar Duitsland (o.a. Leipzig/Berlijn), België (Brussel) en Zwitserland geweest en veel (vakantie-)ritjes in eigen land. De teller staat nu op 165000.
De aanschafprijs viel mee. Kleine dingetjes (rubbertjes, pinnetjes, enz.) van de sloop gehaald. Maar inmiddels wel flink wat kosten aan gehad: remvloeistof, accu, compleet nieuwe uitlaat en nieuwe binnenradiateur. Die laatste lekte de volledige koelvloeistof de coupé in! Wat een bende; het is nog steeds niet droog!
Wat wel opvalt is de herrie van de banden tussen 80-100 km/u. Schijnt door cupping te komen. Voor zitten nu nieuwe bandjes en het lijkt wat minder.
Leukste feature vind ik de "geheime" opbergplek onder de passagiersstoel.
Afbeelding

Spannenste ervaring: aangehouden op de snelweg ver in Duitsland door een indrukwekkend team Zoll-beambten. Tja, twee kerels met Ned. nummerbord op weg naar Leipig valt wel op natuurlijk... Zowat onder schot gehouden op afstand, werd de gehele auto onderzocht. Grappig was dat ik een logé uit Oekraïne bij me had. Die had nogal wat voedingssupplementen bij zich met cyrillisch opschrift. Tesamen met wat flessen zelfgemaakte kwas (brooddrank) gaf dat de nodige consternatie. Ze hadden geen honden en ondanks dat ze zelfs aan de pepermuntjes roken hebben ze hun werk niet goed gedaan: de 206 heeft een prachtige verstopplek in het reservewiel onder de auto! Daar hebben ze niet gekeken... (Daar zat ook gewoon alleen de krik hoor :lol: ).
Faming
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 22 mei 2019, 13:23

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron